• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Specialistai perspėja, kad beveik visose šalyse kasmet daugėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia motociklų bei motorolerių vairuotojai. Praėję metai pasižymėjo būtent motorolerių eismo įvykių skaičiaus augimu. Be to, Lietuvoje auga ir šių transporto priemonių skaičius, o taip pat populiarėja ir naujos jų formos.

Specialistai perspėja, kad beveik visose šalyse kasmet daugėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia motociklų bei motorolerių vairuotojai. Praėję metai pasižymėjo būtent motorolerių eismo įvykių skaičiaus augimu. Be to, Lietuvoje auga ir šių transporto priemonių skaičius, o taip pat populiarėja ir naujos jų formos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vien pernai eismo įvykių, į kuriuos pakliuvo motorolerių vairuotojai, skaičius išaugo beveik trečdaliu, o per dvejus metus augimas siekė net 50 proc.

REKLAMA

„Regitros“ duomenimis, naujai registruojamų motorolerių skaičius šalyje nuosekliai auga po 15-17 proc. kasmet, o štai šių transporto eismo įvykių skaičiaus augimas kone dvigubai didesnis. Tad panašu, kad jei motociklininkams ir automobilių vairuotojams pamažu jau pavyksta rasti bendrą kalbą kelyje, tai motorolerių vairuotojams dar reikia rasti savo nišą, o kai kuriais atvejais – patobulinti vairavimo įgūdžius.

REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, ne visi žino, kad motorolerių kategorijai priskiriami ir šiuo metu sparčiai populiarėjantys galingesni elektriniai paspirtukai, kurie taip pat dalyvauja eisme“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, motoroleriai bei elektriniai paspirtukai paprastai nėra laikomi itin rizikingomis transporto priemonėmis dėl to, kad nėra labai galingi, neišvysto didelio greičio (iki 45 km/h), jais nevykstama ir į tolimas keliones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau realybė tokia, kad šios transporto priemonės dėl savo manevringumo ir ekonomiškumo bei mobilumo sparčiai populiarėja ne tik tarp jaunų miesto gyventojų, bet ir vyresnio amžiaus žmonių.

„Motoroleriai dažnai laikomi vos ne pramogine ir nerizikinga transporto priemone, nes juos galima vairuoti nuo 15 metų, taip pat nereikia laikyti vairavimo praktikos egzamino.

REKLAMA

Tačiau iš tiesų juos vertina ne tik didmiesčių jaunimas, bet ir mažesnių miestelių gyventojai, vis dažniau renkasi vyresnio amžiaus žmonės. Be to, tarkime, elektrinio paspirtuko atveju nereikia sukti galvos dėl saugumo, nes šių transporto priemonių nereikia palikti lauke, galima pasiimti su savimi į biurą“, – vardija A. Žiukelis.

REKLAMA

Vidutinė žala motorolerių eismo įvykių atveju kone dvigubai mažesnė nei motociklininkų ir vidutiniškai siekia 500 eurų.

Specialisto teigimu, itin pažeidžiama vairuotojų kategorija – galingų elektrinių paspirtukų vairuotojai. Jiems galioja tie patys reikalavimai kaip ir įprastų motorolerių vairuotojams, tačiau dėl pačios transporto priemonės specifikos jie kur kas labiau rizikuoja kelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Galingą elektrinį paspirtuką įregistravus „Regitroje“ ir turint vairuotojo pažymėjimą, juo galima važiuoti gatve, kaip ir bet kuriuo kitu motoroleriu. Tačiau įsivaizduokite tokią transporto priemonę vairuojamą 15-mečio itin intensyvaus eismo gatvėje – tai tikrai gali būti rizikinga.

REKLAMA

Todėl raginčiau tėvus prieš išleidžiant vaikus vienus į gatvę įsitikinti, kad jie tikrai moka apdairiai elgtis, manevruoti, stabdyti ir nepasimes netikėtoje situacijoje. Taip pat būtina nepamiršti šalmo bei apsaugų ir jaunuosius vairuotojus perspėti, kad daug problemų kyla, kai bandoma būti gudresniam už kitus manevruojant transporto kamščiuose“, – sako BTA specialistas.

REKLAMA

Anot A. Žiukelio, absoliuti dauguma situacijų, į kurias patenka motorolerių vairuotojai, yra gana tipinės – nespėjama sustabdyti, neišlaikomas saugus atstumas ar pusiausvyra, neįvertinama, kaip greitai bus spėta pagreitėti išvažiuojant iš šalutinio kelio, neatsakingai manevruojama keičiant važiavimo juostas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų