Dviratis bei sklandytuvas pretenduoja į pergalę
Vienas žinomiausių šalies dviratininkų 35-erių T. Vaitkus konferencijoje nedalyvavo.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos vadovo Manto Dubausko, dviratininkas startuos kartu su visais – gegužės 5-ąją, 9.30 val.
T. Vaitkus elektriniu dviračiu nuo Vilniaus miesto savivaldybės pajudės sostinės geležinkelio stoties link. Tada sportininkas sės į ekspresą Vilnius–Klaipėda, kuris savo kelionę pradės 9.50 val.
Minėtas ekspresas Kretingoje nestoja, bet tądien bus padaryta išimtis. T. Vaitkus išlips Kretingoje ir elektriniu dviračiu įveiks likusią distanciją – keliaus iki Palangos savivaldybės, kur planuojamas finišas. Dviratis, su kuriuo vyks T. Vaitkus – lietuviškas, galintis pasiekti iki 90-ies kilometrų per valandą greitį.
„Traukinys iki Kretingos keliaus 3 valandas 44 minutes. Praėjusių metų nugalėtojas savo elektromobiliu trasą įveikė per 4 val. 48 min. Tokiu atveju Tomas būtų drąsiai laimėjęs. Šiemet – pažiūrėsime“, – tv3.lt sakė M. Dubauskas.
Organizatoriai atskleidė, kad šiose lenktynėse dalyviais bus ne tik asfalto plėšrūnai, bet ir dangaus paukščiai. Rengėjai kalbėjo apie A. Šimoliūną. Jis planuoja startuoti nuomotu elektromobiliu, kuriuo pasieks Paluknio aerodromą. Iš ten kils lietuvišku, Prienuose gamintu sklandytuvu, turinčiu elektrinį motorą. Vyras leisis Klaipėdoje ir likusį atstumą įveiks elektromobiliu.
„Pagrindinis klausimas – oras. Sklandytuvams lietus netinka. Tokiu atveju reikės galvoti kažką kito, – pasakojo A. Šimoliūnas. – Jei oras bus geras, Klaipėdą įmanoma pasiekti maždaug per keturias valandas. Taip beveik išpildyčiau savo svajonę – iš Vilniaus per Kuršių neriją nuskristi į Nidą.“
Lenktynių organizatoriai tvirtina, kad tiek T. Vaitkaus, tiek A. Šimoliūno rezultatai bus vedami į bendrą įskaitą.
Tradicinis lietuviškas maršrutas
Varžybų rengėjų teigimu, šiemet užsiregistravo 14 ekipažų. Pernai ir užpernai dalyvavo po 10. Toks buvo limitas – daugiau priimti neleido turima infrastruktūra. Šiemet maksimalus skaičius padidintas iki 20-ies.
Kol kas visi ekipažai – lietuviški. Tiesa, norą dalyvauti išreiškė svečias iš Lenkijos. Jis šiuo metu neturi techninių galimybių – elektromobiliu nepavyktų pasiekti Vilniaus, nes pakeliui nėra įkrovimo stotelių. Lenkas derasi, kad elektromobilį galėtų išsinuomoti Lietuvoje.
Lenktynininkai mašinų energiją galės papildyti įkrovimo stotelėse Vievyje, Elektrėnuose, Kaune ir Kryžkalnyje. Stovėjimo laikas bus ribojamas iki 20-ies minučių.
Ekipažams teks paisyti ir taisyklių. Bus griežtai draudžiama naudotis „oro maišu“ – važiuoti paskui sunkiasvorį transporta. Neleistinas ir greičio viršijimas. Už nusižengimus bus baudžiama.
Dalyviai po finišo keliaus prie Palangos tilto. Ten vyks apdovanojimai, elektromobilių ekspozicija, vaikų elektromobilių lenktynės.
Pasak vieno pagrindinių varžybų iniciatorių ir rengėjų Dariaus Grinbergo, didžiausios ankstesnių dalyvių klaidos – nuvertintas elektromobilis arba per daug pasitikėta savo jėgomis.
„Vieni važiuodavo per lėtai. Kiti – spaudė per greitai. Praėjusių metų nugalėtojai lėkė 120 kilometrų per valandą greičiu. Jei būtų važiavę dar vienu ar dviem greičiau, kažin, ar būtų pasiekę Kryžkalnį. Buvo tokių, kurie iki Kryžkalnio nenuvyko – stojo kavinėje ir elektromobilį krovė paprastame tinkle“, – pasakojo D. Grinbergas.
Jo teigimu, dalyviai į Palangą gali važiuoti bet kuriuo maršrutu. Trasa Vilnius–Palanga pasirinkta, nes yra vadinama „tradiciniu lietuvišku maršrutu“.
„Visi mėgsta pasigirti – į Palangą nuvažiavau per dvi valandas. Mes kiekvienais metais fiksuojame progresą, – kalbėjo D. Grinbergas. – Idėja gimė, kai savame rate pasiginčijome, ar elektromobiliu galima nuvykti į Palangą.“
Organizatorių teigimu, pagrindinis lenktynių tikslas – propaguoti elektromobilius, skatinti technologijų vystymąsi.
„Jei ne šios lenktynės, tiek įkrovimo stotelių Lietuvoje nebūtų“, – tikina rengėjai.