REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
14
Š. Kezio motociklas Tautvydas Juknevičius (tjmedia.lt)

Lietuva tikrai turi talentų. Iš pradžių jis tapo Gineso pasaulio rekordininku, o dabar interneto platybėse skaičiuoja daugiamilijonines peržiūras prie improvizuotai sukurtų vaizdo klipukų. Iš arčiau susipažinkime su motoakrobatu iš Utenos, Šarūnu Keziu, kurio gyvenimą lydį frazė: „O kodėl ne?“.

14

Lietuva tikrai turi talentų. Iš pradžių jis tapo Gineso pasaulio rekordininku, o dabar interneto platybėse skaičiuoja daugiamilijonines peržiūras prie improvizuotai sukurtų vaizdo klipukų. Iš arčiau susipažinkime su motoakrobatu iš Utenos, Šarūnu Keziu, kurio gyvenimą lydį frazė: „O kodėl ne?“.

REKLAMA

Atrodytų, motoakrobatika yra toks specifinis reikalas, kad net ir didžiausi sporto entuziastai dar turėtų pasukti galvą, kuo šie žmonės iš tikrųjų užsiima.

Vis dėlto, akivaizdu, kad būtent motociklai ir triukai su jais sulaukia vis daugiau dėmesio ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Geriausias to įrodymas – socialiniai tinklai, kuriuose lietuvis motoakrobatas jau kaip reikiant spėjo „pasproginėti“.

26 metų uteniškis Š. Kezys gyvenimą ant dviejų ratų mato nuo devynerių. Nuo pat pirmųjų bandymų užlipti ant motorolerio iki pat dabar jam tai didžiausia aistra gyvenime. Kai hobis virsta kasdiene veikla – natūralu, ir rezultatai dažnai stebina.

REKLAMA
REKLAMA

Apie Gineso rekordą, kuris iki šiol priklauso Š. Keziui, papasakosime šiek tiek vėliau. Dabar jis turi naują ir labai solidų rekordą – socialiniame tinkle „Tik Tok“ keturi jo klipukai su motociklu bendrai skaičiuoja 15 mln. Peržiūrų! Joks kitas lietuvis šiame tinkle kol kas nėra sulaukęs tiek susidomėjimo.

REKLAMA

Ir megėju, ir profesionaliu motoakrobatininku save laikantis Š. Kezys karantiną leido savaip. Varžybos buvo atidėtos, todėl ir ruoštis, iš esmės, nebuvo kam. Bet motociklų entuziastas tikrai nenuobodžiavo – neseniai jis įsigijo itin galingą ir vieną moderniausių Baltijos šalyse motociklų, o būtent jo ruošimas ir dailinimas sudrebino internetą.

Triukų su motociklu jis tikrai moka daug, tačiau programėlė „Tik Tok“ iš pradžių užblokavo vieną, po to ir kitą jo įkeltą vaizdo įrašą – mat jie neatitinka vidinių taisyklių. Bet Šarūnas čia nesustojo – jis sugalvojo būdą, kaip savo naujutėlaitį motociklą vis tik „sutalpinti“ į tarp jaunimo itin populiarų tinklą.

REKLAMA
REKLAMA

Margomis spalvomis išdailintas, įstabiai atrodantis motociklas ir jo ruošimas pasitelkiant įvairiausius paties Š. Kezio skleidžiamus garsus, tapo „Tik Tok“ sensacija – vos per kelias dienas klipai sulaukė pirmųjų milijonų, o vėliau, paskutinį birželio savaitgalį, ir pirmųjų 15 mln. Peržiūrų.

„Gali būti, kad tai patys žiūrimiausi klipukai iš visos Lietuvos. Nelabai kas daugiau renka šiuo metu. Kur ta konkreti „Tik Tok“ sėkmė, tai tikrai negaliu pasakyti (...) Dar prieš karantiną nufilmavau, kaip keičiu motociklui priekinį ratą. Įdėjau vienur, kitur, o dabar žiūriu, kad būtent „Tik Toke“ labai gerai prasisuko. Pridėjome garsų, pagalvojome, kad bus juokinga. Turbūt dėl garsų visi ir žiūri. Vieniems labai patinka, kitiems labai nepatinka, bet dauguma sako, kad juokiasi“, – šypsodamasis sako Š. Kezys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvio sukurtus ir pasaulyje išpopuliarėjusius vaizdo įrašus galite pamatyti paspaudę čia.

Plačiau – interviu.

Sunku suformuluoti profesionalų klausimą apie „Tik Tok“, bet klipai tikrai juokingi, norisi žiūrėti dar ir dar... Kaip jie gimė?, – tv3.lt paklausė Š. Kezio.

„Tik Tokas“ nepriima klipų, tarkime tokių, kai važiuoju ant vieno rato, ar darau kokį kitą triuką. Kažkodėl motoakrobatika neatitinka šitos programos taisyklių. Vienas klipukas per dieną sulaukė virš 3 mln. Peržiūrių, bet vėliau jį ištrynė. Tai tada teko galvoti, ką čia naujo įkėlus (šypteli, - aut. past.). Dar prieš karantiną nufilmavau, kaip keičiu motociklui priekinį ratą. Įdėjau vienur, kitur, o dabar žiūriu, kad būtent „Tik Toke“ labai gerai prasisuko. Pridėjome garsų, pagalvojome, kad bus juokinga. Turbūt dėl garsų visi ir žiūri. Vieniems labai patinka, kitiems labai nepatinka, bet dauguma sako, kad juokiasi.

REKLAMA

Motociklas atrodo pribloškiančiai. Ką jis reiškia tau pačiam ir, dar svarbiau, kelintas jis toks tavo gyvenime?

Viso turėjau du motociklus, dabar ruošiu šį, trečią. Trečias labai sėkmingai sukasi internete. Jis pats iš savęs yra tikrai neblogas – tokių nelabai kas daro, jų nėra daug. Galbūt tai bus moderniausias motociklas Baltijos šalyse.

Motociklą puošti ir ruošti yra viena, bet iš esmės – kam jie yra ruošiami? Kaip pats apibūdintum motoakrobatiką?

Pirmiausia tai yra ekstremalus važiavimas motociklu. Ant priekinio rato, ant galinio rato, darant triukus. Tai nėra toks jau siauras reikalas. Pasaulio čempionatai nevyksta, bet vyksta įvairios tarptautinės varžybos. Pavyzdžiui, Čekijoje vyko varžybos, kur suvažiavo žmonės iš viso pasaulio: Australijos, JAV, visur. Apie 120 dalyvių.

REKLAMA

Šitas sportas vis dar tobulėja, vis dar auga, bet jis taip pat turi ir aiškias taisykles. Nesu profesionalus sportininkas, nes iš to pilnai neišgyvenu. Mano maždaug pusė pajamų yra iš šios veiklos. Tiesą sakant, tikrai bet kas motoakrobatu negali būti. Tu turi gerai balansuoti, gerai kontroliuoti savo kūną, skirti tam daug laiko.

Kaip jaunas uteniškis taip stipriai įsitraukia į motociklus? Kur slypi šios aistros užuomazgos?

Nuo devynerių metų važinėjau motoroleriu, tada ir pradėjau domėtis motociklų sportu. Vienas šeimos draugas buvo žymus motociklininkas, tai taip, bėgant laikui, ir išsivystė noras pačiam viską išbandyti (...) Kai mes pradėjome, tai dar nebuvo termino „chuliganiškas vairavimas“. Vieną kartą buvo sustabdę pareigūnai mane, važiuojantį ant vieno rato užmiestyje. Sustabdė, sako: „Ką čia darai?“, pasakiau, kad treniruojuosi, pasakė, kad daugiau taip nedaryčiau, ir viskas. Vėliau važiavimas ant vieno rato jau tapo chuliganišku vairavimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turiu draugą Vokietijoje, jį irgi buvo sustabdę pareigūnai, tai tiesiog pasakė: „Nedaryk taip, atrodai juokingai“. Bet dabar jau turbūt visose šalyse bus problemų, jei važiuosi tokiu būdu.

Akivaizdu, kad treniruotis bet kur negali. Kokias turi tam sąlygas?

Utenoje turime kur treniruotis. Turėjome tokią aikštelę, kur po darbo valandų galėdavome treniruotis. Tai visada ten važiuodavome ir leisdavome laiką. Čia Utenoje. O bendraminčių visada būdavo, dabar irgi yra, tai sugalvojame, kur išpildyti ir mažus, ir didelius norus.

Šarūnai, esi ir Gineso pasaulio rekordininkas. 2018-ieji, Jungtiniai Arabų Emyratai. Papsakok plačiau, koks tai rekordas ir kaip jam ruošeisi?

REKLAMA

Tai buvo trečias, galbūt ketvirtas kartas, kai vykome į JAE. Ten labai mėgsta rekordus, ten mėgsta viską, kas geriausia, didžiausia, brangiausia. Vienas lenkas, atsakingas už Gineso rekordus, man paskambino ir pasiūlė sudalyvauti. Jis buvo matęs, kad aš galiu labai greitai apsisukti aplink savo ašį su motociklu. Apsisukti pilnai galiu per sekundę. Jam patiko šis faktas.

Iki šiol rekordas buvo 34 kartai, tai mintyse pagalvojau, kad tai nėra labai daug, turėtų pavykti. Fiziškai yra sunkiausia, nes 20-30 kartų apsisuki, susisuka galva ir krenti. Teko ieškoti būdų, kaip įpratinti organizmą. Sukdavausi ant kedės, bandydavau įvairiausius būdus. Visada pykino, bet galų gale, po įvairių treniruočių ir labai mažai maisto, pavyko. Taigi, naujas pasaulio rekordas, kurį pasiekiau, yra 36 apsisukimai per vieną minutę.

REKLAMA

Skamba įspūdingai. O ar drįstum sakyti, kad Lietuva yra galinga šalis motoakrobatikoje?

Kolega Aras Gibieža yra top lygio sportininkas pasaulyje, kol kas jam nelabai prilygstu. Per visus bandymus, per visus metus, tik vieną kartą pavyko man jį įveikti. Šiaip visus kartus Aras būna anksčiau, bet tai irgi yra gerai.

Europoje, sakyčiau, pats esu top 10 – tikrai nesu pats geriausias, bet ir ne tarp blogiausių. Dažnai iškovoju prizines vietas, būna įvairiai. Bet bendrai lietuvių lygis šiame sporte tikrai neblogas, ypač jei lygintume kitas Baltijos šalis, ar Rytų Europą.

Turbūt ir tobulėjimui vis dar vietos yra. Kokie artimiausi tavo tikslai?

Tikslų artimiausiems metams tikrai turiu – šiemet dėl visiems aiškios situacijos keliose varžybose nestartavome, tai noriu kuo geriau pasiruošti motociklą, pasiruošti pats, ir kuo geriau pasirodyti renginiuose. Iš tikrųjų, keliauti su motociklu yra smagiausia. Kai keliauji su motociklu, tai yra pasaka. To norisi labiausiai, to sau turbūt ir palinkėčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų