Vairuotojams teks susimokėti – Lietuvoje ruošia naują mokestį

Visiems Lietuvos vairuotojams teks patuštinti pinigines. Vyriausybė ruošia naują taršos mokestį, kuris kasmet paveiks daugiau nei 100 000 automobilių savininkus. Jeigu jūsų transporto priemonė į aplinką išmes daugiau teršalų nei leis nustatyta norma, teks susimokėti. Automobilių rinkos ekspertai aiškina, kad toks mokestis taršos problemos šalyje neišspręs.

Su oro tarša kovojanti Vyriausybė viena ranka duoda, tačiau kita atima. Jau spalį vairuotojams, kurie atsikratys senų automobilių, vyriausybė ruošiasi dalinti 1000-io eurų kompensacijas, kurias gyventojai galės išleisti naujesnio, mažiau taršaus automobilio pirkimui. Tiesa, kovos su tarša priemonių arsenale ne tik skatinamosios priemonės, bet ir nauji mokesčiai. Aiškėja vis daugiau detalių, kurie automobiliai bus apmokestinami taršos mokesčiu.

Anot aplinkos ministro, jis turėtų būti taikomas tik naujai įvežamiems automobiliams, kurie į aplinką išmeta daugiau nei 130 gramų anglies dioksido kilometrui.

„Per 10 metų galima praktiškai pakeisti visus automobilius, sudarant galimybę žmonėms keičiant automobilį pasirinkti kiek jie gali prisidėti, kiek jie gali mokėti taršos mokesčio. Principas: teršėjas moka turi būti taikomas visuose sektoriuose. Kalbant apie asmeninį transportą lygiai taip pat“, – sako ministras Kęstutis Mažeika.

Šis mokestis nebūtų taikomas automobiliams, kurie jau važinėja Lietuvoje. Tačiau, anot automobilių rinkos ekspertų, toks mokestis paliestų daugiau nei 100 000 automobilių kasmet. Kokio dydžio bus mokestis dar tiksliai neaišku, tačiau mažiausia suma turėtų siekti apie 20 eurų per metus:

REKLAMA

„Tai yra mūsų siūlymas. Gali tiek Vyriausybėje, tiek Seime ta formulė pakisti. Tai bus arba daugiau, arba mažiau. Tai yra pradinės pozicija.“

Kuo automobilis taršesnis, tuo mokestis turėtų būti didesnis. Mokestis bus skaičiuojamas ne tik nuo anglies dioksido kiekio, bet ir nuo kuro rūšies bei automobilio galingumo. Tiesa, toks mokestis automobilių rinkos ekspertų nuomone taršos problemos neišspręs dėl to, kad jis tiesiog per mažas.

„Žmonėms visiškai nesvarbu, ar jie pirkdami automobilį turės sumokėti 20 eurų, ar neturės sumokėti 20 eurų. Jeigu mokestis siektų bent kelis šimtus eurų, bent 500-us eurų. Tai, žinoma, privestų kai kuriuos žmones pagalvoti, ar tikrai verta rinktis tokį, ar geriau pasirinkti mažiau teršiantį automobilį“, – mano automobilių rinkos specialistas Mantas Buzelis.

„Plius 20 eurų. Nieko čia, nieko, absoliučiai nieko nepakeis. Jeigu kaina skirsis labai ženkliai, jeigu už kažkurį taršų automobilį reiks susimokėti papildomai didelę pinigų sumą tai bus tam tikri vartai į Lietuvą nebevežti taršių automobilių“, – sako autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius.

Mokestis Lietuvoje turi būti įvestas kitąmet. Išsamiai projektą Aplinkos ministeriją pristatys rugsėjo mėnesį.


Rašyti komentarą...
S
Sigita
2019-08-23 14:13:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
Gerai, kad dar už orą mokesčio nėra
Atsakyti
0

T
T
2019-08-24 11:46:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
"Automobilių rinkos ekspertai aiškina, kad toks mokestis taršos problemos šalyje neišspręs" -
Tai kad eilinis valdžios pasipinigavimas ir nėra skirtas taršos problemai spręsti.
Atsakyti
0

x
xxL
2019-08-24 09:10:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tarsos mokesti ives kad padidinti seimunams kanceliarines ir iseitines uz bloga darba?
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (41)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų