Kremliaus troliai savinasi ir mirusių žmonių nuotraukas: ribos jau peržengtos, šalys imsis veiksmų

Rusijos „troliai“ jau seniai peržengė ribas ne tik Didžiojoje Britanijoje, bet ir kitose Vakarų šalyse, rodo naujausias tyrimas. Atskleidus didelio masto Kremliaus įtakos informacinėje erdvėje plėtrą sprendžiama, kokių veiksmų derėtų imtis.

Didžioji Britanija paskelbė būsianti priversta, kartu su tarptautiniais partneriais, stiprinti kovą prieš Rusijos propagandą po to, kai naujas tyrimas parodė Rusijos „trolių“ tinklo, kuris yra nukreiptas prieš nacionalinę žiniasklaidą, veiklos modelį.

Šalies užsienio reikalų ministras Dominicas Raabas viešai apkaltino Rusiją „išskirtinai blogu elgesiu“ ir pareiškė, kad Didžioji Britanija yra įtraukta į „sekinančią kovą su Vladimiro Putino režimu dėl šio melagienų ir dezinformacijos“.

Trečiadienį, gegužės 5-ąją, užsienio reikalų ministrai iš G7 valstybių grupės susitarė išplėsti ir sustiprinti greito reagavimo mechanizmą, kurį ji naudoja kovai su demokratijos grėsmėmis, tokiomis kaip dezinformacija.

Patys komentuoja, patys išpučia informacijos svarbą, patys ją skleidžia

Didžiosios Britanijos užsienio reikalų ministerijos užsakytas tyrimas parodė, kad prorusiški „troliai“ skelbia provokacinius komentarus didžiųjų internetinių leidinių „The Times“, „Daily Mail“ ar „Daily Express“ platformose, kad sukurtų melagingą įsitikinimą, jog visuomenė palaiko Rusijos agresiją Ukrainos atžvilgiu.

Tuomet šiuos komentarus „netyčia pastebi“ Rusijos valstybinės žiniasklaidos atstovai ir pateikia kaip įrodymą, kad „paprasti britai“ palaiko Maskvą.

„The Sunday Times“ teigiama, kad tokios pat informacinės atakos yra naudojamos ir prieš didžiausias kitų 14 šalių žiniasklaidos priemones, įskaitant G7 nares – Prancūziją, Vokietiją, Italiją, Japoniją ir JAV.

Tikslas – vienytis prieš dezinformaciją

Tyrimo rezultatai buvo pateikti antradienį vykusiame G7 šalių užsienio reikalų ministrų susitikime, kuriam pirmininkauja Didžioji Britanija.

REKLAMA

Tikimasi, kad G7 šalys, o taip pat ir Indija, Australija bei Pietų Afrika, sutiks sukurti naują „greitojo reagavimo“ aljansą, kad būtų įmanoma efektyviai kovoti su Rusijos „fake news“ ir dezinformacija.

D. Raabo teigimu, kilo būtinybė apjungti didžiąsias šalis šioje „sekinančioje kovoje“ už viešųjų erdvių saugą. „Vienas iš pavyzdžių yra dezinformacija, kurią platina rusai, kartu su jų bandymais pasinaudoti kibernetiniais išpuoliais. Mes žinome, kad buvo organizuojami kibernetiniai išpuoliai prieš britų vakcinų nuo koronaviruso tyrimus. Juos siejame su Rusija“, – cituojamas D. Raabas.

Pasak britų užsienio reikalų ministro, sustiprintas greitojo reagavimo mechanizmas praktikoje reikš, kad Vakarų šalys galėtų susivienyti, kad būtų „atkreipiamas dėmesys“ į Rusiją ar kokią kitą valstybę, „dezinformacijos, kibernetinio išpuolio ar kitų tarptautinės teisės pažeidimo atveju“.

„Mūsų norma – 120 komentarų per dieną“

Vienoje iš su Kremliumi siejamų bendrovių dirbęs Sergejus K. „Laisvės radijui“ pasakojo, kad „iš pradžių, kai ten patekau, išvis negalėjau patikėti, kad tai gali būti realu“. „Patyriau tam tikrą kultūrinį šoką. Orwellas aprašė, kaip tai veikia. Maniau, kad tai antiutopija, o iš tiesų taip ir vyksta reikalai“, – cituojamas vyras, pats dirbęs „komentarų rašytoju“ Jevgenijaus Prigožino valdomame „trolių fabrike“

„Svoboda“ tyrime teigiama, kad bendrovė dažnai keičia savo pavadinimą, tačiau patys darbuotojai save vadina tik FAN (Federalnoje agentsvo novostei – Federalinė naujienų agentūra) atstovais. FAN yra pagrindinė „Fabrika mediji“ V. Putino „virėjui“ priklausančios didžiulės informacijos sklaidos bendrovės dalis.

Vyro teigimu, į žiniasklaidą jis kreipėsi pamatęs, koks milžiniškas yra Rusijos valstybinės propagandos melo mastas. „Jie visur meluoja. Dabar nuo televizijos mane paprasčiausiai vimdo, o ir karma mano suteršta trims gyvenimams į priekį“, – aiškino jis.

