Kodėl Lietuvos visuomeninė televizija ryžosi grubiai pažeisti rinkimų kampanijos įstatymą, demonstruodama A.Lelkaičio filmą “Viktoras. Geras vaizdelis”, atspėti nesunku. Reikėjo tiesiog suspėti įsiteikti ateinantiems į valdžią. Kaip sakoma, nieko naujo po Lietuvos saule.
Tai netiesiogiai patvirtina ir pats filmo autorius, atsakydamas į pagrįstą V.Savukyno klausimą, kodėl šio filmo nebuvo galima demonstruoti vėliau, pasibaigus rinkimų kampanijai (http://www.omni.lt/?i$9359_26002$z_220707). Juolab, kad pats filmas nei pasakė ką nors naujo apie herojų, nei sukrėtė visuomenę meniniu lygiu.
Pats A.Lelkaitis teigia, jog nacionalinis transliuotojas neturi ignoruoti politinės jėgos, už kurią balsuoja trečdalis rinkėjų… O kodėl tuomet ignoruojamos politinės jėgos, už kurias balsuoja ketvirtadalis ar penktadalis?
Juolab, kad socialdemokratai jau sekančią dieną pasiūlė LRT parodyti A.Jančioro filmą apie Metų politikos ir valdžios žmogų Algirdą Brazauską. Kaip ir reikėjo tikėtis, šis filmas netiko, esą ne to meninio lygio ir pan.
Ir šiuo atveju, galvoju, LRT veikėjai veidmainiavo – iš tikrųjų toks filmas visiškai netiktų prie V.Uspaskicho reklaminės kampanijos koncepcijos, kurios esmė visais būdais formuoti jo, kaip vienintelio rinkimų “nugalėtojo” įvaizdį. Tam trukdytų ne tik filmas apie A.Brazauską, bet ir apie V.Kubilių ar P.Auštrevičių, kitus šiuose rinkimuose dalyvaujančius politinių partijų lyderius.
Net jeigu A. Lelkaitis ir užsimokėjo už savo pietus su V.Uspaskichu, kaip jis teigia minėtame interviu, netiesa, jog filmas sukurtas ir parodytas nemokamai. Filmo autorius dirba LRT naujienų direktoriumi ir yra išlaikomas iš mokesčių mokėtojų pinigų. Kaip ir visas LRT eteris bei personalas, kuris padėjo šį filmą montuoti ir pan.
Galėčiau sutikti su A.Lelkaičiu, kad pats filmas ypatingo poveikio rinkimams nepadarys. Užtenka visos savaitės anonsų laikraščiuose ir žurnaluose, o taip pat pačioje LRT rinkimų dieną. Juk pačiam V.Uspaskichui labai svarbu palaikyti dėmesį visose žiniasklaidos priemonėse. Tai tapo dar svarbiau ir todėl, kad jau nuo pirmųjų rinkiminės kampanijos dienų paaiškėjo, jog jis neturi komandos, vengia tiesioginių diskusijų su oponentais apie tai, kaip jo programa gali būti realizuota. Daug efektyvesnė šiuo atveju netiesioginė reklama ir “simpatiško” vaikino įvaizdžio palaikymas. Būtent tam ir pasitarnavo LRT anonsai, o paties filmo jau galima buvo ir nerodyti.
Nei kiek ne geresnis ar išteisinantis LRT elgesį yra argumentas, jog esą šis filmas yra Darbo partijos lyderio kritika, demaskuojantį jo elgesį ar mentalitetą (tiesa, tuo netiki kone devyni dešimtadaliai “Omni laiko” svetainės lankytojų). Tačiau jei tai iš tiesų kritika, tai reikštų, jog LRT politikuoja ir kišasi į rinkimų kampanijos eigą.
LRT naujienų direktoriaus A.Lelkaičio samprotavimai apie “sugromuliuotą” propagandą, kurios neva kažkas reikalauja, yra gana juokingi ir niekuo nepagrįsti argumentai. LRT rinkimų kampanijos metu privalo būti maksimaliai neutrali, elgtis kaip to reikalauja rinkimų įstatymas ir niekas neturėtų progos jų kritikuoti.
Jei taip būtų, nereikėtų vienu atveju, kaip tautoje sakoma “be muilo”, o kitu verkšlenti, jog kažkas nepatenkinti LRT darbu ar jos vadovais.
"Omni laiko" redakcijos nuomonė nebūtinai sutampa su politikų pareikštomis mintimis.