• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savo atostogas kelionių agentūrai „Amber promotions“ patikėję žmonės lieka apgauti, o pati agentūra, nuolat skundžiama Vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir teismams, toliau vykdo savo veiklą.

REKLAMA
REKLAMA

„Vykdome apklausą apie žmonių atostogų įpročius ir norime užduoti jums keletą klausimų“, – malonus balsas telefono ragelyje kaunietei Akvilei (35 m.) įtarimų nesukėlė. Po apklausos praėjus keletui savaičių, Akvilė vėl sulaukė skambučio ir džiugios žinios – ji esanti laimėjusi laikrodį arba filmavimo kamerą, o kad pasiimtų prizą, tereikia su vyru atvykti į kelionių agentūros rengiamą pristatymą.

REKLAMA

„Kartu su mumis viename viešbutyje rengtame pristatyme dalyvavo dar keturios ar penkios šeimos. Kiekvienai iš jų buvo skirta atskira vadybininkė, kuri pristatė „Amber promotions“ pasiūlymus ir pasakojo gražias istorijas apie išsvajotą poilsį“, – pasakojo Akvilė.

Paskui surengtame aukcione visi turėjo atspėti kelionių į Tenerifę ir Egiptą kainą. Ši pasirodė esanti neįtikėtinai maža: trys kelionės su šeima, trunkančios savaitę – vos už 3200 litų. Vadybininkės suokė, jog tokios kainos jokia kita kelionių agentūra pasiūlyti negalinti, o pasirinkus agentūrą „Amber promotions“ į tris keliones galima išvykti per metus, arba per trejus metus po vieną. Tiesa, ši kaina – tai tik apgyvendinimo paslaugos, nei skrydis, nei maitinimas į ją neįeina.

REKLAMA
REKLAMA

Išgirdę tokį neįtikėtinai dosnų pasiūlymą, juo susiviliojo daugelis, tarp jų – ir Akvilė su vyru. „Mums pasakė, kad sumokėti visą sumą už kelionę privalome per valandą. Tiems, kurie prie savęs neturėjo pinigų, buvo pasiūlyta kelionių agentūros sąskaita kartu su vadybininke vykti taksi automobiliu namo, pasiimti pinigų, grįžti ir sudaryti sutartį. Nustebau, kad viską reikia padaryti taip skubiai, bet vadybininkės patikino, jog pasiūlymo laikas ribotas“, – prisiminė Akvilė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susigaudė per vėlai

Moteris prisipažino atsikvošėjusi tik tada, kai pinigai buvo sumokėti, o sutartis pasirašyta. Grįžę namo iš pristatymo, kuriame turėjo gauti laikrodį arba kamerą, bet nei vieno, nei kito taip ir nesulaukė, nutarė informacijos apie tos agentūros veiklą paieškoti internete. „Kai paskaitėme kitų žmonių atsiliepimus ir šimtus skundų, supratome, kad papuolėme ant sukčių kabliuko...“ – apmaudžiai prisiminė Akvilė. Jos vyras, vis dar tikėdamasis išvykti pailsėti, paskambino į agentūrą ir pranešė, jog ketina po dviejų savaičių vykti atostogauti, bet agentūros darbuotoja pasiūlė į kelionę leistis ne po dviejų savaičių, o po... metų.

REKLAMA

„Telefonu atsiliepusi moteris tikino, jog po metų bus geresnių pasiūlymų, o atsakius, jog mums tinka ir dabartiniai pasiūlymai, prisipažino niekuo negalinti padėti – po dviejų savaičių išvykti nepavyks. Beje, „Amber promotions“ organizuotame susitikime buvo ne kartą pabrėžta, jog išvykti galėsime bet kada, apie planuojamą kelionę pranešę prieš keletą dienų“, – pasakojo Akvilė. Kai supratę, jog atostogas matys kaip savo ausis be veidrodžio, kauniečiai sutuoktiniai pareikalavo grąžinti pinigus, buvo pasiūlyta atvykti į Vilnių, kur esanti įsikūrusi „Amber promotions“ agentūra, ir nutraukti sutartį.

