Naujos technologijos reklamos snaiperiams padeda dar geriau nusitaikyti į vartotojus - ne tik internete, bet ir gatvėje ar greitkelyje.
Nors internetinė reklama, suteikusi reklamos teikėjams lig šiol nematytų galimybių paimti labiausiai dominančią auditoriją tiesiai už gerklės, techniniu požiūriu didelių naujovių pastaruoju metu nepasiūlė (jei neskaitytume naujų reklaminių skydelių formatų ir geros kokybės vaizdo klipų), tai dar nereiškia, kad žmonių medžioklė žiniatinklyje rimsta. “Microsoft” padalinio “MSN.com” viceprezidentas Yusufas Mehdis pranešė, kad MSN bando naują internetinės reklamos technologiją, kurią bendrovė vadina “orkestruota reklama”(orchestrated advertising).
Kol kas apie ją kalbama labai miglotai - neva tai būsiąs naujos kartos interaktyvios reklamos sprendimas, leidžiantis dar tiksliau pasiekti norimą auditoriją ir - tai įdomiau - sumažinti tinklapiuose skelbiamos reklamos kiekį. Y. Mehdis apsilankymą interneto svetainėje su “orkestruota reklama” lygina su pirkėju, vaikštančiu tarp maisto prekių parduotuvės lentynų ir apžiūrinėjančių prekes. Dėmesį atkreipusius “orkestruotus” reklaminius skydelius esą bus galima pasididinti, pakartotinai peržiūrėti jų informaciją, o nustojus jais domėtis reklama užleis vietą tinklapio turiniui. Kada “MSN.com” pradės stebinti savo lankytojus reklaminėmis “orkestruotėmis”, lygiai taip pat neaišku, kaip ir konkretūs naujosios technologijos ypatumai.
O nuo savo kompiuterių atsitraukę ir gatvę išėję žmonės gali papulti į kitos naujos technologijos “ugnies liniją”. Kanados reklamos agentūra “Freeset Interactive” (http://www.freeset.ca) ką tik pristatė “Human Locator”(http://www.freeset.ca/locator/index.html) - naują išorinės reklamos būdą, kuris bendrovei atsiėjo pusę milijono dolerių ir dvejus darbo metus. “Human Locator” koziris - netikėtumas: vaizdo kameros, prijungtos prie kompiuterių su vaizdo atpažinimo ir reklamos demonstravimo programine įranga, stebi aplinką tam tikrose gatvių atkarpose, kur yra parinkta vieta reklamai rodyti ir, aptikusios pro šalį einančius žmones, “žvilgsniu” seka jiems iš paskos. O kompiuteris tuo metu artimiausiame praeiviams reklamos ekrane įjungia vaizdo klipą ar “Flash” animaciją.
“Human Locator” gali praeivį užkalbinti ir balsu, pavyzdžiui, pasisveikinti. O jei šis nesustoja prie ekrano ar vitrinos, iš garsiakalbio gali pasigirsti žodžiai “Oi, kam taip skubat”, “Sugrįžkit”, “Nepraleiskit progos” ar kas nors panašaus. Ypač efektingai “Human Locator” veikia tais atvejais, kai reklamos vieta būna užmaskuota: praeiviai tiesiog apstulbsta, kai baltos sienos fragmentas ar iš pažiūros tuščia vitrina vos jiems priartėjus kreipiasi į juos vaizdu ir garsu.
Pasak “Freeset Interactive”, jau 10 JAV ir Kanados bendrovių panoro įsigyti “Human Locator”. Kol kas šis vartotojų dėmesio medžioklės įrankis ne visiems pagal kišenę: priklausomai nuo naudojamos įrangos ir pasirinktų galimybių, jis kainuoja nuo 25 iki 250 tūkst. JAV dolerių.
Regis, techniniu požiūriu “Human Locator” nėra jokia reklamos revoliucija, kaip kad giriasi jį sugalvoję kanadiečiai. Įjungti reklaminį skydą priartėjus praeiviui gali ir paprasčiausi judesio davikliai. Tačiau vaizdo atpažinimo programinė įranga gali atpažinti, kas būtent eina pro šalį - vyras, paauglių grupelė ar moteris su vaiku, ir kiekvienam “taikiniui” parinkti tinkamiausią reklamą. Teoriškai įrangos tobulinimo galimybės labai plačios - įskaitant veido bruožų atpažinimą, bet “Human Locator” kūrėjai teigia kol kas apsiribojantys tik prie reklamos artėjančių žmonių aptikimu. Pernelyg daug triukšmo dėl visus stebinčio “Didžiojo brolio” fobijos…
Kitos naujos reklamos technologijos taikiniu tampa vairuotojai ir keleiviai, besiklausantys automobilyje FM radijo stočių. JAV bendrovė “Mobiltrak” (http://www.mobiltrak.com) reklaminėje medžioklėje staigmenos efekto nenaudoja: Kalifornijos greitkeliuose, miestų aplinkkeliuose, judriose sankryžose ar didelėse automobilių stovėjimo aikštelėse įrengti jos davikliai fiksuoja, kokių FM radijo stočių klausomasi pravažiuojančiose mašinose.
“Mobiltrak” sistema gali tiksliai nustatyti klausomos radijo stoties dažnį 90 procentų pro šalį pravažiuojančių automobilių. Ši technologija pagrįsta tuo, kad kiekvienas radijo imtuvas, priimantis FM transliacijas, kartu veikia ir kaip mikrosiųstuvas, siunčiantis silpną priimamo radijo dažnio “aidą”. “Mobiltrak” davikliai pagauna radijo imtuvo heterodino dažnį ir iš jo sužino klausomos FM stoties dažnį. Surinkti duomenys perduodami į “Mobiltrak” duomenų apdorojimo centrą. Su radijo stebėsenos rezultatais “Mobiltrak” klientai gali susipažinti internete. Ši technologija ne tik leidžia kompanijoms pasitikrinti savo reklamos per radiją strategiją, bet ir tiesiogiai “nusitaikyti” į tikslinę auditoriją: pakelėse įrengti “Mobiltrak” reklaminiai skydai savo turinį keičia priklausomai nuo to, kokios radijo stoties labiausiai klausomasi tuo metu pro šalį važiuojančiuose automobiliuose. O reklamos bendrovės jau pačios žino, kaip susieti radijo stoties ar konkrečios programos klausytojus su specialiai jiems rodomos reklamos turiniu.