KAUNAN VAŽIUOJANTIEMS IR KAUNO GYVENTOJAMS.
Žmogus atvažiavęs Kaunan arba mieste gyvenantis turėdamas sau nurodytą adresą, kur turi apsistoti, samdosi vežėją (izvozčiką) ir važiuoja. Paskui nuo jo vežėjas nulupa kiek neverta. Kad nereiktų su vežėjais derėties ir ginčyties miesto valdybos yra vežėjams paliepta nuo važiuojančių neimti brangiaus, kaip pagal tam tikros taksos, kurią kiekvienas vežėjas privalo turėti. Nenorinčius priimti užmokesčio pagal taksos, galima apskųsti policijai (policmeistrui arba pristavui), kuri už tą juos sunkiai baudžia.
Pirm negu bus paduota, kokia yra dabartinė taksa reikia paaiškinti miesto padalinimą.
Kauno miestas yra ilgas ir siauras; dalinasi į dvi dali: Naująjį ir Senąjį miestą. Nuo gelžkelio stoties lig Konstantinopolio keptuvės (bent kiek už Šaritkų bažn.) - tai Naujasis, miestas; o nuo čia lig kitam galui - tai Senasis, kur yra bažnyčios: Katedra, Parapijos, Seminarija, "Vienybės" Redakcija. Kauno šone yra priemiestis, vadinamas Žaliasis Kalnas.
Vežėjai skyriasi į dvi rųši: pirmosios rųšies su balta juosta ant skrybėlių brangesni, antrosios pigesni.
PAČIAME MIESTE MOKAMA.
1. Už nuvežimą į vieną miesto galą I rųšies 25 kap., II rųšies 20 kap. 2. Iš miesto ant Žaliojo Kalno lig cerkvelės I rųšies 40 kap., II rųšies 30 kap. 3. Lig pirmosios plento sargybvietės (karaulka) I rųšies 50 kap., II rųšies 40 kap. 4. Už vieną važinėjimo valandą Sename ir Naujame mieste I rųšies 55 kap., II rųšies 40 kap. 5. Už sekančias valandas I rųšies 40 kap., II rųšies 30 kap. 6. Už vieną važinėjimo val. ant Žaliojo Kalno I rųšies 65 kap., II rųšies 50 kap. 7. Už sekančias valandas I rųšies 50 kap., II rųšies 40 kap.
NUO GELŽKELIO IR GARLAIVIO STOČIŲ.
8. Nuo gelžkelio stoties į Naująjį miestą I rųšies 50 kap., II rųšies 40 kap. 9. Iš Naujojo miesto į gelžkelio stotį I rųšies 40 kap., II rųšies 30 kap. 10. Nuo gelžkelio stoties į Senąjį miestą I rųšies 60 kap., II rųšies 50 kap. 11. Iš Senojo miesto į gelžkelio stotį I rųšies 45 kap., II rųšies 35 kap. 12. Nuo gelžkelio stoties į Žaliąjį kalną lig Cerkvelės arba atgal I rųšies 70 kap., II rųšies 55 kap. 13. Lig pirmajai plento sargybvietei arba atgal I rųšies 80 kap., II rųšies 65 kap. 14. Nuo gelžkelio stoties lig garlaivių stočiai arba atgal I rųšies 60 kap., II rųšies 50 kap. 15. Nuo garlaivių stoties į Senąjį miestą arba atgal I rųšies 30 kap., II rųšies 20 kap. 16. Nuo garlaivių stoties į Naująjį miestą arba atgal I rųšies 50 kap., II rųšies 40 kap.
Prierašas: 1) Nakties metu mokesnis toks pat, 2) vežėjas privalo vežti už tą pačią kainą dvi žmogysti, kiekviena gali turėti su savimi po vieną vaiką, 3) vežėjas privalo vežti už tą patį mokesnį ir bagažą lig 3 pudų.
VAŽIAVIMAS TRAMVAJU.
Kas neturi su savimi daug daiktų, tai dienos metu visupatogiau važinėti taip vadinamuoju tramvaju (naktį jis nevaikščioja). Yra tai dideli vagonai padalinti į dvi kliasi; pirmąją ir antrąją, - ir arkliais vežami. Tie vagonai vaikščioja iš vieno miesto galo į kitą - kas penkios minutės. Mokama taip: pirmojoje kliasoje už pervažiavimą per visą miestą, arba nors bent kiek toliau už tramvajų stoties (arti Soboro), reikia mokėti 10 kap.; 5 kap. mokama viename ar antrame miesto gale. Antroje gi kliasoje mokama 6 ir 3 kap. pagal tolumo.
Pasarga. 1) Tramvajų kunduktoriaus duotas bilietas reikia turėti su savimi, kad atėjus kontroliui būtų ką parodyti. 2) Norint iš tramvajaus išsėsti, kada jis eina, reikia būti atsargiam, kad nešokus į priešingą pusę, bet į tą kurion vagonas yra išsibėgęs,
P.D.