JAV interneto žiniasklaidos bendrovė "Yahoo Inc." paskelbė Europoje pristačiusi naują paslaugą "Launch", kuria siekia įsitvirtinti regiono interneto muzikos rinkoje.
"Launch" - tai ir nemokamos, ir abonentinio mokesčio reikalaujančios paslaugas, tokios kaip vaizdo įrašai, gyva muzika ir atlikėjų interviu. Naująją paslaugą "Yahoo" pristatė Europos masinėje rinkoje įsitvirtinant greitajam plačiajuosčiam internetui.
"Yahoo" nesiūlo mokamų muzikos įrašų parsisiuntimo paslaugų net Šiaurės Amerikoje. Tačiau bendrovė teigė ateityje svarstysianti galimybę teikti tokias paslaugas JAV ir kitose šalyse, kai "Launch" vartotojų skaičius viršys 9 mln.
"Rengiamės šią paslaugą plėtoti, siekdami paversti "Launch" pasauliniu reiškiniu, o tuomet galvosime apie jo galimybes", - sakė "Yahoo" viceprezidentas ir "Launch" vyriausiasis vadybininkas Davidas Goldbergas (Deividas Goldbergas).
Kaip ir Šiaurės Amerikoje, Europoje "Launch" didžiąją dalį pajamų tikisi gauti iš reklamos. Pasak D. Goldbergo, Didžiojoje Britanijoje "Launch" tikriausiai bus siūloma kartu su telekomunikacijų bendrovės BT valdomu muzikos tinklapiu "Dotmusic". Toks bendradarbiavimas numatytas "Yahoo" susitarime su BT tiekti pramogų paslaugas "BT OpenWorld" plačiajuosčio interneto vartotojams.
"Yahoo" dalį Šiaurės Amerikoje teikiamų rinktinių paslaugų perkėlė į Europą, siekdama užsienio rinkose padidinti pajamas iš reklamos ir abonentinio mokesčio. Šį mėnesį JAV bendrovė jau pasiūlė europiečiams nemokamą pasimatymų paslaugą, tačiau jau šį rudenį už ją teks mokėti mėnesinį mokestį.
Europos interneto muzikos rinkoje "Yahoo" nebuvo tokia aktyvi dėl šios rinkos lėtos plėtros. Muzikos leidėjai tampa vis išrankesni ir savo atlikėjų įrašus tesiūlo parsisiųsti iš vos kelių Europos interneto paslaugų tiekėjų bei interneto vartų, tokių kaip "Tiscali" ir "Microsoft" valdomos MSN.
“Reuters”-ELTA