Farmacijos bendrovės "Eli Lilly" ir "ICOS Corp." gali pradėti tirti vyrų potenciją gerinančio medikamento "Cialis", kuris tampa svarbiausiu "Pfizer" gaminamos "Viagra" konkurentu, papildomas indikacijas, tarp jų - ir poveikį moterų susijaudinimo sutrikimams.
JAV Vašingtono valstijoje įsikūrusios ICOS vadovas Paulas Clarkas (Polas Klarkas) minėjo, kad "Cialį" gaminančios bendrovės svarsto galimybę ištirti vaistą išsamiau. "Po šešių mėnesių tikimės aptarti tyrimus dėl kitų indikacijų, - sakė P. Clarkas. - Viena indikacija gali būti susijusi su erekcine disfunkcija, o dar viena ar dvi yra visiškai kito pobūdžio".
Pasak ICOS vadovo, ankstesni "Pfizer" gaminamos "Viagros" bei jo vadovaujamos bendrovės ir "Eli Lilly" kuriamo "Cialio" tyrimai dėl galimybės naudoti medikamentą gydyti moterų sutrikimams buvo nuviliantys, tačiau pastarosios dvi įmonės šiomis potencialiomis indikacijomis tebesidomi. "Tebesvarstome galimybę, gal tiesiog reikia nustatyti teisingą moterų grupę, kuri nuo šių sutrikimų kenčia", - aiškino P. Clarkas.
"Viagra", kuri taip pat buvo tirta ir dėl moterų susijaudinimo sutrikimų, šiuo metu antrosios pakopos tyrimuose tikrinama dėl plaučių hipertenzijos.
Analitikai "Cialį" laiko svarbiausiu iššūkiu "Pfizer", kurios "Viagros" pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį pakilo 13 proc. - iki 475 mln. JAV dolerių. Nuo vasario "Eli Lilly" ir ICOS potencijos sutrikimams skirtą "Cialį" pristatė daugiau kaip 30 viso pasaulio rinkų. Antradienį "Cialio" gamintojos paskelbė, kad JAV priežiūros tarnybos priėmė jų paraišką dėl prekybos medikamentu šioje šalyje, ir tikisi, jog atitinkamos tarnybos priims sprendimą dar šiemet.
Kovoje dėl Europos potencijos vaistų rinkos susikibo "Viagra", "Cialis" ir "Levitra", kurią kartu siūlo britų "GlaxoSmithKline Plc" ir Vokietijos "Bayer".
Balandį P. Clarkas teigė, jog "Cialis" atsirėžė 28 proc. dalį Vokietijos rinkoje, o Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje medikamentas atitinkamai užėmė 30 proc., 27 proc. ir maždaug 9 proc. rinkos. ICOS vadovas prognozavo, kad šiais metais Europos erekcinės disfunkcijos, arba impotencijos, rinkoje dar kurį laiką tvyros sumaištis, tačiau vėliau "Cialio" pozicijos turėtų sustiprėti.
Urologų teigimu, "Cialį" vartojantys pacientai lytiniam aktui turi nuo 24 iki 36 valandų, o "Viagra" tesuteikia 4 valandų laikotarpį. Būtent šį privalumą P. Clarkas laiko svarbiausia "Cialio" sėkmės priežastimi. "Palyginti su konkurentais, pacientai labai vertina aktyvumo trukmę", - sakė ICOS vadovas ir pridūrė, kad jo vadovaujama įmonė bei "Eli Lilly" taip pat tiki savo gaminio konkurencingumu Jungtinių Valstijų rinkoje.
“Reuters”-ELTA