• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuojančių moterų spąstai laukia aikštelėse, vyrų – greituose kelių ruožuose

Moterų, palyginti su vyrų, sukeliamų avarijų dažnis 10 proc. didesnis

Lietuvos keliais vairuoja 60 proc. vyrų ir 40 proc. moterų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atspindi, jog moterys avarijas sukelia dažniau, tačiau eismo įvykų, kurių kaltininkais tampa vyrai, pasekmės būna skaudesnės. Psichoterapeutai aiškina, jog lyčių vairavimo ypatumai nulemti iš prigimties. Draudikai priduria, jog galimybę išvengti susidūrimų suteikia saugus požiūris į vairavimą, neskubėjimas bei atidumas.

„Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra 1,5 mln. teisę vairuoti turinčių gyventojų: 40 proc. moterų ir 60 proc. vyrų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atspindi, jog privalomajame vairuotojų civilinės atsakomybės draudime moterų, palyginti su vyrų, sukeliamų avarijų dažnis 10 proc. didesnis, tačiau jų sukeliama vidutinė žala 5 proc. mažesnė.

Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, didžiausi saugaus vairavimo priešai yra išsiblaškymas, pašalinė veikla vairuojant, greičio viršijimas bei vairavimas neblaiviam. „Dėl išsiblaškymo ir tokios pašalinės veiklos kaip kalbėjimas telefonu, nenaudojant laisvų rankų įrangos, užkandžiavimas ir pan. avarijos kyla dažniausiai, o greičio viršijimas bei alkoholio vartojimas tampa skaudesnių nelaimių priežastimi“, – pasakoja A. Pilčicas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak draudimo eksperto, vidutiniškai per avariją padaroma 2,4 tūkst. litų žala. „Statistika atspindi, kad moterų sukelti eismo įvykiai atsiperka mažesniais nuostoliais, tačiau avarijų jos sukelia kiek daugiau nei vyrai. Pastebima, kad moterys daugiau susidūrimų patiria automobilių aikštelėse. Tokiais atvejais dažniausiai įlenkiami automobilių buferiai bei kitos automobilių dalys, išdaužiami žibintai, nulaužiami šoniniai veidrodėliai. Nors susidūrimai nėra stiprūs, pinigine išraiška patiriami nuostoliai nemaži – apie 1–1,5 tūkst. litų. Žala palyginti didelė dėl to, kad norint sutvarkyti įlenkimą tenka tiesinti ir dažyti visą detalę, neretai ją apskritai būtina keisti nauja“, – teigia A. Pilčicas.

REKLAMA

Pasakodamas apie vyrų sukeliamas avarijas, draudimo ekspertas pastebėjo, kad jų priežastis dažniau būna greičio viršijimas. „Nesilaikydami saugaus greičio, vyrai dažniau nuvažiuoja nuo kelio, apsiverčia, nesuvaldę automobilio susiduria su kitais vairuotojais. Tokio pobūdžio žalos gali siekti kelis, kartais keliasdešimt tūkstančių litų. Tokiomis aplinkybėmis automobiliai apgadinami ir nebepataisomai“, – pasakoja A. Pilčicas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak psichoterapeuto, šeimos konsultanto Olego Lapino, vyrų ir moterų vairavimo skirtumai nulemti ir iš prigimties. „Vairavimui neabejotinos įtakos turi estrogenai ir testosteronas. Pavyzdžiui, dėl estrogeno poveikio smegenims moterims sunkiau stambų objektą priderinti prie aplinkos, nes tai daro testosteronas. Taigi, moterims kiek sudėtingiau įvertinti atstumus automobilių statymo aikštelėje. Tačiau jos geba geriau matyti visumą, dėl to kelyje yra pastabesnės“, – pasakoja O. Lapinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O. Lapinas atkreipia dėmesį, jog tradicinės lyčių vertybės skiriasi: vyrams būdingos laisvės bei individualizmo vertybės, todėl jie linkę pervertinti savo galimybes, o moterims – kooperacijos ir saugumo, dėl to jos pervertina saugumo taisykles. Šie skirtumai lemia ir sukeliamų avarijų priežastis bei žalos mastą: tradicinių vyrų avarijos susijusios su didesne rizika, tradicinių moterų – su perdėtu baimingumu. Tiesa, suabsoliutinti šito negalima, nes tradiciniai lyčių vaidmenys šiais laikais yra pasikeitę ir suartėję.

Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų