Dviejų žmonių prižiūrima spartietiška HTML svetainė, kasdien pritraukianti po kelis milijonus lankytojų, o per metus uždirbanti apie 0,8 mln. dolerių pelną, iš tiesų atrodo neįtikėtinas dalykas. Tačiau tai tiesa: šis karštųjų žinių generatorius internete sukasi nesustodamas. Galite patikrinti kad ir dabar: www.drudgereport.com.
Savamokslio žurnalisto, plačiai pagarsėjusio interneto reporterio Matto Drudge’o skaitmeninis žinių verslas prasidėjo taip paprastai, o tęsiasi taip saldžiai, kad jo sėkmės istorija tradiciškai amerikonišku banalumu turbūt sukeltų šleikštulį daugeliui Holivudo scenaristų. Žurnalistu svajojęs tapti vaikinas, prieš dešimtmetį iš provincialaus Amerikos miestelio atvykęs ieškoti laimės į Los Andželą, besidarbuodamas suvenyrų krautuvėlėje nusipirko kompiuterį ir atrado internetą. Tada atradimai sekė vienas po kito. Pats didžiausias - kad internetas išraiškos galimybėmis sulygina jį, Mattą, ir galingiausias žiniasklaidos imperijas. Naujajame informacijos pasaulyje pavienis reporteris gali mesti iššūkį žinių agentūroms, televizijų tinklams, dienraščių redakcijoms ir laimėti. Žinoma, jei bus guvus, turės nepriklausomų informacijos šaltinių ir suksis greitai - labai labai greitai.
Laimėjimų, tiesa, teko šiek tiek palaukti, o su iššūkiu Mattas ilgai nedelsė: 1994 m. jis pradėjo rašinėti (http://groups.google.com/groups?safe=images&ie=ISO-8859-1&as_uauthors=Matt%20Drudge%20%28drudge%40lainet.com%29&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as_minm=11&as_miny=1994&as_maxd=31&as_maxm=12&as_maxy=1994&as_scoring=d&hl=en) į “UseNet” naujienų grupes. Pastebėjęs, kad dažnai žmonės jose aibę įdomių naujienų paskelbia anksčiau nei žurnalistai TV laidose ar laikraščių puslapiuose, įsteigė savo paties naujienų biuletenį “Drudge Report”, kurį kiekvienas norintis galėjo užsiprenumeruoti el. paštu. Žinoma, jame vyravo geltona spalva, nes Mattas pats ir iš savo šaltinių stengėsi susirinkti tokių žinių, kurios domintų kiekvieną. Miesto aukštuomenės skandaliukai, vienu kitu faktu sutvirtintos paskalos, nauji kvapai iš politinės virtuvės - tai tik dalis Matto “Pranešimo”, kuris ėmė sparčiai populiarėti, turinio. Nors “Drudge Report” buvo platinamas nemokamai, jo skaitytojai savanoriškai paremdavo autorių atsiųsdami po keletą dolerių.
Ilgainiui el. paštu siuntinėjamas žinių biuletenis išaugo ir turinio, ir konkurencingumo požiūriu: “Drudge Report” naujienos ėmė gerokai lenkti svarbiausias šalies žinių tarnybas. Tuo metu Mattui talkinęs Harry Knowlesas, vėliau įkūręs filmų naujienų svetainę “Ain’t It Coll News” (www.aint-it-cool-news.com), prisimena, kad Drudge’as tuomet sakydavo: “Internetas gali tapti tokiu dalyku, kuris pargriaus CNN”.
Matto žodžiai išsipildė anksčiau, nei jis, ko gero, tikėjosi: 1995 m. pirmasis pranešęs apie JAV prezidento B. Clintono ir Baltųjų rūmų stažuotojos M. Lewinsky romaną jis “pargriovė” savaitraštį “Newsweek”, kuris dar tik rengėsi paskelbti šią sensaciją. Interneto reporterio Matto Drudge’o vardas tapo žinomas visai Amerikai.