REKLAMA

Ją nutraukus paaiškėjo, jog 30 procentų sumokėtų pinigų Akvilė su vyru neatgaus, nes tokia sąlyga buvo įrašyta į sutartį. „Kad neteksime dalies pinigų, susitaikėme, bet vylėmės, jog pavyks susigrąžinti bent likusius, – sakė daugiau kaip pusmetį pažadais maitinta Akvilė. – Bet savaitės bėgo, o iš „Amber promotions“ girdėjome vis tą patį: „Pinigai netrukus bus grąžinti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moteris kreipėsi ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, bet reikalai į priekį nepasistūmėjo, tad teko kreiptis pagalbos į advokatus. „Vadybininkas, kuriam  nuolat skambindavome ir prašydavome sugrąžinti mokesčius, pasiskundė, jog tokių skambučių per dieną sulaukia po 250. Kai pasakėme, kad ketiname kreiptis į teismą ir skelbti kelionių agentūrai bankrotą, pasiūlė pagalvoti apie pusę Lietuvos, kurią nuskriausime, nes bankroto atveju jie pinigų nebeatgaus. Bet nutariau rankų nenuleisti“, – pasakojo Akvilė.

REKLAMA

Susitikti – prie „Maximos“

Sužinojęs, jog Akvilė nesiruošia pasiduoti ir padedama advokato Marijaus Veličkos vis dėlto ruošiasi kelti bankroto bylą, agentūros „Amber promotions“ vadybininkas liepė jai atvažiuoti prie „Maximos“ – ten atiduosiąs ne tik visą skolą, bet ir sumą, išleistą advokato paslaugoms. Susitikti advokatų kontoroje kelionių agentūros vadybininkas nepanoro.

REKLAMA

Akvilei jau susiruošus vykti į susitikimą, paskambinęs vadybininkas patikino vis dėlto negalintis grąžinti visos sumos, mat bankomatas jam nebeišduodąs pinigų... Tik dar kartą Akvilės advokatui susisiekus su vadybininku, pinigai pagaliau buvo pervesti.

„Tai, kaip ši agentūra elgiasi su savo klientais ir kaip mulkina žmones, yra sunku suvokti protu, – sako M. Veličkos advokatų kontoros teisininkė Evelina Veličkienė. – Jeigu teismui pareiški ieškinį dėl skolos (o tokiais ieškiniais agentūra „Amber promotions“ yra tiesiog užversta), jos atstovai nesutinka gražiuoju atsiskaityti ir siekia bylinėjimosi, taip tikėdamiesi, jog žmogus, nenorėdamas gaišti laiko ir leisti pinigų, numos ranka ir pinigus jiems tiesiog paaukos. Tik keliant bankroto bylą, jie suskumba sudaryti taikos sutartį ir grąžinti pinigus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ant kelionių agentūros „Amber promotions“ kabliuko buvo papuolęs ir Vidaus reikalų ministerijos generalinis inspektorius Julius Jasaitis su žmona Genovaite. Tiesa, jam pinigus pavyko atgauti. „Esu vienas iš tų laimingųjų, kuriems agentūra, likus savaitei iki bylos dėl skolos grąžinimo nagrinėjimo teisme, pinigus grąžino“, – sakė J. Jasaitis.

REKLAMA

Išdavė pažymėjimą

Agentūros „Amber promotions“ tinklalapyje nurodyta, jog „dėl techninių nesklandumų“ skambinti reikia mobiliuoju telefonu. Ilgai palaukus pagaliau atsiliepusi moteris tepasakė, jog „visi susirinkime“, o ji negalinti pasakyti nei iš kur agentūra gauna numerius, kuriais skambina viliodami būsimus klientus į konferencijas, nei kiek keliautojų už žadėtąją „neįtikėtinai mažą sumą“ išvis yra pasiekę saulėtuosius kurortus.

REKLAMA

Nei informacijos apie agentūrą, nei darbuotojų pavardžių, nei kontaktų aptikti nepavyko ir internetiniame agentūros puslapyje. Tiesa, sutartyse su klientais rašoma, jog agentūrai vadovauja kažkoks „Guy Jane“. Vienoje iš daugelio „Facebook'e“ rastų anketų tokiu vardu rašoma, jog „Guy Jane“ yra kilęs iš Anglijos miesto Truro ir studijavęs Kornvalio kolegijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl kelionių agentūros „Amber promotions“ veiklos Vilniaus miesto apylinkės prokuratūroje pernai buvo atliktas ikiteisminis tyrimas ir šiai agentūrai skirta 13 000 litų bauda – už tai, kad jos vadovai nuo 2009 metų lapkričio 17 dienos iki 2010 metų sausio 15 dienos dirbo be Turizmo departamento išduoto kelionių agentūros pažymėjimo, suteikiančio teisę verstis tokio pobūdžio veikla. Be to, agentūrą „Amber promotions“ nubaudė ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba – pernai balandį skyrė 13 900 litų baudą už nesąžiningą veiklą.

Iš viso Vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2010 metais išnagrinėjo daugiau kaip 140 vartotojų prašymų dėl bendrovės „Amber promotions“ veiklos ir priėmė nutarimus patenkinti vartotojų prašymuose išdėstytus reikalavimus ir rekomenduoti šiai bendrovei, kad vartotojams grąžintų pagal sutartis sumokėtas sumas. Agentūra „Amber Promotions“ tai vykdyti atsisakė, todėl tarnyba savo tinklalapyje viešai paskelbė apie jos sprendimų neįvykdymą.

Beje, vien Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas pernai gavo 70 fizinių asmenų, nutraukusių sutartis su „Amber promotions“, ieškinius, kuriuose prašoma grąžinti sumokėtus pinigus.

REKLAMA

Šios aplinkybės nesutrukdė Valstybiniam turizmo departamentui, kuris pats buvo įspėjęs keliautojus, jog kelionių agentūra „Amber promotions“ savo veiklą vykdo nelegaliai, ne tik suteikti jai kelionių agentūros pažymėjimą, bet dar ir šiemet sausio 18 dieną jį pratęsti iki 2012 metų sausio 17 dienos.

Apgautųjų nemažėja

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos informavo, kad įvertinęs bendrovės „Amber promotions“ kelionių agentūros pažymėjimui pratęsti pateiktus dokumentus ir vadovaudamasis pažymėjimo, kuriuo patvirtinama, kad kelionių organizatorius ar kelionių agentūra atitinka nustatytus reikalavimus, išdavimo tvarka, jis pratęsė bendrovei „Amber promotions“ pažymėjimą. Tiesa, Turizmo departamento atstovai atkreipė dėmesį, jog ši kelionių agentūra su vartotojais sudaromose sutartyse nurodo ir parduoda tik vienos rūšies turizmo paslaugą – apgyvendinimą, todėl kontroliuoti agentūros „Amber promotions“ sudaromų sutarčių sąlygas yra ne paties departamento, o Vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencija.

„Akcentuojame, kad Departamentas, išduodamas kelionių agentūros pažymėjimus, vertina įmonės atitikį tik turizmo srities teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, tačiau nevertina ne Departamento kompetencijos sričiai priskirtose srityse. Departamentas dar kartą atkreipia visų vartotojų dėmesį ir ragina, prieš pasirašant sutartis su kelionės organizatoriais ir kelionių agentūromis, nuodugniai susipažinti su sutarčių sąlygomis“, – teigia Turizmo departamento atstovai.

REKLAMA

„Skundų sulaukiame ir šiandien, nors kelionių agentūra jau turi pažymėjimą“, – sakė Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas Vitas Jonas Ūsas. – Mes priimame sprendimus, jog „Amber promotions“ privalo grąžinti iš žmonių paimtus pinigus, bet mūsų nutarimai yra neprivalomi, rekomendacinio pobūdžio, tad agentūra kada nori juos vykdo, kada nori – ne“. Anot jo, licenciją atimti gali tik Turizmo departamentas, bet šis, atrodo, to daryti neketina. „Jeigu jau pratęsė licencijos galiojimą, vadinasi, dokumentai buvo tvarkingi“, – tegalėjo konstatuoti V. J. Ūsas.

Šiemet Vilniaus 1-asis apylinkės teismas jau sulaukė pusantro šimto ieškinių, kuriuose prašoma iš kelionių agentūros „Amber promotions“ priteisti skolą. Maždaug šimtas ieškinių jau patenkinti ir ši bendrovė įpareigota grąžinti pinigus, kitos bylos dar nagrinėjamos.

Tik faktai:

Samdomų darbuotojų profesinė sąjunga pranešė, jog bendrovė „Amber promotions“ yra įsteigusi tos pačios veiklos pobūdžio įmonę „Atostogų sandėlis“.

Bendrovės „Amber promotions“ atstovai šią informaciją neigia. Turizmo departamentas taip pat teigia neturįs duomenų, kad bendrovės „Amber Promotions“ ir „Atostogų sandėlis“ būtų susijusios.

Dėl „Atostogų sandėlio“ veiklos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba jau sulaukė 12 vartotojų skundų.

Giedrė POTELIŪNAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų