Šalies alaus rinkos lyderis "Švyturys-Utenos alus" pirmadienį (03.10) pareiškė, jog "Iki" prekybos tinklo elgesys bendrovės ir vartotojų atžvilgiu yra netoleruotinas, ir neatmeta galimybės, kad nepakeitęs savo požiūrio į aludarius prekybos tinklas vasarą gali likti be alaus.
"Nebaigęs derybų dėl prekybos sąlygų, kurių metu nuolat gąsdindavo nutraukti produkcijos pirkimą, ir neinformavę iš anksto, "Iki" tinklas sumažino "Švyturio-Utenos alaus" parduodamos produkcijos asortimentą iki 4 rūšių, dėl to trečdalis alaus vartotojų neberas savo mėgstamiausių alaus rūšių "Iki" tinkle", - sakoma bendrovės atstovo ryšiams su visuomene Dainiaus Smailio pasirašytame pranešime.
Jame teigiama, kad AB "Švyturys-Utenos alus" "Iki" tinklui siūlė tas pačias sąlygas, kuriomis buvo prekiaujama pernai. Atsižvelgiant į bendrovės per "Iki" tinklą realizuojamą produkcijos kiekį, kuris siekia tik 4 proc., manoma, jog tinklui suteiktos prekybos sąlygos buvo labai geros.
"Iki" šiems metams pareikalavo nerealių sąlygų, kurios iškristų iš bendros AB "Švyturys-Utenos alus" prekybos sistemos ir gerokai pralenktų sąlygas, suteiktas didžiausiam Lietuvoje prekybos tinklui "VP Market", - tvirtinama pranešime.
Bendrovė pareiškė apgailestaujanti dėl "Iki" elgesio, kuris skausmingai atsilieps Klaipėdos krašto vartotojams, kur 80 proc. viso parduodamo alaus sudaro "Švyturio-Utenos alaus" produkcija, o pirkėjai bus priversti jo ieškoti kituose prekybos tinkluose. Tačiau bendrovė teigia, kad jos negąsdina šis "Iki" žingsnis.
"Jis neatsilieps nei mūsų pardavimams, nei pelnui, nes sujungę koncerno BBH gamybos pajėgumus visose Baltijos šalyse, "Švyturio" ir "Utenos alaus" daryklų produkciją tieksime kitiems prekybos tinklams bei kitoms šalims, konkrečiai Latvijai, kur BBH valdomos "Aldario" daryklos užimama rinkos dalis smarkiai auga, kartu augindama ir produkcijos poreikį", - tikina D. Smailys.
"Aldario", kurio valdybos pirmininkas yra koncerno BBH viceprezidentas Tomas Kučinskas, užimama rinkos dalis per metus paaugo 80 proc. - nuo 36 proc. visos Latvijos alaus rinkos pernai vasarį iki 52 proc. šiemet vasario mėnesį. Prognozuojama, jog, augimui nemažėjant, Latvijai pritrūks gamybos pajėgumų, kuriuos kompensuos Lietuvos daryklos. Todėl planuojama vasarą bent 10-20 proc. Lietuvos daryklų gamybos pajėgumų skirti Latvijos vartotojų poreikiams patenkinti ir taip kompensuoti 4 proc. pardavimų, kurie bus prarasti "Iki".
Kadangi Lietuvoje vasarą kitos daryklos nėra pajėgios patenkinti išaugusių vartotojų poreikių alui, bendrovės vadovai neatmeta galimybės, kad vasarą "Iki" gali išvis likti be alaus, jeigu nepakeis savo nuostatų ir nepriims vartotojui palankių sprendimų.
Juolab, kaip skelbiama spaudoje, antrasis pagal dydį mažmeninės prekybos tinklas "Iki" nesutaria ir bendrove "Kalnapilis" - "Vilniaus tauras", kuriai paskelbtas ultimatumas, arba sutikti su ekonomiškai nepagrįstomis nuolaidomis, arba būti išmestiems iš tinklo.
ELTA