„iGo2Dakar“ pasakoja, kad Prancūzijos dydžio dykumoje sąlygos tokios, kurių niekur kitur nesutiksi. Minkšto smėlio kopos, kurios taip ir bando įtraukti ratus gilyn, atnešė daug pasekmių ir subtilybių. Pavyzdžiui, dalyviai turi žinoti kaip vertinti degalų sąnaudas šiomis sąlygomis. Deja, Pablo Quintanilla to neįvertino ir turėjo trasoje laukti pagalbos, nuo to nukentėjo ir A.Kanopkinas. Toliausiai ir greičiausiai pirmą maratono dieną nuvažiavo Adrienas Van Beverenas tarp motociklininkų ir Carlosas Sainzas tarp automobilių. Jiems ryte buvo likę atitinkamai 112 km ir 149 km iki finišo Shubaytah mieste.
Pirmoji maratono diena
Lenktynėse per kopas gebėjimas į jas užkopti nėra viskas, ko pakanka. Gali atrodyti akivaizdu, tačiau būtina atsižvelgti ir į techninius aspektus. Pablo Quintanilla, kuriam pritrūko degalų likus dešimčiai kilometrų iki pirmojo degalų pylimo punkto, už savo klaidą sumokėjo nemenką kainą ir įveikęs 424 km rezultatuose nusileido daugiau nei 1 valanda ir 40 minučių. Keletas jo komandos draugų „Honda“ komandoje, kuriems jis dabar galės būti kaip vandens, arba benzino, pavežėjas, važiavo efektyviau ir vis dar gali svajoti apie triumfą Yanbu, kitos savaitės gale.
Ypač Ricky Brabecas, kuris dabar yra lyderis bendrojoje lentelėje, turintis 2 min. 48 sek. pranašumą prieš Rossą Branchą. Deja, Modestas Siliūnas šiame etape baigė savo pasirodymą savo debiutiniame Dakaro ralyje dėl nepakeliamų rankos skausmų. Iš trasos jis buvo išgabentas sraigtasparniu.
Automobilių kategorijoje taip pat buvo daug siužeto vingių, o pirmiausiai Yazeedas Al Rajhi, vietinis Saudo Arabijos kopose, buvo per greitas kopose ir patyrė avariją bei gali atsisveikinti su viltimis pergalei.
Gerokai toliau trasoje Stéphaneas Peterhanselis susidūrė su techninėmis problemomis, kurios karčiai kirto net didžiosios legendos pasirodymui: po paprasto padangos pramušimo jis turėjo stabdyti savo „Audi“ nuvažiavęs 256 km, tačiau dėl hidraulinės sistemos gedimo ekipažas negalėjo greitai susiremontuoti, o paskui pasirodė dar ir vairo stiprintuvo gedimas. Taip misteris Dakaras prarado 2 valandas ir 8 minutes.
Nepaisant to, „Audi“ klanas garbingai pasirodė pirmoje „48h Chrono“ etapo dalyje, nes Carlosas Sainzas atsidūrė lyderio pozicijoje, o Mattias Ekströmas pasiekė antrą geriausią tarpinį rezultatą. Vaidotas Žala, dėl nulūžusio ir savo tvirtinimo vietoje likusio varžto, nusprendė pasitraukti iš šio maratoninio greičio ruožo ir Dakarą tęsti jau sekmadienį. Tiesa, su ambicijomis į gerą rezultatą sportininkas turėjo atsisveikinti. Benediktas Vanagas pirmąją dieną įveikė 398 km ir preliminariai buvo 14 vietoje, nuo lyderio atsilikdamas 49 min. ir 39 sek. V.Jurkevičiaus ir A.Paliukėno ekipažas įveikė 295 km.
„Challenger“ klasėje Eryk Goczał pasinaudojo kopomis ir padidino pranašumą prieš Mitchą Guthrie. R.Baciuška pirmą dieną įveikė 400 kilometrų ir diktavo greitą tempą. SSV kategorijoje „Polaris“ pilotai Florentas Vayssade'as ir Xavieras de Soultraitas džiaugėsi sėkminga diena, o jiems ant kulnų lipo João Ferreira, dieną baigęs poilsio taške C (po 347 km). Gelažninkai taip pat parodė, kad kopos yra jų arkliukas ir demonstravo aukštą tempą.
Sunkvežimių įskaitoje Martinas Macíkas įveikė Janusą van Kastereną – šioje kategorijoje daugumai favoritų antrą dieną buvo likę 200 kilometrų.
Antroji maratono diena
Dažnai sakoma, kad Dakaras moko gyvenimo pamokas. 48 valandų trukmės etapas neabejotinai daugeliui tapo atkaklumo ir viso ko išbandymas. Ricky Brabecas, kuris važiavo pastoviu tempu nuo pat starto Al Uloje, demonstravo savo profesionalumą ir finišavo be klaidų, o tai leido jam užsitikrinti lyderio poziciją bendroje rezultatų lentelėje ir toliau siekti antrojo Dakaro titulo.
Per 48 valandas Adrienas Van Beverenas taip pat įrodė, kad tam tikra prasme jo kraujyje teka smėlis: jis net keturiomis minutėmis aplenkė antroje vietoje finišavusį R. Brabecą.
Buvo beveik akivaizdu, kad kovoje Tuščiajame Ketvirtyje Yazeed Al Rajhi ir Nasser Al Attiyah, tikri kopų vaikai, turės pranašumą prieš kitus konkurentus. Bet po to, kai lyderis kopose apvertė savo „Hilux“, penkis kartus Dakaro ralio nugalėtojo pasirodymas taip pat pateikė staigmenų: pirmą dieną jis įstrigo smėlyje, o vėliau patyręs techninių problemų nuo klasės lyderio atsiliko 2 valandomis ir 45 minutėmis.
Kalbant apie „Audi“, Tuščiojo Ketvirčio iššūkį jie įveikė puikiai, mat Carlosas Sainzas ir Mattiasas Ekströmas jo metu pakilo į dvi aukščiausias bendrosios rezultatų lentelės vietas. Iškart už jų rikiuojasi Sébastienas Loebas, laimėjęs ilgiausią šio Dakaro etapą.
Keturračių įskaitoje laimėjo A.Giroud. L.Kancius finišavo penktas. A.Kanopkinui, likus vos keliems kilometrams iki finišo, baigėsi degalai ir jis turėjo kviestis organizatorių pagalbą. Už tai jis gavo 6 valandų baudą. „Challenger“ klasėje greičiausi buvo Erykas ir Michalas Goczalai, o jiems ant kulnų lipo Cristina Gutierrez. R.Baciuška atsiliko vos 23 minutėmis ir finišavo šeštas.
SSV įskaitos lyderių lentelėje daug pasikeitimų neįvyko – greičiausi per dvi dienas buvo Xavier De Soultrait bei J.Ferreria pilotuojami ekipažai. Gelažninkai parodė savo sugebėjimus kopose ir atvažiavo devinti – bendroje įskaitoje po 48 valandų jie 12 pozicijoje.
Daugiau Dakaro naujienų galite surasti specialiame Dakaro polapyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!