REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

15 iš 100 vaikų automobiliais vežami nesaugiai: be privalomų kėdučių. Eismo įvykių statistiką tiriantys specialistai kartu policija tarptautinės vaikų gynimo dienos proga surengė specialų patikrinimą sostinėje šalia darželių ir mokyklų.

15 iš 100 vaikų automobiliais vežami nesaugiai: be privalomų kėdučių. Eismo įvykių statistiką tiriantys specialistai kartu policija tarptautinės vaikų gynimo dienos proga surengė specialų patikrinimą sostinėje šalia darželių ir mokyklų.

REKLAMA

Jo metu aiškinosi, ar tėvai žino kelių eismo taisykles. Dalis tėvų negali pasakyti, iki kada jie turi savo vaikus vežioti specialiose kėdutėse. O trečdalis nemoka tinkamai saugos diržais prisegti savo vaikų.

Šalia darželių ir pradinių mokyklų sostinėje pareigūnai tikrina automobilių keleivius, žiūri, ar vaikai vežami tinkamose kėdutėse.

Kol vieni tėveliai ramiai važiuoja, kiti pamatę policiją sunerimsta:

„Ar vaikas saugiai kėdutėje? – Didelė jau. – Kokio ūgio jūsų vaikas? – 1,42 m sako – O žinot, iki kokio ūgio turi būti specialioje kėdutėje? – Ne, bet vienuolika metų.“

REKLAMA
REKLAMA

„Iš tikrųjų, išsigandau, nes labai nemažas vaikas jau, galvojau, gal kažkaip pasikeitė tos taisyklės.“

Dalis tėvų vis dar klaidingai galvoja, kad vežant atžalas – svarbiausias jų amžius. Kelių eismo taisyklės nurodo, kad specialiose kėdutėse vaikus reikia vežti iki tam tikro ūgio:

REKLAMA

„O žinot, iki kokio ūgio vaikus reikia vežti kėdutėje? – 5 metų? – Ne metų cenzas, ūgis aktualus.“

„Nepasakysiu tikslių skaičių, vyras rūpinasi šitais dalykais.“

„1,3 m gal? – Beveik. 1,35 m. – Nedaug liko.“

„Ne visi prisimena, koks turi būti ūgis, skirtingai išgirdome atsakymus nuo metro trisdešimt iki penkiasdešimt, nes anksčiau būdavo amžiaus cenzas, to nebelikę“, – komentuoja kelių policijos atstovas Jonas Davidonis.

Kol vieni tėveliai spėlioja kelių eismo taisykles, kiti tiksliai žino reikalavimus ir savo atžalų ūgį:

REKLAMA
REKLAMA

„Knygą ant galvos, 1,36. – Vienu centimetru, ar seniai be tos kėdutės važinėjat? – Kokį pusmetį gal.“

„Reidas buvo vykdomas beveik visą valandą, džiaugiamės, kad tėvai saugiai veža tėvus į darželį, rūpinasi jų saugumu, nenustatėme nei vieno kelių eismo taisyklių pažeidimo“, – sako J. Davidonis.

Tyrimai rodo, kad 15-a iš 100-o vaikų yra vežami nesaugiai, be specialių kėdučių. Negana to, tik 2 trečdaliai yra prisegti tinkamai.

Kai kėdutė naudojama netinkamai, nuo rimtų sužalojimų vaiko apsaugoti nepavyks: avarijos metu vaikas galva rėžiasi į priekinę sėdynę, tačiau laikantis visų instrukcijų apsaugos gali išgelbėti gyvybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kad tos kėdutės būtų saugios, sertifikuotos. Taip pat vaikas būtų taisyklingai segamas jose, reikėtu nepamiršti, kad reikėtų orientuotis į tą ūgį, kad nenupirkai vienos kėdutės ir naudoji tol kol vaikas išaugs“, – teigia J. Davidonis.

„Dažnai tėvai neatkreipia dėmesio, kaip diržas yra prisegamas, o jis būna laisvas, jis būna susisukęs, būna, kad vaikas labai smarkiai prirengtas ir tiesiog kėdutė neprispaudžia, tai reiškiasi kėdutė kaip dekoracija“, – aiškina transporto kompetencijų agentūros vadovė Kornelija Ratkevičiūtė.

Specialistai rekomenduoja pirmos grupės kėdutes skirtas mažiausiems keleiviams, kiek galima ilgiau tvirtinti atsuktas į galą, veidu į automobilio sėdynę. Jų diržus reikia įveržti taip, kad šių suimti dviem pirštais nepavyktų.

REKLAMA

„Tie vaikai, kurie į eismo įvykius pakliūva sėdėdami automobilių kėdutėse, keturis kartus mažiau nukenčia eismo įvykių metu. Tai yra mažiau žūsta ir mažiau būna sunkiai sužalojami“, – kalba K. Ratkevičiūtė.

„Jeigu 2–3 metai atgal buvo nustatoma Lietuvoje virš 200, tai praėjusiais metais, jų buvo 120 pažeidimų išaiškinta“, – sako J. Davidonis.

Šiais metais per penkis mėnesius policijai įkliuvo 74-i netinkamai vaikus vežę vairuotojai. Pernai per tą laikotarpį – 60.

Pažeidus vaikų vežimo reikalavimus yra skiriama bauda iki 90-ies eurų, teisė vairuoti gali būti atimta iki 2 mėnesių.

Kelių policijos duomenimis, 2021-aisiais eismo įvykiuose iš viso žuvo 8 nepilnamečiai, iš jų – 5 keleiviai: 4 metų berniukas, dvi 8-erių mergaitės, du 17-mečiai vaikinai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų