REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rezerviniame (stabilizavimo) ir Privatizavimo fonduose bei valstybės ižde yra yra rimtų buhalterinės apskaitos problemų, teigia finansinius (teisėtumo) auditus atlikusi Valstybės kontrolė. Dėl lėšų ir turto panaudojimo nei šiems fondams, nei valstybės iždui reikšmingų pastabų nėra.

REKLAMA
REKLAMA

Finansų ministerijai dar teks padirbėti siekiant tinkamai įvaldyti naujuosius Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus. Šį kartą auditoriai nustatė reikšmingų Buhalterinės apskaitos ir Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymų, taip pat Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų pažeidimų, todėl Rezervinio (stabilizavimo) ir Privatizavimo fondų finansinių ataskaitų rinkiniams Valstybės kontrolė atsisakė pareikšti nuomonę.

REKLAMA

Valstybės iždo finansinėms ataskaitoms taip pat atsisakyta pareikšti nuomonę. Tokią išvadą lėmė tai, kad daugiau nei devyniasdešimt procentų pajamų iždo buhalterinėje apskaitoje registruojama remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamo mokesčių fondo duomenimis, o pastarojo finansinėms ataskaitoms Valstybės kontrolė taip pat atsisakė pareikšti nuomonę.

Audituojant lėšų ir turto valdymo bei naudojimo teisėtumą, atkreiptinas dėmesys į Privatizavimo fonde nustatytus dalykus. Valstybės turto fondas, apskaičiuodamas patirtas turto valdymo išlaidas, neįvertino gautų pajamų už turto nuomą. Dėl to iš Privatizavimo fondo turto valdymo išlaidoms padengti sumokėta 132,3 tūkst. Lt daugiau. Atskaitymai nuo kai kurių fondo pajamų (tokių kaip palūkanos, baudos) buvo skaičiuojami ir pervedami Vyriausybei nepatvirtinus jų dydžio. Be to, Valstybės kontrolė, kaip ir 2010 m., negalėjo įsitikinti įkainių už likvidatoriaus paslaugas, apmokamas Turto fondui iš Privatizavimo fondo lėšų, pagrįstumu.

REKLAMA
REKLAMA

Valstybės kontrolė pateikė rekomendacijas, kurias įgyvendinus, ateityje pavyktų išvengti klaidų. Finansų ministerija turėtų atlikti vidaus kontrolės sistemos vertinimą ir nustatyti efektyvias kontrolės procedūras. Jos padėtų sudaryti teisingas finansines ataskaitas.

Finansų ministerija pateikia išsamesnę informaciją ir paaiškinimus apie auditorių pateiktas išvadas dėl buhalterinės apskaitos.

Privatizavimo fondas ir Rezervinis (stabilizavimo) fondas, kaip viešojo sektoriaus subjektai, finansinių ataskaitų rinkinius pradėjo rengti ir apskaitą tvarkyti taikydami dvejybinį įrašą nuo 2010 metų. Pagrindinis Valstybės kontrolės priekaištas susijęs su tuo, kad nebuvo atlikta pradinių sąskaitų likučių ir vėlesnių laikotarpių šių fondų turto ir įsipareigojimų inventorizacija. Norėtume paaiškinti, kad pradedant apskaitą tvarkyti pagal Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus (VSAFAS), fondų turto ir įsipareigojimų duomenys buvo išanalizuoti, pradiniai sąskaitų likučiai nustatyti ir užregistruoti vadovaujantis Viešojo sektoriaus subjektų buhalterinių sąskaitų likučių perkėlimo tvarkos aprašo nuostatomis. Rengdama Privatizavimo fondo finansines ataskaitas Finansų ministerija naudojo VĮ Valstybės turto fondo atliktos ilgalaikio materialiojo turto inventorizacijos duomenis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitas Valstybės kontrolės pastebėjimas - buvo registruojamos ne ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, bet mėnesio suvestiniai duomenys. Atsižvelgiant į tai, kad ne Finansų ministerija vykdo ūkines operacijas, ataskaitoms sudaryti ji naudojo VĮ Valstybės turto fondo teikiamus mėnesio suvestinius duomenis, sudarytus atsižvelgiant į VĮ Valstybės turto fondo atliekamas ūkines operacijas ir ūkinius įvykius.

Auditoriai teigė, kad „Valstybės turto fondas, apskaičiuodamas patirtas turto valdymo išlaidas, neįvertino gautų pajamų už turto nuomą. Dėl šios priežasties iš Privatizavimo fondo turto valdymo išlaidoms padengti sumokėta 132,3 tūkst. Lt daugiau. Atskaitymai nuo kai kurių fondo pajamų (tokių kaip palūkanos, baudos) buvo skaičiuojami ir pervedami Vyriausybei nepatvirtinus jų dydžio.“

REKLAMA

Palūkanos už atidėtas įmokas ir netesybos (baudos ir delspinigiai už privatizavimo sandoriuose numatytų sąlygų nevykdymą), buvo įskaitytos į Privatizavimo fondo pajamas, gautas iš privatizavimo sandorių pardavus valstybei nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą ir valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus. Jiems taikoma Vyriausybės patvirtinta turto fondui pervedama privatizavimo lėšų dalis, nustatyta procentais, todėl mokėtinai sumai tai įtakos neturėjo. Atsižvelgus į pateiktą Valstybės kontrolės pastebėjimą, buvo patikslinta Vyriausybės nutarimo „Dėl 2012 metų Privatizavimo fondo lėšų dalies paskirstymo" redakcija.

REKLAMA

Valstybės kontrolė teigė, kad, kaip ir 2010 m., negalėjo įsitikinti įkainių už likvidatoriaus paslaugas, apmokamas Turto fondui iš Privatizavimo fondo lėšų, pagrįstumu.

Atkreipiame dėmesį, kad VĮ Valstybės turto fondo teikiamų likvidatoriaus paslaugų valandiniai įkainiai buvo nustatyti VĮ Valstybės turto fondo valdybos sprendimu.

Valstybės iždo finansinėms ataskaitoms atsisakyta pareikšti nuomonę dėl to, kad „daugiau nei devyniasdešimt procentų pajamų iždo buhalterinėje apskaitoje registruojama remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamo mokesčių fondo duomenimis, o pastarojo finansinėms ataskaitoms Valstybės kontrolė taip pat atsisakė pareikšti nuomonę".

Finansų ministerija pažymi, kad Valstybės kontrolė, atlikusi finansinį auditą valstybės ižde konstatavo, kad „Valstybės iždas visais reikšmingais atžvilgiais 2011 metais lėšas ir turtą valdė, naudojo, disponavo jais teisėtai ir naudojo įstatymų nustatytiems tikslams“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų