Sunku rasti geresnę vietą naujam sportiniam modeliui pristatyti nei legendinis Gudvudo greičio festivalis. „Ford“ ir neieškojo – šį savaitgalį vykstančioje automobilių gerbėjų fiestoje bus pristatytas naujasis „Ford Focus ST“. Pažangiausias „Focus ST“ šįsyk gaus ne tik naujas važiuoklės kontrolės technologijas, patobulintą pakabą bei vairo mechanizmą, bet ir netikėtumą, kurio mažai kas tikėjosi – galimybę rinktis dyzelinį variklį.
Dyzelinis ST taps sportiška alternatyva tiems, kuriems degalų sąnaudos ir aplinkosauga yra svarbiau, nei greitis bet kokiomis aplinkybėmis. 185 arklio galių 2 litrų darbinio tūrio TDCi šeimos dyzelinis variklis „Focus ST“ iki 100 km/h gena per 8,1 sekundės, tačiau degalų suvartojimas siekia vos 4,4 litro 100 kilometrų kelio, o anglies dvideginio emisija siekia vos 114 g/km.
Mažiau kompromisų pripažįstantiems sportinio važiavimo mėgėjams parengta benzininė versija generuoja 250 AG iš dviejų litro darbinio tūrio „EcoBoost“ šeimos variklio. Automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 6,5 sekundės, vidutinės degalų sąnaudos siekia 6,8 l/100 km, o anglies dvideginio emisija – 158 g/km. Ir tai yra pats taupiausias benzininis „Focus ST“ istorijoje.
„Naujasis ST demonstruoja dar geresnį galios, važiavimo dinamikos, išbaigtumo ir stiliaus balansą nei anksčiau. Jis generuoja dar daugiau džiaugsmo vairuotojui, o dyzelinė versija reiškia, kad nuo šiol „Focus“ yra atskiroje – savo – klasėje“, – „Ford of Europe“ produktų plėtojimo viceprezidentas Joe Bakai.
ST ir toliau bus siūlomas penkių durų hečbeko ir universalo kėbulais, modelis gaus visas civiliniam „Focus“ pritaikomas pagalbos vairuotojui technologijas bei naujausią balsu valdomos komunikacijos sistemos SYNC 2 versiją.
Nuo 2002-ųjų, kai „Ford“ pirmą kartą paleido į pasaulį „Focus ST“, 40 pasaulio valstybių jau parduota daugiau nei 140 000.
Gudvude pristatytuose naujuose „Focus ST“ „Ford Team RS“ inžinierių atliktų patobulinimų sąrašas užima ne vieną puslapį, tačiau daugiausia dėmesio buvo skirta važiavimo kokybės gerinimui.
Sportiškai ST važiuoklei pritaikytos naujos priekinės spyruoklės ir specialiai suderinti nauji priekiniai ir galiniai amortizatoriai. Elektronikos valdomas elektrinis vairo stiprintuvas bei kitos važiuoklės kontrolės sistemos buvo iš naujo suderintos. Dėl to važiuoklė greičiau reaguoja į judesius vairu.
Elektroninė stabilumo sistema papildyta elektronine kintamo stabilumo užtikrinimo funkcija, kuri leidžia išlaikyti automobilio valdymą staigiai keičiant kryptį ir greitį. Patobulinta ir elektroninė traukos valdymo sistema, kuri dar efektyviau padalins trauką skirtingu greičiu besisukantiems ratams posūkiuose.
Variklio darbo derinimas ir specialiai ST pritaikytos „Michelin“ padangos leis efektyviau išnaudoti staigų pagreitėjimą.
Tuo tarpu naujasis 185 AG dyzelinis variklis buvo optimizuotas taip, kad galios ir sportinio charakterio vardan nenukentėtų degalų sunaudojimo efektyvumas ir automobilio praktiškumas.
Dyzelinio 2,0 litrų „Focus ST TDCi“ variklio galia, lyginant su nauja 150 arklio galių benzininių variklių karta, padidėjo 23 procentais. To pasiekti leido elektroninė kalibracija, patobulinta oro įsiurbimo sistema bei nauja sportinė dujų išmetimo sistema.
