• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl nepatikimumo iš "Lietuvos jūrų laivininkystės" (LJL) privatizavimo konkurso pašalinta Danijos kompanija "Trident Marine" su Valstybės turto fondu (VTF) nusiteikusi kilusius ginčus baigti taikos sutartimi - tokį pasiūlymą kompanija fondui ketina pateikti pirmame Vilniaus apygardos teismo posėdyje po 3-4 savaičių.

REKLAMA
REKLAMA

Į LJL pretenduojanti Danijos bendrovė patvirtino, kad kartu derasi ir dėl kitos mūsų šalies laivininkystės įmonės įsigijimo, tačiau jos pavadinimą ketina atskleisti tuomet, kai bus sudarytas sandoris.

REKLAMA

Į LJL privatizavimo procesą besitikinti sugrįžti "Trident Marine" teigia, kad su bankais sandorio finansavimas jau yra aptartas, tačiau rašytinių susitarimų kol kas nėra. Didžiausią - 33 mln. litų - kainą už kontrolinį 66,66 proc. LJL akcijų paketą siūlančios mokėti Danijos kompanijos vadovas Jesperas Bo Nielsenas (Jesperas Bo Nilsenas) teigia, kad įsigijus LJL per porą metų būtų nupirkti 1 ar 2 naftos pervežimo tanklaiviai, o iš viso tuo laikotarpiu į laivininkystę būtų investuota apie 10 mln. JAV dolerių - apie 31 mln. litų dabartiniu kursu.

REKLAMA
REKLAMA

"Trident Marine" įstatinis kapitalas yra nedidelis - mes tikimės, kad sugebėsime jį padidinti iki maždaug 4 mln. JAV dolerių. Mūsų pagrindinis finansinis partneris yra Skandinavijos "Nordea", mes taip pat bendrausime su keliais bankais Rusijoje, dviem ar trim bankais Danijoje", - penktadienį spaudos konferencijoje teigė danų kompanijos vadovas ir vienas iš savininkų J. B. Nielsenas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu įstatinis "Trident Marine" kapitalas yra 240 tūkst. Danijos kronų (111,47 tūkst. litų). Planuojama, kad į kapitalo padidinimą, kurio pageidauja lėšų galintis paskolinti "Nordea" bankas, investuos Skandinavijos "Medical Group", taip pat dabartiniai "Trident Marine" akcininkai iš savo lėšų. Nors Danijos kompanija teigia nežinanti, kodėl buvo palaikyta nepatikima, tačiau mano, kad gali būti kalbama apie finansinį nepatikimumą.

REKLAMA

Danijos ekonomikos ir verslo reikalų ministerijai priklausančios Prekybos ir įmonių agentūros duomenimis, praėjusių finansinių metų pabaigoje (pernykštį spalį) "Trident Marine" turtas tesudarė 395,769 tūkst. daniškų kronų - apie 182,054 tūkst. litų. LJL turtas šių metų pradžioje siekė 293,711 mln. litų.

REKLAMA

Danijos kompanijos tikinimu, atsižvelgiant į liberalias LJL privatizavimo sąlygas, dalyvauti konkurse iš "Unisea Group" buvo pasirinkta būtent holdingo kompanija "Trident Marine". Jau minėtasis J. B. Nielsenas ir jo partneris Vladimiras Vetoškinas yra "Unisea Group" savininkai. Be "Trident Marine", šiai grupei priklauso "Unisea Shipping Denmark" kompanija, kuri savo ruožtu valdo "Tradesea Steel&Commodity Transport Ltd.", "Northsea Shipping&Trading Ltd.", "Scanbaltic Trading Company Ltd.", "Scanimex Traders Ltd.",

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Eurograin&Commodities International Ltd." bei "Chemigrain International Ltd".

J. B. Nielseno teigimu, jei "Trident Marine" pavyktų įsigyti laivininkystę, dabar išnuomoti jos laivai būtų susigrąžinti, o per pirmuosius metus danų valdoma LJL galėtų uždirbti 5-6 mln. JAV dolerių pelno. Iš šių pinigų danai planuoja atidavinėti sandoriui paimtas paskolas.

REKLAMA

LJL konkurse "Trident Marine" pasiūlė aukščiausią kainą už LJL akcijas, tačiau jokių investicijų. Anot kompanijos, investicijos į LJL priklausytų nuo ekonominių galimybių.

Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" kompanijų konsorciumas už privatizuojamas LJL akcijas ruošiasi mokėti 22,1 mln. litų, po 0,17 lito už vieną lito nominalo akciją ir 40 mln. JAV dolerių investicijas, kai nustatyta minimali kaina yra 20,09 mln. litų. Dabartinio LJL vadovo Vytauto Vismanto, konsultacinės bendrovės "Prime Investment" bei prekybos kompanijos "Sanitex" konsorciumas, neoficialiais duomenimis, siūlo minimalią kainą ir jokių investicijų.

REKLAMA

Pagal nustatytas privatizavimo sąlygas, potencialiu LJL pirkėju gali būti juridinis asmuo, turintis ne mažesnę kaip 5 metų sėkmingo darbo jūrų laivininkystėje patirtį krovinių pervežime ir krovinių pervežimų organizavimu jūra. Jis turėjo nurodyti numatomų investicijų dydžius, paskirtį bei terminus ir ne vėliau kaip per penkerius metus po akcijų pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo juos įgyvendinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laivininkystės privatizuotojas 3 metus po akcijų pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo turi išsaugoti bendrovėje ne mažiau kaip 70 proc. esamų darbo vietų, 5 metus po privatizavimo sutarties pasirašymo ne mažiau kaip 70 proc. laivų. Iki visų įsipareigojimų įvykdymo be VTF sutikimo bus draudžiama parduoti, perleisti, taip pat įkeisti ar kitaip apsunkinti privatizuotas bendrovės akcijas bei laivus.

REKLAMA

Privatizuojama LJL bendrovė praėjusiais metais uždirbo 1,006 mln. litų pelno. Įstatinis LJL kapitalas sudaro 200,901 mln. litų, 6,74 proc. jos akcijų šiemet buvo išdalyta Lietuvos piliečiams kaip kompensacija už negrąžintą nekilnojamąjį turtą. Laivininkystėje dirba apie 600 žmonių.

Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų