Automobiliu nesaugiai vežami objektai kasmet vidutiniškai lemia 13 tūkst. sužeidimų. Jei yra staigiai stabdoma, netinkamai laikomi daiktai iš inercijos skries į automobilio priekį tokiu pačiu greičiu, kokiu buvo važiuojama prieš stabdymą.
Tai reiškia, kad skrendantis objektas gali sudaužyti langus, trenktis į prietaisų skydelį ar net sužeisti keleivius. Dažniausi padariniai – galvos traumos, sumušimai ir dar sudėtingesni sužalojimai, priklausantys nuo objekto masės bei automobilio greičio. Nesaugiai vežami gyvūnai ar automobilio gale sėdintys neprisisegę keleiviai patiria dar tragiškesnes pasekmes.
Daiktai
Susidūrimo arba staigaus stabdymo metu 90km/h greičiu važiavusiame automobilyje 9 kg sveriantis lagaminas įgyja daugiau nei 450 kg smūgio galią. Tokia jėga saugumo testų metu gali nutraukti bandomojo manekeno ranką. Ant prietaisų skydelio prie priekinio lango padėti daiktai kelia ypač didelį pavojų. Net jei tie daiktai yra ypač maži, aukštis, kuriame jie yra laikomi, gali lemti pačias pavojingiausias, t.y. galvos srities, traumas.
Visi būtini daiktai turėtų būti uždaryti dėtuvėje arba mažesniuose skyriuose. Šiose vietose taip pat derėtų laikyti mobilųjį telefoną, žemėlapius arba akinius. Jei kažkurie daiktai yra būtini salone, (pavyzdžiui, gėrimas), jie turėtų būti laikomi ant keleivio sėdynės arba, geriau, ant grindų priešais keleivio sėdynę.
Šiukšlės turėtų būti išmetamos kiekvieno sustojimo metu, siekiant sumažinti tikimybę, jog ant grindų besiridenantis daiktas pariedės po vienu iš pedalų. „Vairuotojams trūksta suvokimo, kokį pavojų gali sukelti nesaugiai automobilyje laikomi daiktai, net jei jie yra nedideli. Patikrinimas, ar salone nėra ne vietoje paliktų nepritvirtintų daiktų, turėtų tapti tokiu pačiu įpročiu kaip saugos diržų užsisegimas“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius.
Reikia pasirūpinti, kad gyvūnai automobilyje negalėtų nevaržomai judėti ir neribotų vairuotojo matomumo ar judesių. Jie gali būti vežami ant galinės sėdynės su prisegtais saugos diržais arba specialioje palapinėje universalo ir furgono tipo automobilių bagažinėje. Didelis šuo turėtų būti su pavadžiu ir pritvirtintas saugos diržu, o mažesnis – krepšyje ar narvelyje, kuris būtų prisegtas saugos diržu. „Keliaujant su gyvūnu reikia stengtis važiuoti tolygiai, neatlikti per staigių posūkių ir vengti staigaus stabdymo“, – aiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.
Keleiviai
Nemaža dalis žmonių yra įsitikinę, kad saugos diržų prisisegimas nėra būtinas keliaujant automobilio gale. Taip manydami, jie rizikuoja ne tik savo, bet ir priekyje sėdinčių asmenų gyvybėmis.