Automobilių gamintojai stengiasi išpirkti savo kaltes dėl teršiamos aplinkos diegdami naujas technologijas bei alternatyvias degalų rūšis. Tačiau automobilių išmetami teršalai vis dar tebėra opi problema Europoje.
Remiantis Europos aplinkos agentūros (European Environment Agency; EEA) duomenimis, transporto priemonės ES į aplinką išmeta maždaug ketvirtadalį šiltnamio efektą sukeliančių teršalų. EEA ataskaitoje taip pat teigiama, kad bendra situacija per pastaruosius metus Europoje šiek tiek pagerėjo. Europos šalys laipsniškai mažino transporto žalą aplinkai. Tam įtakos turėjo ir daugelį šalių užklupusi ekonominė krizė – Europos gyventojai pastaraisiais metais važinėjo šiek tiek mažiau.
Akivaizdu, jog Europos Sąjunga planingai siekia savo tikslo sumažinti išmetamų į aplinką teršalų kiekį. Tačiau neigiamas transporto poveikis aplinkai keičia į gera pamažu. Be to, kai kurie ES iškelti tikslai visai nevykdomi. Pavyzdžiui, nepaisant sumažėjusio į aplinką išmetamo CO2 kiekio, neužfiksuota sumažėjusio naftos gaminių vartojimo. Remiantis EEA duomenimis, nors aplinkos tarša per pastaruosius du dešimtmečius metus šiek tiek sumažėjo, šis veiksnys ir toliau lieka rimta problema daugelyje regionų.
Ekologiniai Euro standartai automobiliams nepadėjo sumažinti į aplinką išmetamo azoto oksidų kiekio iki tokio lygio, koks buvo numatytas norminiuose ES aktuose. Aplinkai itin kenkia nuolat didėjantys krovinių gabenimo srautai. EEA ataskaitoje teigiama, jog sieros oksido, kuris sukelia rūgščius lietus, išmetimas nuo 1990-ųjų sumažėjo tik 14 proc. Tam daugiausia įtakos turėjo krovininių automobilių išmetami teršalai.