REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinė rangovė – Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss“ vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ turi sumokėti daugiau nei 120,6 tūkst. eurų už atliktus, bet neapmokėtus darbus bei 6 proc. metų palūkanas.

Europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinė rangovė – Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss“ vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ turi sumokėti daugiau nei 120,6 tūkst. eurų už atliktus, bet neapmokėtus darbus bei 6 proc. metų palūkanas.

REKLAMA

Apeliacinis teismas rugsėjo 27 dieną iš dalies pakeitė Kauno apygardos teismo šiemet kovą priimtą sprendimą ir patenkino „Autokaustos“ prašymą priteisti 6 proc. metų palūkanas nuo visos priteistos sumos, o ne tik nuo pagrindinės nuostolių dalies – beveik 113,8 tūkst. eurų.  

„Teismas iš esmės pagrįstai taikė įstatyminių procesinių palūkanų dydį, tačiau klaidingai priteistas 6 proc. procesines palūkanas nurodė skaičiuoti ne nuo visos priteistos ieškinio sumos, o tik nuo pagrindinės nuostolių dalies“, – rašooma  teismo nutartyje. 

REKLAMA
REKLAMA

Ginčas tarp „Rail Baltica“ atšaką stačiusių partnerių kilo dėl „Autokaustos“ 2021 metais atliktų 126,4 tūkst. eurų vertės žemės darbų tarpstotyje Palemonas–Kaunas. Nutartyje nurodoma, jog padidėjus darbų įkainiams „Leonhard Weiss“ Lietuvos bendrovei turėjo išmokėti 694,2 tūkst. eurų, tačiau buvo pervesta tik 580,4 tūkst. eurų.

REKLAMA

„Autokausta“ prašė priteisti iš „Leonhard Weiss“ 120,6 tūkst. eurų ir 0,1 proc. palūkanas už kiekvieną dieną nuo bylos iškėlimo teisme iki jo sprendimo įvykdymo. 

Vis dėlto Kauno apygardos teismas kovo 20 dieną tik iš dalies patenkino Lietuvos įmonės ieškinį priteisdamas jai 120,6 tūkst. eurų ir 6 proc. dydžio metines palūkanas nuo 113,7 tūkst. eurų – ieškovės teigimu, už atliktus darbus neapmokėtos sumos.  

„Autokausta“, „Leonhard Weiss“ ir dabar jau bankrutuojanti „Hidrostatyba“ 2017 metais sudarė jungtinės veiklos sutartį dalyvauti „Rail Baltica“ atšakos darbų konkurse, o „Hidrostatyba“ buvo paskirta atsakinga partnere. Pastarajai patyrus finansinių sunkumų, ją pakeitė „Leonhard Weiss“.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindiniai Kauno geležinkelio mazgo atkarpos Kaunas–Palemonas, sujungusios Kauno intermodalinį terminalą  su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį. Apie 15 kilometrų geležinkelio rekonstravimo  54,8 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta 2018 metų birželį.

Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais. 

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų