Pirmą kartą nuo 2006-ųjų sezoną vainikuojančiame „Saaremaa" ralyje mūsiškiai neužėmė jokios prizinės vietos, o iš penkių Lietuvos ekipažų finišą pasiekė vos du.
Daugiausia vilčių šioje Estijos saloje buvo siejama su Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažu, kuris du kartus (2005 ir 2008 m.) šiame ralyje užėmė antrąsias vietas absoliučioje įskaitoje.
V. Švedui šiemet išpuolė kaip niekada daug techninių problemų: „Labai apmaudu, tačiau jau pirmojo greičio ruožo starte sulūžo galinis pusašis, tad vakarinius dienos ruožus, teko tik iš lėto, stengiantis daugiau nesulaužyti technikos, įveikti riedėjimo režimu.
Per servisui skirtą laiką sportinį automobilį remontavę mechanikai lyg ir „sustatė viską į savo vietas" ir buvo pakankamai neblogai įveiktas asfaltinis greičio ruožas Kuresarės mieste.
Deja, tik išvažiavęs ryte ant žvyro, pajutau, kad pusašio gedimas nepraėjo be pasekmių. Blogą automobilio valdomumą sąlygojo tai, kad važiuojant jau pažeistu automobiliu iš vakaro „sudegė" galinio reduktoriaus blokiruotė, tai neleido važiuoti bent jau minimaliai greitai iki sekančios serviso zonos.
Vėliau pakeitus galinį reduktorių, situacija pradėjo taisytis, bet motyvacija jau senokai buvo išblėsusi.
Vis tik nesėkmių ir mano nervų išbandymo viršūnė buvo priešaky.
Priešpaskutiniame greičio ruože pačioje netinkamiausioje vietoje, miške, iškrito, kaip po to pasirodė jau ilgokai buvęs atsilaisvinęs, varžtas, kuris jungia vairo mechanizmą su vairo kolonėle, dėl to negalėjau staigiai sukti prasisukančio vairo. Ačiū Dievui, kad iš tos situacijos išsisukome gana sėkmingai. Šiurpą kelia mintis apie nekontroliuojamą automobilį, lekiantį maksimaliu greičiu miške...
Vien tik itin švelniais vairo pasukimais pabaigę greičio ruožą ir nustatę gedimą, neturėjome galimybės įsukti varžtą atgal, nes sriegis jau buvo sugadintas, tad nutarėme nebetęsti varžybų."
Ketvirtąjame greičio ruože iš trasos išlėkė Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos BMW. Tame lemtingame kairiąjame posūkyje po tiltuko už trasos ribų pabuvojo bene tuzinas ekipažų, tačiau M. Samsono automobilyje buvo pažeista pakaba i ir lenktynės buvo baigtos. Iki incidento lietuvių ekipažas užiminėjo 2-ąją vietą E11 klasėje.
Gana stabiliai ralyje važiavo Roko Kvaraciejaus ir Mariaus Samuolio ekipažas, kuris likus dviems greičio ruožams iki finišo užiminėjo 4-ąją vietą N3 klasėje ir 39-ąją absoliučioje įskaitoje.
Deja, aštuntame greičio ruože ekipažas patyrė avariją. „Ne vietoje išdygo medis," - juokavo M. Samuolis. „Antrą kartą įveikiant tą greičio ruožą, posūkyje miške jau buvo išmaltos vėžės. Tai buvo gana netikėta, nes lig tol gruntas visur buvo kietas. Taigi sekė smūgis į pakabą ir toliau medis".
Iš viso „Saaremaa" ralyje startavo 133 ekipažai (kartu su egzotiškais GAZ markės sunkvežimiais) iš Estijos, Suomijos, Latvijos, Lietuvos, Rusijos, Ukrainos, Italijos. Devynis greičio ruožus, kurių bendras ilgis buvo 107,6 km, įveikė 79 ekipažai.