Remigijus RAINYS
Po restauracijos iškilmingai atidaryta Kauno geležinkelio stotis dar nuo Smetonos laikų garsaus bufeto sardelėmis su garstyčiomis savo keleivius, o tikriau - į atidarymo ceremoniją susirinkusius ponus iš Susisiekimo ministerijos bei "Lietuvos geležinkelių" vaišino tik vieną popietę. Jau kitą rytą paaiškėjo, kad iškilmės buvo tik "parodomosios", bandant žūt būt 22 milijonus litus kainavusios rekonstrukcijos baigtį užfiksuoti dar pirmame šių metų ketvirtyje. O dažais tebekvepiančiame stoties pastate veikia tik šiuolaikiškos bilietų kasos ir elektroniniais įrengimais aprūpinta bagažo saugojimo kamera. Nei dešrelių, nei bufeto nėra nei kvapo, tad išalkusiems keleiviams kaip ir iki tol tenka leistis į po stoties aikšte požeminėje perėjoje įsikūrusią kavinę.
Tame stoties rūmų sparne, kur iki restauracijos buvo garsusis bufetas, o rūsyje glaudėsi ant įkaitusio smėlio virta kava garsėjęs restoranas, dabar jaukiai įsitaisė geležinkelio stoties administracija, kurią nuo eilinių piliečių atskyrė budraus apsaugininko saugojamas automatinis barjeras.
Tačiau kai kurios sovietmečio tradicijos išsaugotos ir dabar: į pagrindinę, nors vis dar tuščią, stoties salę iš aikštės veda net trejos durys, tačiau atrakintos - tik vienerios. O patekęs į vidų, pasigrožėjęs puikiai restauruotomis lubomis, daugiau nieko nebenuveiksi, nes į bilietų kasas vedančios durys taip pat užrakintos. Tenka išeiti į peroną ir ieškoti dar vienų durų, pro kurias pagaliau patenki į bilietų kasa bei laukiamąją salę. Bet jauki salė keleivius priglaudžia tik iki vidurnakčio, o vėliau užrakinama iki ryto. Stoties darbuotojai tikina, kad šie nepatogumai tik laikini ir užbaigus vidaus įrengimo darbus jų nebeliks.
Kol kas Kauno geležinkelio stotimi naudojasi ganėtinai nedaug keliautojų, nes kol remontuojamas istorinis Kauno tunelis, traukiniai iš pagrindinės stoties vyksta tik į Kybartus, Marijampolę bei Šeštokus.
Kauno geležinkelio mazgas savo istoriją skaičiuoja jau beveik pusantro šimto metų. 1860 - 1862 metais kartu su stotimi buvo pastatytas tunelis ir tiltas per Nemuną. Tiek senoji stotis, tiek tiltas išlikę tik senose nuotraukose, nes per Antrąjį pasaulinį karą abu buvo susprogdinti. Dabartiniai stoties rūmai pastatyti 1952 metais.