• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketveriukė iš „Porsche Club Lithuania“ komandos – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Arūnas Tuma ir Aurelijus Rusteika – buvo pilni ryžto laimėti jubiliejines, dvidešimtąsias „Aurum 1006 km“ lenktynes. Aurelijus Rusteika jau yra ragavęs pergalės šiose lenktynėse šampano, kai jo komanda laimėjo lenktynes dar 2006-asiais metais.

Ketveriukė iš „Porsche Club Lithuania“ komandos – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Arūnas Tuma ir Aurelijus Rusteika – buvo pilni ryžto laimėti jubiliejines, dvidešimtąsias „Aurum 1006 km“ lenktynes. Aurelijus Rusteika jau yra ragavęs pergalės šiose lenktynėse šampano, kai jo komanda laimėjo lenktynes dar 2006-asiais metais.

REKLAMA

Tačiau šią savaitę jų viltys laimėti sudužo į betoninę „SPA Francorchamps“ lenktynių trasos sieną.

Komanda susitarė su praėjusiais metais laimėjusios komanda „EMG Motorsport“ ir šiemet Palangoje ruošėsi lenktyniauti pernai nugalėjusiu automobiliu „Porsche 991 GT3 CUP”. Mantas, Marius, Arūnas ir Aurelijus intensyviai treniravosi. Tačiau automobilių sportas tuo ir įdomus, kad niekada nežinai, kad tavęs laukia už kito posūkio.

Testų legendinėje Belgijos „SPA Francochamps“ trasoje metu komanda sudaužė automobilį. Išoriškai pažeidimai neatrodė fatališki. Komandos lenktynininkai tikėjosi, kad „EMG motorsport“ komandos inžinieriai nesunkiai atstatys automobilį ir Palangoje po savaitės galės varžytis dėl pergalės. Tačiau jų viltims nebuvo lemta išsipildyti. Išardžius automobilį paaiškėjo, kad pažeidimai pernelyg dideli: smūgis į galinį ratą buvo toks didelis, kad nuo jo skilo pavarų dėžės korpusas, trūko variklio blokas ir nepataisomai susikraipė visas kėbulas. Visus pagrindinius agregatus reikia keisti, todėl spėti laiku paprasčiausiai nėra jokių galimybių.

REKLAMA
REKLAMA

Sportininkų ryžto tai nei kiek nesumažino, greičiau atvirkščiai. Teko sėsti prie telefono – buvo perskambinta dauguma aukšto ilgų distancijų lenktynių komandų, kurios turėjo konkurencingą techniką, tačiau viltys geso sulig kiekvienu skambučiu – mat kitą savaitgalį po Palangoje vyksiančių “Aurum 1006 km“ lenktynių vyksta 24 val. lenktynių maratonas „SPA Francochamps“ trasoje, todėl visos komandos, su kuriomis kalbėjo „Porsche Club Lithuania“ komandos lenktynininkai nutarė nerizikuoti ir automobilį nuomoti atsisakė.

REKLAMA

„Esmė yra ta, kad komandos turi pakankamai konkurencingos technikos, bet negali rizikuoti – nesutinka duoti net savo atsarginių automobilių, nes jiems tai vienos svarbiausių lenktynių šiais metais,“ – pasakoja M. Janavičius.

Spa lenktynėse dalyvaus net 72 komandos, turint omenyje, kad visos jos turi po vieną pagrindinį ir po vieną atsarginį automobilį, iš viso tam savaitgaliui yra rezervuoti net 144 ilgoms distancijoms pritaikyti automobiliai.

REKLAMA
REKLAMA

„Panašu, kad nugalėti šiais metais vilčių beveik nebeliko, tačiau dalyvauti neatsisakome. Bet bent jau turėsime gerą laiką. Juk dalyvauti Palangoje „Aurum 1006 km“ lenktynėse yra garbės reikalas kiekvienam lenktynininkui,“ – sako M. Janavičius.

Komanda priėmė sprendimą į Palangą važiuoti ne tokiu greitu „Porsche“. Sportininkai turi stovintį garaže pilnai paruoštą lenktynėms „Carrera“, kuriuo ketino dalyvauti Vokietijos VLN čempionate.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai praktiškai standartinis gatvėms važiuoti pritaikytas „Porsche 911 Carrera“, tik su saugos lankais ir atitinkantis FIA saugumo reikalavimus, tačiau jis savo galia ir galimybėmis gerokai nusileidžia savo konkurentams.

Jame sumontuotas 3,4 l darbinio tūrio variklis, išvystantis vos 350 AG. Tokiu automobiliu laimėti Palangoje vykstančias lenktynes įmanoma buvo nebent prieš 15 metų.

REKLAMA

Vokietijoje yra itin konkurencinga klasė, kurioje sportininkai lenktyniauja automobiliais iki 3,5 l darbinio tūrio varikliais ir ten šis „Porsche“ būtų labai konkurencingas. Tačiau „Aurum 1006 km“ lenktynėse jam tektų lenktyniauti toje pat klasėje su kitais „Porsche GT3 Cup“ ir „Lamborghini“ monstrais.

„Neturim jokių šansų laimėti. Mūsų galimybes konkuruoti galbūt galėtų padidinti nebent šiemet naujai įvestas „Balance of Performance“ taisyklių paketas, arba perkėlimas į žemesnę klasę. Bet kokiu atveju tenka koreguoti planus – vietoj pergalės bendroje įskaitoje važiuosime tiesiog gerai praleisti laiką ir jeigu pasiseks, pakovoti dėl aukštų vietų savo klasėje,“ – sako M. Janavičius.

Tiesa, kaip liaudis sako, niekada nesakyk niekada. Aurelijus Rusteika 2006 metais jau yra laimėjęs lenktynes Palangoje tada aplenkęs gerokai greitesnius automobilius, tad ką gali žinoti – galbūt ir šiemet jam, o kartu ir komandai, šypsosis fortūna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų