Vienos iš didžiausių Lietuvos saldainių ir kitų konditerijos gaminių bendrovės "Vilniaus pergalės" viltis uždirbti solidesnę sumą pelno pernai sužlugdė brangusios kakavos pupelės, cukrus ir smukęs JAV dolerio kursas.
Bendrovė į Latviją, Estiją, Rusiją ir kitas NVS šalis, taip pat JAV, Vokietiją, Izraelį pernai eksportavo apie trečdalį produkcijos, iš jų pardavimai į dolerines rinkas buvo labai nepalankūs. Kol kas dėl smukusio dolerio kurso tiekimai į JAV pristabdyti, nes šioje rinkoje lietuviški saldumynai negali konkuruoti vien dėl kainų.
"Galutinių 2002 metų pelno duomenų dar neturime, bet jis gali tesiekti tik kelias dešimtis litų arba svyruoti apie nulį. Nepalanki padėtis rinkoje atsiliepė ir apyvartai, tačiau ji vis dėlto augo", - “Eltai” sakė "Vilniaus pergalės" komercijos direktorius Jurijus Maciulevičius.
Išankstiniais duomenimis, pernai bendrovės pardavimų apimtys siekė apie 53 mln. litų - buvo 14,2 proc. didesnės nei 2001 metais (46,422 mln. litų). Nuostolių užpernai buvo patirta 823 tūkst. litų.
Komercijos direktoriaus teigimu, šiuo metu saldumynų eksportui palankių rinkų beveik nėra, o Lietuvoje reikia įveikti didžiulę konkurenciją. Vidaus rinkoje konditerijos įmonė parduoda apie 70 proc. gaminių ir joje užima apie 7-8 proc. rinkos. Tai yra apytikslė rinkos dalis, nes išsamių jos tyrimų nėra.
Visa Lietuvos konditerijos rinka vertinama maždaug 0,5 mlrd. litų, o "Vilniaus pergalė" pernai joje pardavė produkcijos maždaug už 33 mln. litų.
"Vilniaus pergalė" kasmet sukuria daugiau nei 20 naujų konditerijos gaminių ir iš viso gamina apie 200 pavadinimų saldumynų.
Nors bendrovė persitvarko ir investuoja į technologijas, šiemet didesnių investicijų į gamybos plėtrą nenumatyta. Fabrikas toliau tęs pastatų renovavimą, diegs technologijas pagal Europos Sąjungos standartus. Numatyta rengti ir projektus ES fondų paramai gauti.
ELTA