Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsibėgėjantis „Formulės-1“ sezonas atnešė siurprizų ir netikėtumų. Ypač sezono pradžia. Ilgus metus stagnacijoje buvusi legendinė Ferrari“ komanda, atrodo, pagaliau sugrįžta ir vėl gali kovoti dėl pergalių. Tiesa, po fantastiško sezono starto „Ferrari“ neišvengia duobėto kelio.

Įsibėgėjantis „Formulės-1“ sezonas atnešė siurprizų ir netikėtumų. Ypač sezono pradžia. Ilgus metus stagnacijoje buvusi legendinė Ferrari“ komanda, atrodo, pagaliau sugrįžta ir vėl gali kovoti dėl pergalių. Tiesa, po fantastiško sezono starto „Ferrari“ neišvengia duobėto kelio.

REKLAMA

Italų komanda per pastarąjį dešimtmetį nebuvo lyderių gretose. Nors vis vien buvo sezonų, kai jie turėdavo šansus triumfuoti bent jau asmeninėje vairuotojų įskaitoje, vis dėlto varžovai pasirodydavo stipresni.

Šiemet prieš sezoną smarkiai pasikeitus techniniam reglamentui „Ferrari“ startavo itin galingai. Sezoną Charlesas Leclercas pradėjo iškovodamas dvi pergales iš trijų galimų, o viename iš etapų buvo antras. Tiesa, nuo tada komanda susidūrė su techninėmis problemis, dėl kurių lenktynininkas nefinišavo keliuose etapuose.

Tuo pasinaudojęs dabartinis čempionas Maxas Verstappenas ir Red Bull šovė į priekį ir jau jie išsiveržė į priekį bei pirmauja tiek asmeninėje, tiek komandinėje įskaitoje. Nepaisant to, sezonas dar ilgas ir visko gali nutikti. Legendinės italų komandos sirgalius turėtų džiuginti pagaliau matomas ryškus „Ferrari“ progresas. Dėl ko jis įvyko?

REKLAMA

„Sunkus ir kartu įdomus klausimas. Mes pakeitėme kai kuriuos modelius, sugebėjome prisitaikyti prie techninio reglamento. Pagerinome aerodinamiką. Norint sukurti gerą bolidą reikia turėti puikią komandą. Nuo pat 2017-ųjų dėjome dideles pastangas, kad po truputį žengtume teisinga kryptimi ir vėl turėtume konkurencingą bolidą“, – BBC sakė „Ferrari“ komandos vadovas Mattia Binotto.

Paskutinį sykį panašioje padėtyje „Ferrari“ buvo prieš penkerius metus, kai Sebastianas Vettelis ilgą laiką pirmavo įskaitoje, bet čempionatui artėjant prie pabaigos jį aplenkė daugkartinis nugalėtojas Lewisas Hamiltonas.

REKLAMA
REKLAMA

Vėliau „Ferrari“ vėl turėjo šansų, nors ir neturėjo greičiausio bolido. Tačiau komandoje neišvengta ginčų bei nesutarimų, sirgaliai nebuvo patenkinti, kad komanda, nepaisant stabilių rezultatų, tikrai neturi greičiausio bolido.

Galų gale įvyko ir permainos komandos vadovybėje. Minėtas M. Binotto pakeitė tuomet vadovusį Maurizio Arrivabene.

Paskutinį sykį „Ferrari“ pilotas asmeninėje įskaitoje pasaulio čempionu tapo 2007-aisiais. Taip, 2007-aisiais. Po to sekė „Red Bull“ dominavimas ir dar ilgesnis „Marcedes“ karaliavimas, kuris buvo nutrauktas tik praėjusiais metais.

Per visą šį laiką „Ferrari“ buvo toli gražu nuo tos legendinės komandos, kuri nuolat kovoja dėl titulo. Nors šansų ir taip buvo, įsimintinų etapų tikrai netrūko, bet galų gale čempionų taurės kelti į viršų nepavykdavo.

„Kai pradėjau vadovauti komandai, sakiau, kad esame jauna komanda, turime susitelkti kartu ir judėti į priekį. Ne tai, kad mūsų komanda buvo jauna istoriškai, bet nebuvome įpratę prie tam tikrų naujų savo vaidmenų, reguliavimų, kuriuos turėjome išmokti ir pritaikyti.

REKLAMA
REKLAMA

2017,2018 ar 2019 metais nesugebėdavome tobulinti bolido sezono eigoje, kaip tą darė kiti. Turėjome ir momentų, kai mūsų abu pilotai susidurdavo vienas su kitu. Nebuvome ir stipri psichologiškai. Šie visi dalykai lemia labai daug“, – sakė „Ferrari“ vadovas M. Binotto.

Dar ankstesniais metais Ferrari“ neturėjo praktiškai jokių šansų pasipriešinti  „Red Bull“ ar  „Mercedes“. Šios dvi komandos kasmet sugebėdavo sukurti greitus, patikimus ir, svarbiausia, laiminčius bolidus.

 „Ferrari“ turi bene didžiausią sirgalių bazę „Formulėje-1“. Tad daugeliui jų reikėjo kantriai laukti ir tikėtis, kad pagaliau legendinė italų komandų sugebės sukonstruoti gerą bolidą ir pilotai gebės išpildyti užduotis jau būdami trasoje.

Nauja žvaigždė – naujas istorijos puslapis?

Prie „Ferrari“ bolido vairo per pastaruosius dešimt metų sėdėjo tokie „Formulės-1“ mohikanai kaip Sebastianas Vettelis, Fernando Alonso ar karjerą šiemet baigęs Kimi Raikkonenas. Suomis K. Raikkonenas 2007-aisiais buvo paskutinis italų ekipos pilotas, tapęs pasaulio čempionu.

REKLAMA
REKLAMA

Tais metais „Ferrari“ ir kaip komanda paskutinį sykį laimėjo konstruktorių įskaitą.

2018 m. K. Raikkonenas paliko komandą, o į jo vietą sėdo jaunasis Charlesas Leclercas. Jam buvo žadama šviesi ateitis, tačiau kartu pabrėžiama, kad jo kelias į „Ferrari“ yra netgi galimai per trumpas. Ar nepritrūks patirties?

„Sauber“ jis buvo vos sezoną, o tada jau iškart persikėlė į „Ferrari“. Bet jis nutildė kritikus, kai vos savo antrosiose lenktynėse „Ferrari“ gretose iškovojo pirmąją vietą kvalifikacijoje ir trasoje lenktynėse atrodė užtkrintai iki nelemto bolido gedimo, kuris atėmė iš jo pergalę.

2019 m. „Ferrari“ vis dar neturėjo pajėgaus bolido. Bet variklis atrodo patikimesnis, o Ch. Leclercas pilotavo puikiai ir tame sezone sugebėjo net septynis sykius iškovoti „pole“ poziciją kvalifikacijose.

Kai kurios komandos pasiskundė, kad „Ferrari“ galimai naudoja netinkamus techninius reglamentus ir jų variklis sukurtas ne pagal taisykles. FIA pradėjo tyrimą, bet vėliau jis buvo neįtrauktas, taip ir neįrodžius akivaizdžių „Ferrari“ galimų pažeidimų.

REKLAMA
REKLAMA

Dar kitame sezone „Ferrari“ vis trūko pajėgumo, norint rimtai ir kaskart priešintis savo konkurentams. Komanda rikiuotėje atrodo trečia-ketvirta komanda, bet tai legendinės komandos sirgalių tikrai netenkino.

„Tais metais ne mes vieni turėjome daug problemų dėl variklių, bet buvome vieni tų, kurie dėl to kentėjo labiausiai. Dėl tam tikrų aspektų mes kentėjome tiesiosiose, kur nebuvo pakankamai greiti“, – komentavo M. Binotto.

„Nepaisant to, mes dirbame nuolat ir daug. Svarbiausia yra patikimumas. Tik taip galime kovoti“, – pridūrė jis.

O komandai pastaruoju metu patikimumo trūksta. Dėl variklio gedimo ar, pavyzdžiui, hidraulikos bėdų Ch. Leclercas jau nefinišavo dvejose lenktynėse, kartą jų nebaigė kitas ekipos pilotas Carlosas Sainzas.

Sirgaliai nuolat pirštu beda į taktines komandos klaidas lenktynių metu, kas brangiai kainuoja. Pavyzdžiui, kaip tai nutiko Monake, kuri pirmas startavęs Ch. Leclercas finišavo ketvirtas. Trasoje, kur tikimybė, kad iš pirmosios vietos pradėjęs pilotas šioje vietoje ir startuos yra daugiau nei 90 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Ch. Leclercas (126 tšk.) šiemet penkis sykius laimėjo kvalifikaciją per ligi šiol vykusus septynis etapus. Tiesa, dėl nesėkmių paskutiniuose trijuos etapuose sezono pradžioje pirmavęs monakietis užleido lyderio poziciją bendroje įskaitoje titulą ginančiam Maxui Verstappenui (175 tšk.)

Tiesa, konstruktorių įskaitoje po slogaus starto įsibėgėjusi šiemet pagrindinė „Ferrari“ varžovė „Red Bull“ įgijo net 76 taškų pranašumą. Vis dėlto sezonas ilgas, iki jo pabaigos dar 13 etapų.

„Žinojome Charleso potencialą. Jau kai pradėjo važiuoti su mūsu bolidu matėme jo talentą ir įdedamą darbą. Trasoje viskas matėsi dar aiškiau.

Kartu supratome, kad turime gerinti bendrą aplinką. Žinome, kad jis turi viską, ko reikia norint tapti pasaulio čempionu“, – liaupsių Ch. Leclercui negailėjo komandos vadovas.

Bet ar, nepaisant milžiniško progreso, šiemet legendinė italų komanda gali būti konkurencingi visą sezoną?

Pats Ch. Leclercas viename iš etapų neišvengė grubios klaidos, kainavusios taškų. Po stulbinamos pradžios komandą ištiko keli bolido gedimai. Etapų dar daug, bet „Ferrari“ tenka konkuruoti su M. Verstappenu ir labai brandžia „Red Bull“ komanda.

REKLAMA
REKLAMA

Būti konkurencingais yra vienas dalykas. Visai kitas dalykas yra tapti čempionais. Aišku, mes visada keliame aukščiausius tikslus, bet kai kuriems iš jų įgyvendinti reikės laiko. Mūsų tikslas vis vien yra tobulėti dar labiau.

„Ferrari“ visada turi ir turės ambicijų. Nemanau, kad tą reikia priminti. Kiekvienerios lenktynės yra naujas lapas, naujos galimybės. Turime mokytis ir iš klaidų ir kartu sukurti kažką gero“, – sakė  „Ferrari“ komandos vadovas M. Binotto.

Parengta pagal BBC straipsnį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų