• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Buvo smagu, bet... ir šiek tiek baisu“, – po ekstremalaus pirmojo Pasaulio jūrinio buriavimo čempionato etapo finišo teigė į krantą grįžę Lietuvos buriuotojai.

„Buvo smagu, bet... ir šiek tiek baisu“, – po ekstremalaus pirmojo Pasaulio jūrinio buriavimo čempionato etapo finišo teigė į krantą grįžę Lietuvos buriuotojai.

REKLAMA

Iš 9 Lietuvos komandų, kurioms pirmąją dieną teko varžytis prie kone 40 mazgų (apie 20 m/s) gūsiuose siekusio vėjo, aukščiausią poziciją – 7/8 šiuo metu užima kapitono Karolio Janulionio vadovaujama „Keturių vėjų“ komanda. Nuo jų nedaug atsilieka Raimondo Šiugždinio vedama „Arabela-Auga“.

Dvi Lietuvos komandos kovoja dėl vietos dešimtuke

Dėl pro Baltijos jūrą slenkančių štorminių vėjų Pasaulio ORC jūrinio buriavimo čempionate neapibrėžtam laikui atidėjus ilgąjį navigacinį etapą, pirmąją čempionato dieną 113 čempionate startuojančių komandų susirungė trumpose navigacinėse lenktynėse, kurių distanciją dėl dalyvių saugumo organizatoriai didžiąja dalimi išdėstė Kylio kanalo akvatorijoje.

„Manau, buvo labai geras teisėjų sprendimas paleisti mus varžytis netoli kranto. Buvom trumpam išlindę į atvirą jūrą, tai ten jau 30 mazgų (apie 15 m/s) pučia stabiliai, gūsiuose – dar daugiau. Labai džiaugiuosi įgula – nieko nesusigadinom, nieko nesulaužėm, kas, buriuojant tokiomis sąlygomis, šiandien buvo mūsų pagrindinis tikslas“, – po finišo džiaugėsi Karolis Janulionis, jachtos „Keturi vėjai“ kapitonas.

REKLAMA
REKLAMA

Būtent ši komanda po pirmojo etapo bendroje C grupės įskaitoje tarp beveik 70 konkurentų užima 7/8 vietą. Netoli nuo jų – 11/12 pozicijoje – kapitono Raimondo Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Auga“.

REKLAMA

Prognozės pasitvirtino: pirmajame etape ekstremalių iššūkių netrūko

Pasak buriuotojų, prognozės pasitvirtino – distancijoje beveik nuolatos pūtė virš 25 mazgų vėjo, gūsiuose vėjas sustiprėdavo net iki 40 mazgų (apie 20 m/s). Iššūkių kėlė ir pakankamai siaura akvatorija, kurioje teko varžytis.

„Buvo smagu ir... šiek tiek baisu. Pats faktas, kad vėjas siekė iki 30, kartais net 40 mazgų, kad kone 120 laivų mažame Kylio kanalėlyje visi vienu metu juda į priekį su didžiulėmis jėgomis, tikrai pridėjo nerimo. Visą laiką supranti, kad neturi daug vietos judėti, kad negali daryti didelių klaidų, nes kiekviena klaida gali sukelti didžiulę avarinę situaciją – gali į ką nors atsitrenkti ar kažkas gali atsitrenkti į tave“, – po finišo dalinosi jachtos „TeKyla“ komandos narys Matas Kinderis.

REKLAMA
REKLAMA

Ši komanda, vadovaujama kapitono Algirdo Žižio, po pirmojo etapo užima 27/28 vietą. 33/34 vietą užima Aido Narbuto vedama „Tango II“, 49 – Tauro Rymonio vadovaujama „Dia“, 53/54 – jachtos „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) įgula, 55/56 – „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas), po protesto baudą gavę „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas) užima 64 poziciją.

Teko spręsti ir dėl stipraus vėjo kilusias technines problemas

Daliai komandų dėl stipraus vėjo teko spręsti ir nemenkas kilusias technines problemas – antroje distancijos pusėje vėjui stiprėjant, buvo ir plyšusių burių, ir lūžusių jachtų konstrukcijos dalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Paskutinėje atkarpoje į finišą mums lūžo vienas blokelis, kuris padeda įtempti pagrindinę burę – grotą. Tą akimirką kuriam laikui intensyvioje kovoje likome tik su viena priekine bure. Kol susitvarkėm burę ir vėl galėjome lenktyniauti, praradome kokią minutę“, – dalinosi „Arabela-Auga“ kapitonas Raimondas Šiugždinis.

Pasak jo, jei šią minutę atimtume iš galutinių rezultatų, būtų galima matyti, kad „Arabela-Auga“ galėjo užimti kone perpus aukštesnę poziciją.

REKLAMA

„Tuo metu distancijoje mūsų greitis tikrai buvo geras, lenkėme vienus iš konkurentų, visi lyderiai buvo tikrai netoli. Tad tikrai gaila tų prarastų sekundžių ir pozicijų“, – teigė R. Šiugždinis.

Jachtos lūžimą patyrė ir „Rhino“ komanda. Po kontakto su konkurentais, jiems buvo smarkiai pažeistas pavėjinei burei reikalingas bušpritas. Tiesa, stiprūs vėjai šiuo atveju komandai palankūs – tiek vėjo pučiant, pavėjinė burė dažniausiai nebūna keliama, tad naudoti pažeistos konstrukcijos dalies jiems šiandien lenktynėse gali neprireikti.

REKLAMA

Po ilgo svarstymo organizatoriai antradienio rytą nusprendė, kad ir antrąją čempionato dieną ilgojo navigacinio etapo dalyviams dar neduos – vietoj to komandos dar kartą susirungs trumpose navigacinėse lenktynėse.

Pasaulio ORC jūrinio buriavimo čempionatas vyksta Vokietijoje, Kylyje rugpjūčio 7-12 dienomis. Iš viso jame startuoja apie 113 komandų, C grupėje, kurioje varžosi ir visos Lietuvos komandos – apie 70.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų