• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai keletas inžinierių iš Vokietijos išrado automobilį, niekas net negalėjo pagalvoti, jog po daugiau nei 100 metų šis išradimas taps neatsiejama šiuolaikinio pasaulio dalimi. Per daugiau kaip 100 metų atsirado ne vienas inžinierius, kurie norėjo iš naujo išrasti automobilį, sukelti revoliuciją ir praturėti. Tačiau tokių revoliucionierių atsiranda kas maždaug 10 ar 20 metų, bet kaip matote patys, automobilio kūrimo receptas iki šiol kardinaliai nepasikeitė.
Kaip bebūtų keista, tačiau per maždaug 40 metų mažiausiai pasikeitė ne automobilių pakabos konstrukcija, bet variklių konfigūracija. Šiuo metu daugelis gamintojų apsistoję ties trejomis variklių konfigūracijomis : vienaeilių (linijinių), V formos ir opozicinių. Nors pastarąją variklių konfigūracija naudoja tik keletas gamintojų, tačiau vienaeilių ir V formos variklių konfigūracijos yra mėgstamos ne tik inžinierių, bet ir daugumos automobilių gamintojų vadovų, kurie skaičiuoja kiekvieną brangų centą.

Kai keletas inžinierių iš Vokietijos išrado automobilį, niekas net negalėjo pagalvoti, jog po daugiau nei 100 metų šis išradimas taps neatsiejama šiuolaikinio pasaulio dalimi. Per daugiau kaip 100 metų atsirado ne vienas inžinierius, kurie norėjo iš naujo išrasti automobilį, sukelti revoliuciją ir praturėti. Tačiau tokių revoliucionierių atsiranda kas maždaug 10 ar 20 metų, bet kaip matote patys, automobilio kūrimo receptas iki šiol kardinaliai nepasikeitė.
Kaip bebūtų keista, tačiau per maždaug 40 metų mažiausiai pasikeitė ne automobilių pakabos konstrukcija, bet variklių konfigūracija. Šiuo metu daugelis gamintojų apsistoję ties trejomis variklių konfigūracijomis : vienaeilių (linijinių), V formos ir opozicinių. Nors pastarąją variklių konfigūracija naudoja tik keletas gamintojų, tačiau vienaeilių ir V formos variklių konfigūracijos yra mėgstamos ne tik inžinierių, bet ir daugumos automobilių gamintojų vadovų, kurie skaičiuoja kiekvieną brangų centą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MB 3,0-l-Sechszylinder der Baureihe 124.


Automobilių gamintojams bandant taupyti kiekvieną eurą, vis dažniau pasigirsta kalbos apie vienaeilių variklių sugrįžimą į automobilių industrijos olimpą. Tokie automobilių gamintojai kaip „Mercedes Benz“ ne vieną kartą išreiškė norą atsisakyti V formos 6 cilindrų variklių ir sugrįžti prie kadaise gamintų vienaeilių agregatų. Tačiau yra vienas ir didžiulis bet.
Jeigu esate vienas iš „Jaguar“ valdybos narių, mintis apie visiškai naujų vienaeilių variklių kūrimą gali ne tik išgąsdinti, bet ir nuvesti kompaniją į bankrotą. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Jaguar“ ar „Audi“ savo automobiliuose naudoja V6 motorus. Iš esmės, inžinieriai paima V8 motorą, atsisako dviejų cilindrų, prideda vieną ar dvi turbinas ir po to jį vadiname visiškai nauju varikliu, kuris suka „Audi S4“ ar „Jaguar XF“ ratus. Tokiu būdu automobilių gamintojai sutaupo nemažą kapšą pinigų, o inžinieriai... na, inžinieriai toliau svajoja apie rimtesnį, daugiau iššūkių reikalaujantį projektą.
Žvelgiant inžinieriaus akimis, pati idealiausia konfigūracija -  šešių cilindrų linijinis variklis. Linijiniai benzininiai varikliai išsiskiria ne tik paprastesne konstrukcija. Šešių cilindrų linijiniai motorai neskleidžia jokių pašalinių vibracijų, yra pakankamai kompaktiški, o tai yra labai svarbu, jeigu siekiate sukurti automobilį, kuris būtų pakankamai lengvas, turėtų žemą gravitacijos centrą ir puikų svorio paskirstymą tarp ašių.

REKLAMA

2448609


Šešių cilindrų vienaeilis variklis sudarytas iš dviejų simetriškai sujungtų trijų cilindrų variklių. Pirmasis stūmoklis juda kartu su šeštu, antras su penktu ir trečias su ketvirtu. Cilindrų veikimo principas leidžia inžinieriams nušauti du zuikius vienu metu. Inžinieriai gali nebesukti galvos dėl variklio galuose esančia vibracija ir gali negalvoti apie balansinį veleną, kurio linijiniams 6 cilindrų varikliams tiesiog nereikia.
Tuo tarpu V6 motorai yra žymiai sudėtingesni. Kiekviename V6 variklyje cilindrai būna išdėstyti dviem eilėmis po tris. Priklausomai nuo gamintojo noro išlaidauti ir reikalavimų, V6 tipo varikliai būna pakreipti 60, 90 arba 120 laipsnių kampu. Didžioji dauguma automobilius gaminančios kompanijos norėdamos sumažinti V6 variklio keliamas vibracijas ir išlaikyti tokių variklių kompaktiškumą, į savo automobilius montuoja 60 laipsnių kampu pakreiptus V6 motorus.
Tokių variklių specialistė - „BMW“, ne vieną kartą pripažino, jog karts nuo karto sukuria ir išbando V6 tipo variklių prototipus, tačiau iki šiol ne vienas sukurtas V6 motoras nesugebėjo atitikti keliamų lūkesčių. Tuo tarpu pagrindinė „BMW“ varžovė - „Mercedes Benz“, kadaise taip pat buvo žinoma visame pasaulyje dėl puikių vienaeilių 6 cilindrų motorų, tačiau „Daimler“ koncernui nusprendus apkarpyti išlaidas, vokiečiai šių variklių atsisakė ir juos pakeitė V6 ir V8 formos motorais.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų