REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
18
McDonald's tinklo strategijos Lietuvoje pristatymas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Nors yra kalbama, kad greitas maistas – nesveika, lietuvių tai nesustabdo. Restoranų pardavimai auga, tad verslininkai kuria naujas plėtros strategijas. Pasirodo, lietuviai dažniausi šių restoranų lankytojai Baltijos šalyse.

18

Nors yra kalbama, kad greitas maistas – nesveika, lietuvių tai nesustabdo. Restoranų pardavimai auga, tad verslininkai kuria naujas plėtros strategijas. Pasirodo, lietuviai dažniausi šių restoranų lankytojai Baltijos šalyse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiek „Hesburger“, tiek „McDonald‘s“ skaičiuodami praeitų metų pardavimus išskirią Lietuvą. „Hesburger“ pardavimai pernai Lietuvoje pasiekė 14 mln. eurų, o „McDonald‘s“ – 18 mln. eurų. Palyginus su Latvija ar Estija, pas mus išaugęs vartojimas skaičiuojamas dešimtimis procentų, kai ten – vienetais.

REKLAMA

Didelės lietuvių išlaidos atveria rinką

Įvedus eurą pastebėta, kad lietuviai ne tik daugiau išleidžia parduotuvėse, bet ir restoranuose. Ne išimtis – greitojo maisto įstaigos.

„McDonald‘s“ restoranų tinklo generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimiras Janevskis pasakoja, kad Lietuva pagal pardavimus yra numeris vienas Baltijos šalyse. Tam turi įtakos tai, jog lietuviai linkę daugiau išleisti, net ir rinkdamiesi brangesnius produktus.

REKLAMA
REKLAMA

„Kuo produktas brangesnis arba yra Premium prekė, tuo labiau traukia klientus. Tai reiškia, kad auga ir pardavimai. Klientai jaučiasi laisvi išleisti daugiau. Praeitais metais labai padėjo euro įvedimas. Manau, kad tai psichologinis aspektas padėjęs klientams išleisti daugiau. Aišku, mes stengiamės būti atsargūs ir vien šia sėkme nepasikliauti, esame atidūs prižiūrėdami kainas“, – tv3.lt portalui pasakoja V. Janevskis.

Pasak jo, praeitais metais „McDonald‘s“ 6 mėnesius kainas įšaldė, o vėliau įvedė tik smulkius pataisymus: kai kurias kainas pakėlė, kitas sumažino, kad konvertavus valiutas kaina būtų patrauklesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pabrėžė konkurencingumą

V. Janevskis išskiria, kad toks klientų susidomėjimas leidžia rinkai plėstis, tad tiek „McDonald‘s“, tiek konkurentams rinkoje dar yra vietos.

„Konkurencija yra gerai, nes priverčia neužmigti. Stebime KFC darbą, kitus konkurentus. Mes galime dirbti ir kartu, kad pritrauktume daugiau klientų. Tai sveika konkurencija. Pavyzdžiui, Lietuvoje bendradarbiaujame su „Statoil“, kuriamės šalia, nors ir jie pardavinėja gėrimus ir maistą“, – sako V. Janevskis.

Nors Lietuvoje vis daugiau kuriasi kebabinių, didžiausias konkurentas „McDonald‘s“ išlieka „Hesburger“. Anot generalinio direktoriaus, klientai kuria rinką, tad jei poreikis yra kuriai nors iš greitojo maisto kategorijų, šios plėtra ir didės.

REKLAMA

„Klientai yra linkę daugiau išleisti, tad erdvės tikriausiai yra visiems. Tiesiog norėčiau, kad visi konkurentai žaistų pagal taisykles, oficialiai mokėtų mokesčius ir laikytųsi įstatymų. Aišku, į mus panašiausias „Hesburger“, bet manome, kad esame unikalesni, galime pasiūlyti daugiau ir mūsų rezultatai geresni, nors jų restoranų yra daugiau. Kodėl, komentuoti negaliu, tačiau mūsų verslo strategijos – skirtingos“, – teigia V. Janevskis.

Atskleidė pagrindinę problemą

„Hesburger“ plėtros direktorė Ieva Salmela pažymi, kad pagrindinis konkurentas – ne kitos greitojo maitinimo įstaigos.

REKLAMA

„Didžiausias iššūkis ir konkurentas viešojo maitinimo įstaigoms yra šaldytuvas namuose. Svarbu, kad žmonės norėtų ir mėgtų valgyti mieste, o ne liktų namuose. Jeigu jie tai darys, tuomet vietos po saule pakaks visiems tinklams“, – sako I. Salmela.

Kebabinių tinklo „Jammi“ direktorius Gerardas Butvilas apyvartos neatskleidžia, tačiau teigia, kad per mėnesį sulaukiama apie 60 tūkst lankytojų. Tad problemos dėl klientų skaičiaus nejaučiama, nors ir tenka konkuruoti su didžiaisiais greitojo maisto restoranais.

„Visą laiką jauti ir žiūri kas ką daro, nes visi stengiasi padaryti kažką geriau. Visada turi laikyti ranką ant pulso ir matyti kas vyksta aplinkui. Turi aptarnauti greitai, maloniai ir tiekti skanų ir kokybišką maistą. Nors maisto sektoriuje verslas yra pats sunkiausias, pagrindinė problema su kuria dabar susiduriame yra personalo trūkumas. Jaunimas nenoriai darbinasi, nori nieko nedaryti ir gauti daug“, – pagrindinę problemą savo versle atskleidžia G. Butvilas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaltas ne maistas, o pasikeitę įpročiai

Dietologai pastebi, kad greitasis maistas sveikatai tikrai nepadeda, tačiau V. Janveskis įsitikinęs – kaltas ne maistas, nes maisto kokybė visada buvo aukščiausio lygio.

„Tikiu, kad „McDonald‘s“ tik tobulėjo ir įrodė, kad teikiame tikrai aukštos kokybės produktus. Nemanau, kad sveikata būtų problema, žiūrint į mūsų ingredientus. Žmonės yra ne tokie fiziškai aktyvūs – čia problema. Mes keičiame savo įpročius ir tai ne tik maistas, bet ir mūsų veikla. Bet Baltijos šalyse žmonės yra pakankamai sveiki ir, manau, kad čia nėra problemų. Lietuvos rinka ypač pavyzdys, kad „Mcdonald‘s“ neskatina nutukimo“, – tikina V. Janevskis.

REKLAMA

G. Butvilas taip pat teigia, kad vaikomasi ne pelnų, o pirmiausia žiūrima į kokybę. Tiesa, jo nuomone, kebabinėje teikiamas maistas gali būti ir kokybiškesnis nei kitose didžiuosiuose greitojo maisto restoranuose.

„Bent jau taip galvojam, kad mūsų tikrai ne prastesnis, o gal net geresnis maistas. Visokių akcijų teikimas – kita strategija, mes orientuojamės, kad klientai patys rekomenduotų kitiems. Stengiamės konkuruoti kokybe“, – pasakoja G. Butvilas.

I. Salmela taip pat tvirtina, kad maistas atitinka aukščiausios kokybės reikalavimus ir stengiamasi kuo daugiau pirkti iš vietos gamintojų. Pavyzdžiui, jautieną tinklui tiekia Lietuvos gamintoja “Biovela”, kava tiekiama iš Suomijos.

REKLAMA

„Jammi“ majonezas perkamas iš Vokietijos, o mėsa bei daržovės – lietuviški.

„McDonald‘s“ daržoves perka iš Lietuvos, jautiena yra perkama Lietuvoje, tačiau perdirbama Lenkijoje. Bandelės taip pat iš Lenkijos, o pienas iš Estijos.

Planuojama plėstis

Didėjant pardavimams, planuoja ir greitojo maisto restoranų plėtra. Pavyzdžiui, „McDonald‘s“ atnaujina dabartinius restoranus ir iki 2018 m. pabaigos žada atidaryti 4 naujus restoranus, tačiau naujų prekinių ženklų tikėtis nereikėtų. „Negaliu tiksliai atsakyti, yra daug gandų, bet dauguma jų jau sklinda kelis metus. Manau, kad pagrindiniai žaidėjai išliks tie patys. „Starbucks“ ar „Burger King“ nors ir dideli žaidėjai, jiems būtu sunku čia įsitvirtinti. Nors Lietuva ir išskirtinė Baltijos šalių kontekste, rinka vis tiek yra per maža. Mes laimingi, kad esame jau 20 metų čia ir galėjome įleisti šaknis“, – sako V. Janevskis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Hesburger“ plėtros direktorė I. Salmela informuoja, kad Lietuvoje 2016 metais iš visų Baltijos šalių bus investuojama daugiausiai – 3,5 mln. eurų ir atidaryti 3 naujus restoranus.

„Jammi“ direktorius G. Butvilas teigia, kad naujų užkandinių statoma nebus, bet atnaujinamos senosios, neseniai įrengta centrinė virtuvė su dideliais sandėliais bei ruošiama franšizės sutartis.

Lietuvoje bendrovė veikia nuo 2007 m., šiuo metu turi 44 restoranus, o artimiausiomis dienomis atidarys dar vieną naują restoraną prie Molėtų. Šiuose restorane dirba daugiau kaip 400 žmonių.

REKLAMA

Pirmasis „McDonald‘s“ restoranas Lietuvoje atidarytas Vilniuje 1996 m. pavasarį. Pirmasis ir sėkmingiausias restoranas Baltijos šalyse yra įsikūręs prie „Geležinkelio stoties“. Per praėjusius metus „McDonald‘s“ restoranuose Lietuvoje buvo aptarnauta daugiau nei 7,7 mln. lankytojų. Per 2016 m. „McDonald‘s“ investuos daugiau nei 600 tūkst. eurų savo restoranų tinklo plėtrai šalyje. Šiandien Lietuvoje veikia iš viso 11 „McDonald‘s“ restoranų ir 4 „McCafé“ kavinės, įsikūrę Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Kasdien juose aptarnaujama apie 20 tūkst. lankytojų. Juose dirba 568 darbuotojai.

„Jammi“ šiuo metu turi 7 kebabines Vilniuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų