Dauguma automobilių gamintojų savo modelius pasaulio rinkose siūlo dvejopai – skirtingoms rinkoms gaminami skirtingi automobiliai, arba, visam pasauliui siūlomas vienas ir tas pats, vadinamasis pasaulinis modelis.
Dažniausiai tokiais pasauliniais automobiliais tampa masiniai ir nebrangūs automobiliai, kuriuos kompanijos nusprendžia gaminti ir platinti visose rinkose. Tikri pasaulinių modelių specialistai – „Ford“. „Fiat“ ar „Renault“ kompanijos. Automobilių pasaulyje tai nėra kažkokia naujovė – prancūzų „Renault“ pasaulinio automobilio idėją sėkmingai plėtojo dar XXa. Antros pusės pradžioje.
„Renault“ tarptautinės strategijos pradininkas buvo „Renault 4“. Ar tai iš tiesų buvo „universalus automobilis“, apie kurį svajojo kiekvienas gamintojas? Dėl nedidelės šio automobilio kainos, jis buvo prieinamas visoms klientų grupėms. O nuimamas kėbulas ir patvari platforma palengvino modelio transportavimą ir leido paprasčiau atlikti kėbulo pakeitimus. Šios savybės padėjo „Renault 4“ tapti intensyviausiai tarptautinėje rinkoje platintu ir gausiausiai gamintu prancūzišku automobiliu (iš viso buvo pagaminta daugiau nei aštuoni milijonai šio modelio automobilių).
Modelio platinimas įvairiose pasaulio vietose skyrėsi. Europoje „Renault 4“ modelis iš gamybos taško į platinimo tinklą patekdavo visiškai užbaigtas. Labiau nutolusioms šalims automobiliai buvo siunčiami CKD (angl. completely knocked down – pilnai išrinktų) komplektų forma. Tokie komplektai būdavo surenkami vietiniame taške, kartais labai mažose gamyklose. Retkarčiais gaminančiai įmonei (jeigu tai nebuvo „Renault“ bendrovė) buvo suteikiama gamybos licencija. Valdžios atstovai dažnai nurodydavo, koks turi būti „integracijos lygis“, t. y., kokią dalį turi sudaryti automobilio detalės, pagamintos vietinėje gamykloje. Į gamyklas būdavo siunčiami nepilnai surinkti blokai arba „maži rinkiniai“, todėl darbo likdavo ir vietinei pramonei.
„Renault 4“ modelis buvo surenkamas 27 skirtingose šalyse, o tai buvo to meto rekordas. Liko tik kelios labai tolimos rinkos, kuriose šis modelis nebuvo parduodamas. Iš 10 parduotų automobilių, šeši buvo parduoti ne Prancūzijoje, be to, penki iš jų buvo pagaminti užsienyje.