REKLAMA

„Radio Svoboda“ redakcijai jis pateikė užduočių, kurias kasdien gauna „Kremliaus botai“ ir ataskaitų pavyzdžius. Dalis skelbiamų komentarų yra įžeidžiančio ir nepadoraus pobūdžio: vienas iš „fabriko“ skyrių specializuojasi memų kūrime, o juose opozicijos politikų ar žurnalistų veidai yra klijuojami į pornografinių filmų scenas.

Sergejus paaiškino, kad trolių fabrikas turi savo skyrius įvairiems socialiniams tinklams ar žiniasklaidos priemonėms. Yra feisbuko skyrius, yra „YouTube“ skyrius, yra skyrius, kuris rašo komentarus į rusiškas žiniasklaidos priemones. Kiekvienas darbuotojas gauna savo konkrečias užduotis ir „kalną SIM kortelių naujų paskyrų kūrimui, kuris nuolat papildomas“.

„Užeikite į RT komentarus apie Vakarus – iškart matyti, kieno darbas. Užeikite į RT grupę bet kuriame soc. tinkle, jie ten paromis mušasi už motinėlę Rusiją. Po bet kuria naujiena – apie raketas, JAV, Putiną – visur, kaip tarakonai“, – pasakoja Sergejus.  

Pasak buvusio „trolio“, yra atskiri skyriai, kurie renka asmeninius duomenis ir kompromatą apie „neįtinkančius“ opozicijos asmenis.  Sukurta visa sudėtinga prodemokratinės žiniasklaidos juodinimo sistema, įskaitant memų kūrimą. „Už visko ten yra atskiras skyrius. Tai labai gerai organizuota struktūra. Paprasčiausiai galvoje netelpa, kokiais niekais ten žmonės užsiima ir už kokias milžiniškas „babkes“, – aiškino Sergejus.

Jis taip pat atskleidė būdą, kaip atskirti tikrus komentarus nuo „trolių“ sukurtų. „Jeigu yra įtarimas, kad priešais jus trolis, pažiūrėkite to žmogaus paskyrą. Dažniausiai jie turi uždaras paskyras – yra nurodyta jas uždarinėti. Troliai savo paskyroms naudoja realių žmonių nuotraukas, prirašo išgalvotus vardus, pateikia veidrodiniu principu pasuktas nuotraukas, kad nebūtų galima jas atsekti per paiešką, arba pakeičia spalvines gamas, pavyzdžiui, juodai-baltas daro fotografijas, jas taip pat sunkiau aptikti. Yra žmonių, kurie dirba prieš „trolių fabrikus“, jie atkuria pakeitimus, ieško fotografijų, suranda originalus ir rašo komentarus“, – paaiškino jis.

REKLAMA

Pasak Sergejaus, nevengiama naudotis ir vogtomis paskyromis, pasitaikydavo ir mirusių žmonių.

„Trolių darbo“ liudininko teigimu, vien tame pastate, kuriame dirbo jis pats, galėjo būti apie 150 žmonių dienos metu. Jo skaičiavimais, „trolių fabrike“ gali dirbti ir tūkstantis žmonių. Per dieną Sergejus vidutiniškai parašydavo apie 120 komentarų. Už tokį „trolio“ darbą mokėjo 40-50 tūkst. rublių (440 – 550 eurų), o aršiausiems „ir daugiau“.


Rašyti komentarą...
Ąžęrtį
2021-05-09 00:08:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nekomentuok, jei nemoki rašyti. Nes niekas nesuprantą ką parašei.
Atsakyti
-7

L
Lietuvos žmonės
2021-05-08 23:10:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kaip tik norite , taip vertinkite , bet prie rusų valdžios daug kur keliavome, daug ką pamatėme ir daug kur pabuvome. Nemokamai žmonių grupės lėktuvais ir traukiniais galėjo ne tik Maskvą, Leningradą bet ir Vid. Aziją, Armeniją, Odesą, Suchumi, Batumi,Sočį, Simferopolį ir kt miestus pasiekti,susipažinti su jų kultūrą ir pan. Maskvoje galėjo aplankyti ne tik parodas, mūziejus, bet ir kino teatrus ir t.t. ir buvome apgyvendinami geruose jų viešbučiuose su maitinimu. O kas dabar vyksta , tiek metų po karo,vėl tik ieškoma kaip prie ko prikibti , išprovokuoti. Juk kiekviena Valstybė turi savo sienas ir tvarkosi pagal savo įstatymus. Toks Valstybių nebendradarbiavimas labai kenkia ne tik paprastiems piliečiams, kurie skurdinami materialiai ir moraliai.
Atsakyti
-17

N
Nesveikas
2021-05-09 03:05:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
O tv3 troliai eilini karta loja kaip maži šuniukai gav gav gav
Atsakyti
-8

SKAITYTI KOMENTARUS (62)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų