• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Policijos reforma vykdoma neturint aiškios strategijos, dažna šios teisėsaugos institucijos vadovų kaita lėmė reformos nenuoseklumą.

REKLAMA
REKLAMA

Tai konstatavo Valstybės kontrolė, atlikusi Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos veiklos auditą. Jo metu kontrolieriai įvertino 1997-2003 metais valdymo srityje ir viešajame administravime įvykusius pokyčius.

REKLAMA

Pasak Valstybės kontrolės pranešimo spaudai, analizė parodė, kad reforma nuo 1997 metų buvo vykdoma neturint aiškios strategijos, reformos planavimas, priežiūra ir įgyvendinimas nebuvo atskirti nuo kasdieninės veiklos.

Nepaliaujami struktūriniai reorganizavimai priklausė nuo dažnai besikeičiančių vidaus reikalų ministrų ir policijos generalinių komisarų asmeninio požiūrio į policijos vaidmenį visuomenėje ir šios institucijos valdymą. Pasak auditorių, vadovų kaita lėmė reformos nenuoseklumą.

REKLAMA
REKLAMA

Kartu auditoriai pripažino, kad dalis reformos tikslų buvo pasiekta. Policija buvo demilitarizuota, įtvirtinta autonomiška policijos sistema, turinti savarankišką finansavimą. Taip pat buvo atsisakyta kai kurių policijai nebūdingų funkcijų, decentralizuotas policijos valdymas.

Pasak pranešimo, ryžtingesni policijos reformos darbai buvo pradėti 2001 metais. Šio etapo metu buvo siekiama tobulinti viešąjį administravimą, mažinti valdymo išlaidas, optimizuoti ir modernizuoti Policijos departamento struktūrą ir funkcijų atlikimą bei suformuoti struktūrą, užtikrinančią Policijos veiklos įstatyme numatytų uždavinių, funkcijų bei įgaliojimų įgyvendinimą. Taip pat buvo diegiamas strateginis planavimas, vyko atsakingų darbuotojų mokymai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau vertindami šį ir ankstesnius reformos etapus auditoriai padarė išvadą, kad policijos įstaigų valdymo išlaidų apskaita nebuvo tiksli, todėl ir siekis mažinti tokias išlaidas liko deklaratyvus.

Pavyzdžiui, reorganizuojant Policijos ir Tardymo departamentus centrinėje įstaigoje ženkliai padidėjo pareigybių skaičius, o jų išlaikymui valstybės biudžeto asignavimų suma išaugo 17,5 procento.

REKLAMA

Auditoriai atkreipė dėmesį, kad naujas policijos valdymo modelis diegiamas neatlikus analizės, kokį poveikį tai turės policijos veiklai ateityje. Policijos veiklos ataskaitos nėra išsamios, jose pateikiamas tik apžvalginis vertinimas. Todėl nepakanka duomenų, leidžiančių daryti išvadas apie policijos veiklos efektyvumą, rašoma pranešime.

REKLAMA

Policijos ataskaitose analizuojami tik kai kurie veiklos rodikliai - užregistruotų bei išaiškintų nusikaltimų skaičius, sulaikytų teisės pažeidėjų skaičius, gyventojų pasitikėjimas policija, policijos pareigybių skaičius, atvykimo į įvykio vietą laikas, areštų skaičius bei kiti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau neskiriama dėmesio kitiems rodikliams, pavyzdžiui, išspręstų bendruomenės problemų bei pagrįstų skundų dėl policijos veiksmų skaičiui, susitikimų su bendruomene ir nusikaltimų aukomis skaičiui, policijos vadovaujančių darbuotojų procentui nuo visų pareigūnų skaičiaus.

Auditoriai konstatavo, kad Policijos departamentas neturi veiksmingos personalo strategijos. Per pastaruosius penkerius metus Policijos departamento pareigūnų, įgijusių aukštąjį ir aukštesnįjį išsilavinimą, skaičius nedidėjo arba didėjo labai nežymiai. Šiuo metu dešimtadalis policijos komisarų neturi jiems privalomo aukštojo išsilavinimo, tačiau skiriant į aukštesnes pareigas ne visuomet atsižvelgiama į pareigūnų išsilavinimą.

REKLAMA

Nuo 1999 metų iki praėjusių metų vidurio nuolat mažėjo bendras policijos pareigūnų etatų skaičius - nuo 15,1 tūkst. iki 13,103 tūkst. Tačiau tuo pat metu ženkliai išaugo aukštesnės grandies pareigūnų - komisarų skaičius. Auditoriai atkreipia dėmesį, kad komisarų laisvų etatų skaičius mažėja, o tuo pat metu inspektorių ir policininkų laisvų etatų skaičius nuolat didėja.

REKLAMA

Vertindami policijos siekį glaudžiau bendradarbiauti su visuomene ir tenkinti jos poreikius, auditoriai išanalizavo reformos metu vykusį policijos pajėgų perskirstymą. Pripažinta, kad policiją bandoma orientuoti į socialines paslaugas teikiančią instituciją, tačiau vis dar pernelyg akcentuojamos baudžiančiosios priemonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot pranešimo, policija dėl prieštaringos ir nenuoseklios Vidaus reikalų ministerijos pozicijos vis dar atlieka kai kurias funkcijas, kurios jai nebūdingos, ir tai gali turėti neigiamos įtakos policijos veiklos kokybei.

Pavyzdžiui, iki šiol policija teikia apsaugos paslaugas, tam tikslui patvirtinti 748 etatai. Policijai nepateisinamai padaugėjo darbo, įvedus transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, nes draudimo bendrovės reikalauja policijos pažymų apie techninius eismo įvykius, kuriuose nebūna fiziškai nukentėjusių žmonių.

REKLAMA

1998-2002 metais lėšos policijos įstaigų išlaikymui kasmet mažėjo - nuo 405 mln. iki 375 mln. litų. Tik 2003 metais jos, palyginti su praėjusiais metais, ūgtelėjo beveik 8 mln. litų.

Įvertinę, kad policijos darbui ypatingą reikšmę turi aprūpinimas transportu, auditoriai pripažino, kad jis yra nepatenkinamas. Policijos įstaigos turi tik 74 proc. joms reikalingų automobilių. Be to, daugiau kaip pusė policijos automobilių yra senesni nei dešimt metų. Nauji automobiliai pirmiausia buvo skiriami ne policijos komisariatams ir operatyvines funkcijas vykdantiems padaliniams, o tiems padaliniams, kurie tiesiogiai nevykdo policinių funkcijų.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų