• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį šeštadienį Klaipėdoje, su trenksmu įvyko "Barbar'a - Bauer racing Team" ekipos pristatymas. Jo metu visi norintys galėjo iš arti apžiūrėti vieną greičiausių „1000 km lenktynėse“ dalyvausiančių automobilių – „Aquila CR1 LS65“. Skaitytojams priminsime, jog su analogišku, kitokios modifikacijos automobiliu pernai, buvo laimėta varžybų kvalifikacija bei pagerintas „1000 km lenktynių“ vieno rato įveikimo rekordas.

REKLAMA
REKLAMA

Deja, pernai šie pasiekimai užlipti ant podiumo komandai nepadėjo. Rankos nuo šalies automobilių sporto pulso nepaleidžiantys sirgaliai puikiai prisimena, kai „Aquila“, su Ramūnu Čapkausku prie vairo, vos po 18 įveiktų trasos ratų sustojo dėl rimtų degalų sistemos problemų. Iš pradžių užsikimšo degalų filtras ir sprogo aukšto slėgio žarnelė, o po remonto įveikus dar 10 ratų sugedo ir pats degalų siurblys. Tuo metu tai atrodė neįtikėtina: į 600 tūkst. litų kainuojantį automobilį naujutėlę degalų sistemą sumontavo pats jo kūrėjas, kartu varžybose dalyvavęs Dan'as Suenson'as, kuris, išardęs visą vamzdyną, jame rado juodą, neaiškios kilmės masę... Gedimams šalinti laiko buvo praleista per daug ir „Aquila CR1 LS7“ finišavo tik 28-oje bendros įskaitos vietoje. Tiesa gerokai įsibėgėjęs R. Čapkauskas tarp remontų sugebėjo pagerinti visų laikų „1000 km lenktynių“ rato įveikimo rekordą iki 1:17.270 min.

REKLAMA

Sunkiai paaiškinamo gedimo priežastis buvo rasta po varžybų praėjus keliems mėnesiams. Ištyrus degalų bako turinį chemijos laboratorijoje, mokslininkai konstatavo: „Degalų bake aptikta stambios abrazyvinės medžiagos, kristaline struktūra labai primenančios pajūrio paplūdimio smėlį.“

Namų darbai

Kaip ten buvo ir kas buvo laimingesnis iš žaidimo „išjungęs“ labai greitą varžovą, šiandien jau ne taip svarbu.

REKLAMA
REKLAMA

„Šį šeštadienį Palangoje išvysime greičio ir pergalių „išalkusią“ komandą, kuri turi daug ambicijų ir galimybių kautis dėl aukščiausio rezultato“, – sakė „Barbar'a - Bauer racing Team“ komandos treneris ir strategas Jonas Dereškevičius.

Ruošiantis šių metų „1000 km lenktynėms“, namų darbų padaryta išties daug. Daugiausia jų yra susiję su technikos paruošimu. Danijoje sukonstruotą „Aquila CR1 LS65“ įsigijo ir varžyboms paruošė „Algirdai racing Team“. „Pernai pastebėjome keletą taisytinų niuansų ir po konsultacijų su Danijos inžinieriais padarėme ryškių pakeitimų“, – komandos pristatymo metu pasakojo bendrovės „Algirdai“ vadovas Algirdas Ramanauskas. Esminis pokytis – automobilio širdis. Pernai „Aquila“ važiavo su „Chevrolet Corvette“ 7000 cm³ darbinio tūrio jėgaine, o šiemet joje sumontuotas atmosferinis, 4000 cm³, V8 BMW motoras. Jį ilgų nuotolių varžyboms paruošė Olandijos kompanija „Kms racing engines“". Variklis išvysto 480 AG ir 410 Nm prie 5500 aps/min. Nors, regis, darbinis variklio tūris skiriasi labai ženkliai, tačiau „Aquila racing cars“ teigimu, automobilis su BMW varikliu iki 100km/h įsibėgėja tik viena šimtąja lėčiau, palyginti su „Chevrolet Corvette“ jėgaine. Apie skirtumus važiuojant didesniu greičiu informacija nėra skelbiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nemažai naktų praleista ir prie „Barbar'a - Bauer racing“ komandos automobilio stabdžių. Pernai jie nedirbo taip, kaip turėtų, tad buvo nuspręsta juos perdaryti iš esmės. Bendradarbiaujant su "Performance friction" kompanijos padaliniu Anglijoje, specialiai „Aquila'i“ buvo pagaminti didesnio skersmens (prieky 378mm, gale 358mm) stabdžių diskai ir vienalyčiai, 4 cilindriukų stabdžių suportai. Įdomu tai, jog kiekvienas cilindriukas „turi" po trinkelę, o trinkelės storis net 3 centimetrai!“

