„Šis balsavimas yra svarbus žingsnis siekiant teisingesnių ir skaidresnių kelionių“, – teigė ES Transporto ir turizmo komiteto pirmininko pavaduotojas bei pagrindinis įstatymo projekto iniciatorius Matteo Ricci pranešime spaudai.
Jis pridūrė, kad aiškiai apibrėžtos taisyklės dėl nemokamo rankinio bagažo yra „pagrindinė keleivių teisė, leidžianti išvengti nepagrįstų papildomų išlaidų“ ir užtikrinanti „teisingesnę bei veiksmingesnę sistemą“.
Šis sprendimas yra dalis platesnių keleivių teisių reformų, kurias Europos Komisija pasiūlė 2023 m. Pagal jas oro linijos turės iš anksto – dar užsakymo metu – nurodyti visas su skrydžiu susijusias išlaidas, taip pat bus peržiūrėtos kompensacijų taisyklės.
Ką tai reikš keleiviams?
Pagal naujas taisykles, ES skrendantys keleiviai galės be papildomo mokesčio pasiimti asmeninę rankinę ir mažą rankinį bagažą.
Asmeninės rankinės negalės viršyti 40 x 30 x 15 cm dydžio, o rankinio bagažo išmatavimai turės būti ne didesni kaip 100 cm ir svoris – iki 7 kg.
Oro linijoms bus draudžiama taikyti papildomus mokesčius už tokių daiktų gabenimą.
Šis sprendimas grindžiamas daugiau nei prieš dešimtmetį priimtu Europos Teisingumo Teismo nutarimu, kuriame buvo nurodyta, kad rankinio bagažo gabenimui neturi būti taikomi papildomi mokesčiai, jei jis atitinka dydžio, svorio ir saugumo reikalavimus.
Neseniai vartotojų organizacijos paragino nacionalines vartotojų teisių institucijas bei Europos Komisiją atlikti tyrimą dėl, jų teigimu, nepagrįstų mokesčių, kuriuos taiko pigių skrydžių bendrovės.
Pasak jų, šios bendrovės taiko papildomus mokesčius net už bagažą, kuris turėtų atitikti ES nustatytus „protingus“ matmenų ir svorio kriterijus.
Ar naujos taisyklės padidins skrydžių kainas?
Nors sprendimas palankus keleiviams, pramonės atstovai įspėja, kad jis gali lemti didesnes oro bilietų kainas – ypač tiems, kurie keliauja tik su rankiniu bagažu.
„Šiandienos balsavimas dėl keleivių teisių ir daugiarūšio transporto paslaugų reglamentavimo parodė, kad Transporto komitetas (TRAN) ėmėsi svarbių veiksmų, aiškiai apibrėždamas kiekvienos kelionių paslaugas teikiančios įmonės atsakomybes“, – teigė pramonės asociacijos „Airlines for Europe“ (A4E) atstovas.
Ir pridūrė: „Deja, tuo pačiu metu komitetas pasinaudojo proga ir įtraukė oro transportui taikytinus pakeitimus, kurie, mūsų vertinimu, riboja keleivių teisę pasirinkti, už kurias paslaugas jie nori mokėti, o kurias – gauti nemokamai.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!