Lietuvos keliuose ir gatvėse 2013 metais žuvo 14,6 proc. žmonių mažiau negu 2012-aisiais (atitinkamai – 258 ir 302 žuvusieji). Situacija sparčiausiai gerėja miestų gatvėse ir kituose vietinės reikšmės keliuose, kuriuose žuvo 83 žmonės, o tai yra 18 proc. mažiau negu 2013 metais. Mažesnius rodiklius lėmė vieningas institucijų, organizacijų ir visų eismo dalyvių pastangos. Neabejojama, kad prie šių rodiklių gerėjimo prisidėjo sėkmingai įgyvendinami transporto sektoriaus projektai, finansuojami Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšomis. Atlikta darbų daugiau nei planuota
2013 metų pradžioje įgyvendinant transporto sektoriaus projektus buvo numatyta skirti 224,6 mln. Lt 2007–2013 m. finansinio laikotarpio ES struktūrinės paramos lėšų. Vis dėlto sėkmingas darbų vykdymas leido ES lėšų panaudojimą leido padidinti beveik 50-čia milijonų litų – iki 274 mln. litų. Šis sprendimas suteikė galimybę atlikti daugiau darbų, negu buvo planuota, ir 2013 metais buvo baigti stambūs bei reikšmingi projektai. Nutiesta Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės, baigtas Vilniaus išorinio pietinio aplinkkelio projektas, Priekulės aplinkkelio tiesimo darbai, įgyvendinta projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, III etapas“ dalis, rekonstruota beveik 50 kilometrų magistralinių kelių.
Nors automobilių keliams skiriamas didžiausias dėmesys, darbai buvo sėkmingai vykdomi įgyvendinant ir geležinkelių, oro uostų, vandens transporto infrastruktūros projektus. Įgyvendinti projektai – saugesnis eismas
Atnaujinant ar įrengiant naujus transporto sektoriaus infrastruktūros objektus, gerinama ir eismo saugos situacija. Atnaujinama susidėvėjusi kelio danga, platinami keliai ir didinamas eismo juostų skaičius, rekonstruojami viadukai, statomos estakados, ir, žinoma, įrengiamos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės (žiedinės sankryžos, dviračių ir pėsčiųjų takai, inžinerinės greičio mažinimo priemonės). Tokiu būdu intensyviai mažinamos ir „juodosios dėmės“ – avaringiausios vietos, kuriose žūsta ar sužalojama daugiausiai žmonių. „Juodųjų dėmių“ skaičius nuo 2007 metų iki 2013 metų pabaigos sumažėjo nuo 247 iki 43.
„Žmonėms gali atrodyti, kad „juodosios dėmės“ nyksta savaime, bet taip jokiu būdu nėra. Tam, kad mažėja „juodųjų dėmių“, didelės įtakos turi intensyvi inžinerinė veikla. Visais atvejais yra analizuojama, kokio pobūdžio eismo įvykiai buvo toje „juodojoje dėmėje“, kokios priežastys juos lėmė. Tuomet ieškoma, kokiomis inžinerinėmis priemonėmis galima būtų užtikrinti, kad tie eismo įvykiai nepasikartotų“, – sakė Nemunas Abukauskas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas.
Projektų įgyvendinimo metu rekonstruotos 28 avaringos sankryžos (18-oje iš jų įrengiant saugias žiedines sankryžas), įrengta 120 inžinerinių greičio mažinimo priemonių, įrengta ar rekonstruota 14 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengta daugiau kaip 3 km kelio apšvietimo, 38 km kelių padidintas šalikelių saugumas, įrengta kitų papildomų inovatyvių, energiją ir gamtą tausojančių saugaus eismo priemonių, aktyviai dalyvauta saugų eismą viešinančiose akcijose.
2007–2013 metų laikotarpiu Lietuvos transporto sektoriui skirta beveik 5,4 milijardo litų ES Sanglaudos ir Europos regioninės plėtros fondo lėšų.
Užs. nr.4023