1997 m. jis perkėlė “Drudge Report” į Voratinklį. Jo karštųjų naujienų svetainė (www.drudgereport.com) išliko beveik nepakitusi iki šios dienos: pagrindinė antraštė su nuotrauka, juodas šriftas baltame fone, svarbiausių žinių anotacijos vienu sakiniu, viena kita jas iliustruojanti nuotraukėlė, nuorodų į dienraščių, naujienų agentūrų, TV kanalų bei didžiausių leidinių “skiltininkų” tinklapius rinkinys, keli žinių paieškos langai - tai ir visos Matto internetinio patiekalo sudėtinės dalys. Svarbiausia pritrenkiančios jo sėkmės paslaptis - jis visuomet karštas. Kitas labai svarbus dalykas - nepriklausomi informacijos šaltiniai, kurių dėka net ir didelės konkurencijos interneto naujienų rinkoje sąlygomis “Drudge Report” dažniausiai vienu žingsniu lenkia varžovus.
Generuojanti vieną didžiausių Amerikoje lankytojų srautą “Drudge Report” svetainė reklamos teikėjams ne mažiau patraukli nei “Yahoo!” ar AOL. Nuolatiniai jos lankytojai kasdien vidutiniškai po 10-15 kartų užsuka užmesti akį į karštas naujienas. Per parą svetainė aplankoma milijonus kartų - antai šiandien joje skelbiama, kad per paskutines 24 valandas sulaukta 11 014 386 vizitų. Galima tuo ir netikėti, bet didelę jos įtaką kitų tinklapių lankomumui paliudijo ne vienos svetainės šeimininkas. Tam tikra prasme su “Drudge Report” konkuruojančios svetainės “The Smoking Gun” (www.thesmokinggun.com) redaktorius Billas Bastone’as prisipažino, kad kai Mattas įdėjo nuorodą į ją, lankytojų skaičius patrigubėjo. Ir priešingai: kai pernai savaitraštis “The New York Press” sukritikavo Drudge’ą, šis supykęs pašalino “The New York Press” nuorodą - per vieną vakarą “The New York Press” lankytojų skaičius nuslūgo trečdaliu.
Dviejų žmonių - paties Matto ir jam talkinančio anoniminio reporterio iš Los Andželo - prižiūrima Voratinklio įmonė verčiasi labai sėkmingai ir finansiškai. Nors Mattas apie uždirbtus pinigus tyli, ekspertai yra suskaičiavę jo išlaidas ir pajamas. Atsižvelgiant į “Drudge Report” reklamos įkainius ir išlaidas, kurių reikia panašios apimties svetainei išlaikyti, mėnesinis karštųjų naujienų fenomeno biudžetas yra toks: pajamos iš reklamos sudaro 100 000 dolerių, komisiniai už reklamą - 20 000, darbuotojų atlyginimas - 6000, patalpų nuoma ir išlaikymas - 3200, WWW serverio nuoma - 2000, plačiajuostis interneto ryšys ir kitos biuro išlaidos - 300 dolerių. Tad grynojo pelno per mėnesį karštosios naujienos uždirba apie 68 500 dolerių.
Matto Druge’o žinių fabrikėlis internete neretai kritikuojamas už bulvariškumą, gauna pylos už neva tikras žinias, kurios, kaip vėliau paaiškėja, buvo tik paprasčiausi gandai. Tačiau lankytojams ir reklamos teikėjams jis patinka. O geriausiai “Drudge Report” sėkmę liudija jo parodijos (http://dir.yahoo.com/News_and_Media/Columns_and_Columnists/Drudge__Matt/Parodies/) - tik, kitaip nei Matto svetainė, šie tinklapiai gerokai apėję dulkėmis… Karštųjų žinių generatorius sau tokios prabangos leisti negali - aukštos įtampos naujienų srovę internete jis privalo tiekti kiaurą parą.