„Ekspertai katastrofos zonoje aptiko pašalinius elementus, nesusijusius su lėktuvo konstrukcija. Jie yra išsiųsti į ekspertizę“, – praneša „TASS“ šaltinis Kaire. Anksčiau ekspertai atmesdavo teroro išpuolio versiją ir dėl to, kad gelbėtojams nepavyko rasti pašalinių elementų tarp nuolaužų.
Oficialių tyrėjų komentaro šiuo klausimu „TASS“ gauti nepavyko.
Panašus įvykis nutiko 1988 metais Škotijos danguje. Tuomet ekspertai tris metus negalėjo suprasti, kas tapo „Pan Amercian“ lainerio „Boeing 747“ tragedijos priežastimi. Tik po to, kai buvo surinktos visos lėktuvo nuolaužos, viename iš fiuzelažo lakštų buvo aptikto arbūzo dydžio ertmės. Bomba buvo įdėta į nedidelį tranzistorių ir suveikė bagažo skyriuje.
Antradienį buvo paviešinta daugiau informacijos, kurią tyrėjams pavyko gauti iš sudužusio lėktuvo „juodosios dėžės“. Prieš pat dingstant lėktuvui iš radarų yra girdimi „necharakteringi įprastam skrydžiui garsai“. Remiantis pilotų ir dispečerių pokalbiu galima teigti kad „likus 4 minutėms iki lėktuvo dingimo iš radarų situacija išliko įprasta“. Agentūros pašnekovas taip pat patvirtino, kad pilotas neperdavė pavojaus signalo.
JAV neturi teroro akto įrodymų
JAV nacionalinės žvalgybos gynybos direktorius Jamesas Clapperis pirmadienį pareiškė neturįs jokių „tiesioginių įrodymų“, kad Rusijos keleivinio lėktuvo katastrofos savaitgalį Egipte priežastis buvo teroro išpuolis.
Džihadistų grupuotė „Islamo valstybė“ (IS) savo „Twitter“ paskyroje pranešė, kad šeštadienį neramiame Sinajaus pusiasalyje numušė tą lėktuvą su 224 žmonėmis, kurie visi žuvo, bet ekspertai reiškė labai dideles abejones dėl IS pajėgumų numušti oro lainerį, skrendantį kreiseriniame aukštyje.
Kalbėdamas gynybos vadovų susitikime Vašingtone J.Clapperis sakė, kad „vargu“ ar „Islamo valstybės“ grupuotė būtų galėjusi įvykdyti tokį išpuolį, tačiau pridūrė, kad „nenorėtų atmesti tokios galimybės“.
„Mes neturime jokių tiesioginių teroristų kišimosi įrodymų“, – sakė jis.
„Stratfor“ ir „Kogalymavia“ ekspertai: tai buvo išorinis poveikis
JAV analitikai iš „Stratfor“ savo ataskaitoje pirmadienį teigė, kad „labiausiai tikėtina, jog lėktuvas buvo pažeistas sprogmeniu iš vidaus“.
Bendrovės „Kogalymavia“ atstovas pareiškė, kad lėktuvo katastrofos priežastis galim būti tik mechaninis išorinis poveikis. „Vienintelė paaiškinama priežastis gali būti mechaninis orlaivio pažeidimas, – aiškina „Kogalymavia“ direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas. – Nėra tokio sistemų atsijungimo sutapimo, kurie galėtų privesti prie to, kad lėktuvas subyrėtų ore“.
„Kogalymavia“ lėktuvas ankstyvą spalio 31 dienos rytą sudužo Sinajaus pusiasalyje. Iš atostogų Egipte skrido 224 žmonės: Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos piliečiai. Visi jie žuvo.