Šiemet per devynis mėnesius reklamos apimtys padidėjo tik televizijose ir žurnaluose, o radijuje, laikraščiuose, kino teatruose jos apimtys smuko, lauko reklamoje taip pat sumenko reklamos skelbimų skaičius, parodė rinkos tyrimų kompanijos "TNS Gallup" duomenys.
Palyginti su pernykščiais trimis ketvirčiais, šiemet televizijos reklamos apimtis sekundėmis išaugo 115,88 proc., neįtraukiant "Tango TV" kanalo, kuris pradėtas registruoti nuo praėjusių metų balandžio, apimties - 11,31 proc.
Žurnaluose reklaminių skelbimų plotas išaugo 21,36 proc. ir sudarė 4,1 mln. kvadratinių centimetrų.
Reklaminių skelbimų plotas laikraščiuose, lyginant pernykščius ir šiemetinius devynių mėnesių duomenis, sumažėjo 0,4 proc. ir sudarė 17,8 mln. kvadratinių centimetrų.
Skaičiuojant radijo reklamos apimtis sekundėmis, per devynis šių metų mėnesius radijuje transliuota 5,4 proc. reklamos mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Palyginti šių metų sausio-rugsėjo mėnesių lauko reklamos rezultatus su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, reklaminių skelbimų plotas sumažėjo 8,62 proc. ir sudarė 155 tūkst. kvadratinių metrų.
Praėjusių metų kovą "TNS Gallup" pradėjo matuoti kino reklamą. Palyginti 2002-ųjų ir 2003-ųjų metų kovo-rugsėjo mėnesių duomenis, kino reklamos kiekis sumažėjo 50,90 proc. Pernai kovo-rugsėjo mėnesiais kino teatruose buvo parodytos 9 754 reklamos, šiais metais per tą patį laikotarpį - 4 789.
Didžiausių reklamuotojų penketuke - "Procter&Gamble", "Tele2", "Colgate-Palmolive", "VP Market" ir "Omnitel". Daugiausiai reklamuota mažmeninės prekybos įvaizdis, alus, mobiliojo ryšio operatoriai, mobilieji telefonai bei skalbimo priemonės.
Reklamos duomenys pateikti tik iš "TNS Gallup" registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, kurias sudaro: televizija - 98 proc., spauda - 90 proc., radijas - 75 proc., lauko reklama - 95 proc., kino reklama - 80 proc. reklamos rinkos apimties.
Visi duomenys pateikti be reklamos apimties, kartojimo nuolaidų ar žiniasklaidos suteiktų nuolaidų reklamos agentūroms. Taip pat į duomenis neįtrauktos reklamos, kurias remia žiniasklaidos priemonės, pačios žiniasklaidos reklamos tarpusavio mainai.
ELTA