Su šiuo varikliu didžiausia galia pasiekiama ties 3 500 apsisukimų per minutę, o sukimo momentas viršūnę pasiekia ties 2 000 – 2 750 apsisukimų per minutę. Šie parametrai leidžia judėti maksimaliu 217 km/h greičiu. Aukštas sukimo momentas suteikia įspūdingą pagreitį bei didelę galią net ir esant žemam apsisukimų per minutę dažniui. Pavyzdžiui, nuo 80 km/h greitėjant šešta pavara, 120 km/h greitis pasiekiamas vos per 9,7 sekundes, kas reiškia, kad naujas dyzelinis „Focus ST“ variklis 2,2 sekundės lenkia naujos kartos benzininį 150 arklio galių variklį.
Nesileidžiantiems į jokius kompromisus „Ford“ siūlo benzininį 2,0 litrų „EcoBoost“ variklį su turbina, „Twin-independent Variable Cam Timing“ technologija bei tiesioginiu aukšto slėgio kuro įpurškimu. Toks variklis aukščiausią galią pasiekia ties 5 500 apsisukimų per minutę, didžiausią 360 Nm sukimo momentą ties 2 000 – 4 500 apsisukimų per minutę, o maksimalus greitis su šiuo varikliu išvystomas net iki 248 km/h.
Tiek dyzeliniuose, tiek benzininiuose varikliuose įmontuotos šešių laipsnių mechaninės pavarų sistemos su sportiniu trumpo atstumo perjungimu. Išskirtinis ir individualus „ST“ modelių pavarų santykis leidžia pasiekti aukštą pagreitį net ir su žemesnėmis pavaromis bei patogiai keliauti dideliu greičiu.
Naujasis „Focus ST“ atrodo sportiškiau ir agresyviau nei ankstesnės kartos modelis: iš pažiūros yra platesnis ir žemesnis, be to, jis išsiskiria dinamiškumą deklaruojančiu variklio dangčiu, siauresniais priekiniais žibintais ir stačiakampiais priešrūkiniais žibintais.
Sportinį išvaizdos paketą papildo kėbulo spalvos slenksčiai ir abejose išmetamųjų vamzdžių pusėse esantys difuzoriaus elementai. Taip pat, naujasis „Focus ST“ modelis turi galinį stogo aptaką, gerinantį aerodinamines automobilio savybes.
Kurdami naują „Focus“ modelį „Ford“ dizaineriai daug dėmesio skyrė intuityvumui, paprastumui bei gerai komponentų atpažįstamumui. Naujame „Focus“ salone yra daug mažiau mygtukų nei iki šiol.
Išskirtinė „ST“ serijos savybė – trys papildomi prietaisų skydelyje įtaisyti matuokliai skirti rodyti turbokompresoriaus slėgį, alyvos temperatūrą bei jos slėgio informaciją. Tuo tarpu naujas plokščio pagrindo sportinis vairas yra dengtas minkšta oda, pavarų perjungimo svirtis – matiniu chromo sluoksniu, o specialūs pedalai suteikia dar didesnį išskirtinumą „ST“ interjerui – tokį, kokio „ST“ vairuotojai ir tikisi iš šio modelio.
„Focus ST“ modelis pristatoma su „Ford SYNC 2“ automobilio sistema, kurioje be audio, navigacijos, klimato kontrolės ir mobiliojo telefono valdymo sistemų, pirmą kartą integruotos ir pagalbos vairuojant, patogumo ir ryšio technologijos, pasižyminčios aukščiausios kokybės garsu ir 8 colių lietimui jautriu ekranu.
Naujausius „Focus ST“ modelius Europoje bus galima užsisakyti nuo 2014-ųjų rudens, tačiau pirmieji automobiliai į salonus atvyks ne anksčiau nei 2015 metų pradžioje. Automobilių kainos bus paskelbtos vėliau.