REKLAMA

Perdarymų, atsižvelgiant į "1000 km lenktynių" trasą, padaryta tikrai daug: sumontuoti papildomi variklio alyvos radiatoriai, efektyvesni variklio skyriaus karščio deflektoriai, išmontuotas vairo stiprintuvas. Vairą pasukti bus sunkiau, tačiau iš kelių blogybių teko rinktis vieną: pašalinus vairo stiprintuvą - kiekvienas pilotas turės daugiau galimybių patogiau susireguliuoti vairaračio padėtį. Pernai tai buvo šiokia tokia problema. Ant vairo sumontuotos pavarų perjungimo mentelės, kurios valdo sekvencinę, 6-ių pavarų "Hewland" greičių dėžę. Jos dėka pavaros žaibiškai perjungiamos nenaudojant sankabos.

REKLAMA

"Tikime, jog NASA ir aviacijos inžinierių sukurtas automobilis, puikūs aerodinamikos rodikliai ir mūsų pastangos kuo arčiau "pritraukti" technines bolido savybes prie Palangos trasos, turėtų padėti siekiant bendro tikslo", - pristatymo vakarėlio metu kalbėjo "Aquila racing cars" atstovas Baltijos šalims Andrius Ramanauskas.

"Barbar'a - Bauer racing" ekipos narių mintys

"Šiemet ekipa nusiteikusi labai rimtai, tad prie vairo sės ne naujokai, ne verslininkai, o lenktynininkai. "1000 km. lenktynėse" yra tik viena - pirmoji vieta. Ji suteikia daugiausiai džiaugsmo. Nors pernai nepasidavėme, kovėmės iki pabaigos, tačiau širdyje liko didelis noras parodyti "Aquil'os" potencialą bei, tikiuosi, šiemet taip ir įvyks. Bandydamas automobilį, visą praėjusią savaitę praleidau "Nemuno žiede", skauda rankas ir kūną, tačiau džiaugiuosi, kad "išgaudėme" visas problemas, džiaugiuosi kur kas efektyvesniais stabdžiais. Dabar viskas veikia be priekaištų. Žinoma, prieš ilgų nuotolių varžybas ištarti frazę "taip, mes laimėsim", būtų mažų mažiausiai kvaila, bet siekti pergalės reikia bet kokia kaina", - pristatymo metu kalbėjo vienas greičiausių žiedinių lenktynių meistrų pabaltijyje - Ramūnas Čapkauskas. Paklaustas apie automobilio pakitimus iš "LS7" į "LS65" versiją, R. Čapkauskas neslėpė, kad dabartinis BMW variklis yra silpnesnis ir neturi tokio sukimo momento, kokį turėjo "Chevrolet Corvette" agregatas. "Tačiau greičio mums turėtų pakakti. Į komandą susibūrė lenktynininkai, kurie turėtų išlaikyti gerą tempą, juolab yra pavyzdžių, kai "1000km. lenktynes" laimėjo ne greičiausi, bet stabiliausiai važiavę automobiliai. "Pituose" taip pat dirbs ne naujokai. Atvyksta "Aquila" inžinieriai iš Danijos, komandos reikalais ir taktika pasirūpins vadovas Haris Aleksandravičius ir treneris Jonas Dereškevičius. "Nematomi" ekipos žaidėjai yra ne ką mažiau svarbūs nei iki dugno nuspaustas akceleratorius", - savo pastebėjimais dalijosi lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne naujokas "1000 km. lenktynėse" ir Deividas Jocius. "Palangoje su Ramūnu Čapkausku visada būdavome konkurentai ir darydavome atrakciją žiūrovams, o dabar džiaugiuosi, kad susibūrėme į vieną komandą ir galėsime suvienyti jėgas dėl trokštamo tikslo. Už trasos ribų ir su Ramūnu, ir su Tomu Šipkausku esame geri bičiuliai, tad ore tvyro geras mikroklimatas, pasitikėjimas viens kitu bei visa komanda.

REKLAMA

Klausimų nekyla ir dėl "Aquila CR1 LS65" valdymo. Panašaus tipo automobiliais "1000 km. lenktynėse" važiuoju nuo 2006 metų. Treniruočių metu nuvažiavęs penkis ratus "Nemuno žiede" supratau, kad "Aquila" yra grynakraujis sportinis bolidas ir jį vairuoti turi tikras sportininkas. Tai, ko gero, galingiausias automobilis kokį man teko vairuoti: kvapą užgniaužia didelis pagreitis ir puiki dinamika, įsiminė ypač patogi sėdėsena prie vairo. Geriau su "Aquila" susipažinsiu Palangoje oficialių treniruočių metu. Ten palyginsime ir komandos pilotų rato įveikimo laikus, ir sureguliuosime automobilio parametrus. Turbūt suprantate, kad tai daryti "Nemuno žiede" yra beprasmiška. Na, o bendra savijauta labai gera - pasitikiu visa komanda, žinau, kad važiuoja profesionalai. Svarbiausia, kad mus lydėtų sėkmė ir neapleistų šaltas protas", - "Barbar'a - Bauer racing Team" pristatymo metu kalbėjo D. Jocius.

REKLAMA

Dar vienas komandos pilotas, R. Čapkauskui stenogramą ralyje skaitantis Tomas Šipkauskas, per eilę metų "1000 kilometrų lenktynėse" taip yra įveikęs ne vieną šimtą trasos ratų. "Jei bandytume palyginti - akivaizdu, jog šiemet važiuosime kiek lėtesne "Aquila". Tiesa praktika rodo, kad ilgų nuotolių varžybose reikia ne tiek super greito, bet super patikimo automobilio. Aš tikiu, kad "LS65" modifikacija būtent ir yra tokia. Patikima ir konkurencinga", - visuomet ramiu balsu susirinkusiems žiūrovams pasakojo T. Šipkauskas. Beje lenktynininkas prisiminė ir praėjusių metų "nuotykį", kai automobilio degalų bake po nakties atsirado ne tik benzinas: "...džiaugiuosi, kad pernai mes garbingai kovėmės iki pabaigos ir nesvarbu, kad daugiau nei valandą stovėjome "pituose". Tai labai sustiprino tiek automobilio savininkų, tiek ekipos, tiek automobilio konstruktorių motyvaciją šiemet vėl pasirodyti trasoje. Esu įsitikinęs: jei technika nepaves - mums pavyks išlaikyti gerą tempą ir galime tikėtis aukšto rezultato."

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje praktiškai niekam nėra žinomas ketvirtasis komandos pilotas iš Rusijos - Vadim Gitlin. "Šis sportininkas ilgų nuotolių lenktynėse dar nėra važiavęs, tačiau man teko matyti ką jis "žiedo" trasoje išdarinėja su savąja lenktynėms paruošta "Ferrari 458 Italia". Tai tikrai greitas sportininkas, kuriuo galima pasitikėti", - bičiulių rate pasakojo R. Čapkauskas.

REKLAMA

"Gerai pasimankštinti prie "Aquil'os" vairo man neteko daug. Tačiau nuolat dirbu prie simuliatoriaus vairo. Manau tai yra normalu, taip ruošiasi tikrai daug sportininkų visame pasaulyje. Tikiuosi treniruočių metu Palangoje spėsiu adaptuotis ir suprasti kaip elgiasi šis automobilis trasoje, kuriai yra sureguliuotas. Nors pirmą įspūdį jau susidariau. "Aquila" yra "aštresnė" už "Ferrari", ją bus sunkiau valdyti fiziškai, nes joje nėra vairo stiprintuvo. Taip pat teks tiksliau bei atsargiau elgtis su su stabdžiais ir akceleracija, nes "Aquil'oje" nėra stabdžių antiblokavimo ir automobilio stabilizavimo sistemų. Tiesa mano "Ferrari" automobilyje šios sistemos taip pat išjungtos, tad dėl to pernelyg nesijaudinu", - su šypsena pasakojo "Barbar'a - Bauer racing Team" pilotas iš Rusijos - Vadim Gitlin.

REKLAMA

"Kad automobilis bus kitoks - tai faktas. Intuityviai galvojam, kad toks greitas kaip pernykštis jis nebus, tačiau tai turėtų atsverti pati komanda, kuri per šiuos metus stipriai pažengė į priekį. Joje susibūrė labai greiti sportininkai ir profesionalūs mechanikai", - sakė nusipelnęs automobilių sporto treneris ir "Barbar'a - Bauer racing Team" strategas - Jonas Dereškevičius. Paklaustas kokią lenktynių taktiką jis žada diktuoti pilotams, J. Dereškevičius neslėpė: "Bėgti į priekį ir spausti iki dugno nuo pat starto? Tokia pagunda yra visada, bet sveika logika verčia manyti, kad protingiau būtų kruopščiai pasirinkti tokį tempą, kurio užtektų pagrindiniam tikslui pasiekti. Kokia lenktynių taktika turėtų būti - pasakyti ar kažkaip interpretuoti kol kas sunku. Tai suprasime tada, kai atliksime bandymus Palangos trasoje."

Komandos vadovo Hario Aleksandravičiaus teigimu nerimauti kol kas nėra dėl ko: - "Mūsų namų darbai padaryti sąžininigai. Šį kart geriau pasaugosime automobilį ir svarbiausia, kad varžybų metu visi tinkamai atliktų savo funkcijas bei pareigas".

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų