„Aktyvesnį dovanų pirkimą internetu pirmiausiai lemia laiko trūkumas – taip teigia net pusė apklausos respondentų. Dauguma žmonių prieššventiniu laikotarpiu aktyviai dirba, kad galėtų mėgautis poilsiu švenčių dienomis, todėl radę laisvą minutę naršo internetinėse parduotuvėse. Kita paskata – galimybė sutaupyti, taip teigia 27 proc. respondentų“, – vardija „Sving“ vadovas Augustas Štaras.
Pasak apklausos dalyvių, internetu perkamų dovanų krepšelį šiemet daugiausia sudarys šios prekės: priemonės sveikatai bei grožiui (15 proc.), bilietai į renginius, knygos ir spaudos leidiniai, žaislai bei drabužiai (visos kategorijos po 13 proc.). Didžioji dalis respondentų šioms dovanoms ketina išleisti nuo 100 iki 200 litų (34 proc.)
„Internetu įsigyjamos dovanų kategorijos nesiskiria nuo populiariausių prekybos centruose perkamų dovanų. Trečdalis apklausos dalyvių ketina dovanas pirkti ir lietuviškose, ir užsienio el. parduotuvėse, o 4 proc. – tik užsienio el. parduotuvėse. Tokį pasirinkimą lemia konkurencingos kainos ir galimybė įsigyti Lietuvoje neplatinamų prekių ženklų gaminių ar dar neparduodamų naujovių tam tikrame rinkos segmente“, – įžvalgomis dalijasi A. Štaras.
Didžiausia dalis internetu įsigytų dovanų šiemet atiteks vaikams – taip teigia ketvirtadalis apklaustųjų. 21 proc. internete ieškos dovanų tėvams, 18 proc. sutuoktiniui ar širdies draugui, 15 proc. draugams. Apsiperkantys internetu per Kalėdas ketina nepamiršti ir savo augintinių – 4 proc. respondentų el. parduotuvėse ketina ieškoti dovanos naminiams gyvūnams.