• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį. Drėgmė ir net nedidelis šaltis atskleidžia visas elektros grandinės problemas bei sukelia vairuotojams nepatogumų. Didmenine automobilių detalių prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistai dalinasi patarimais, kaip lengviau užvesti automobilį šaltuoju metų laiku ir išvengti kitų rūpesčių.

 Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį. Drėgmė ir net nedidelis šaltis atskleidžia visas elektros grandinės problemas bei sukelia vairuotojams nepatogumų. Didmenine automobilių detalių prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistai dalinasi patarimais, kaip lengviau užvesti automobilį šaltuoju metų laiku ir išvengti kitų rūpesčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

* Visų pirma vertėtų prisiminti keletą mokykloje išmoktų fizikos dėsnių. Esant neigiamai temperatūrai, alyva sustingsta, todėl starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją – išminti sankabos pedalą. Automobiliai su automatine transmisija tokios galimybės neturi, todėl reikėtų pasirūpinti jų akumuliatoriumi, varikliui naudoti mažesnio klampumo alyvą, pakeisti degalų filtrus, o dyzelinių mašinų savininkams – kaitinimo žvakes.

REKLAMA

* Spaudžiant dideliems šalčiams „AD Baltic“ specialistai pataria automobilius su dyzeliniais varikliais rytais „žadinti“ iš pradžių kelis kartus pasukant raktelį, pašildant žvakes ir tik po to bandyti priversti motorą dirbti.

* Jei tai nepavyksta iš karto, jokiu būdu neverta „kankinti“ starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3–5 sekundes. Tada derėtų duoti baterijoms bent pusę minutės poilsio. Be to, trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Desperatiškos pastangos kenkia starteriui, o jam ilgai sukantis nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.

REKLAMA
REKLAMA

* Turėkite galvoje, kad neužkuriamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius išsikrauna vidutiniškai per 10 dienų. Net jei niekur nevažiavote trumpesnį laiką, stenkitės kiek galima labiau taupyti mašinos baterijose likusią energiją. Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, netgi radijo imtuvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

* Įsiklausykite į starterio garsą: jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki žvakės blausumo, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė. Taip gali nutikti dėl ilgo akumuliatoriaus naudojimo, netvarkingos elektros grandinės, problemų kuro tiekimo sistemoje ar tiesiog dėl to, kad važinėjate trumpais atstumais ir generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus (tam reikia maždaug 20 minučių trukmės kelionės). Visais atvejais geriau „nekankinti“ automobilio ir ieškoti kvalifikuotos pagalbos.

* Šaltą žiemą sėkmingai užkūrus variklį derėtų paisyti dar vienos „AD Baltic” specialistų rekomendacijos – vengti didelių sūkių, kol motoras ir jame cirkuliuojanti alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl jos greičiau dėvisi. Dažnai važinėjantiems trumpais atstumais alyvą reikėtų keisti dažniau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų