REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volvo“ plečia savo alternatyviųjų degalų programą ir tampa pirmuoju Europos sunkvežimių gamintoju, kurio naujasis dujomis varomas vilkikas „Volvo FM MethaneDiesel“ atitinka regioniniams ir tolimiesiems gabenimams taikomus reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų naujasis metano-dyzelinis sunkvežimis žymi naują etapą dujomis varomų sunkvežimių rinkoje. Naudodami suskystintas dujas našumu pasižyminčiame dyzeliniame variklyje, suteikiame galimybę naudoti dujinius sunkvežimius sunkesnėms transportavimo užduotims ir tolimiesiems gabenimams,“ – sako „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas Claesas Nilssonas.

REKLAMA

Serijinė „Volvo FM MethaneDiesel“ gamyba prasideda rugpjūtį, tačiau šį ribotos serijos modelį galima užsisakyti jau dabar. Pirmiausia šiais sunkvežimiais bus pradėta prekiauti Nyderlanduose, Jungtinėje Karalystėje ir Švedijoje – šalyse, kuriose labiausiai išplėtota suskystintų metano dujų infrastruktūra. Planuojama, kad šiemet bus pagaminta apie 100 metano dujomis ir dyzelinu varomų vilkikų.

Didesnis našumas, mažesnė tarša

Naujajame „Volvo FM MethaneDiesel“ montuojamas 13 litrų darbinio tūrio 460 AG, 2300 Nm maksimalaus sukimo momento variklis, varomas degalų mišiniu, kurį sudaro iki 75 % suskystintų metano dujų ir 25 % dyzelino, tačiau ši proporcija gali skirtis atsižvelgiant į sunkvežimio eksploatacijos būdą. Metano dujos dažnai yra gerokai pigesnės už dyzeliną, todėl tai leidžia sumažinti išlaidas degalams.

REKLAMA
REKLAMA

Lyginant su įprastais dujiniais varikliais, kuriuose degalai uždegami naudojant žvakes, metano-dyzelinis variklis yra 30–40% našesnis, todėl jo degalų sąnaudos yra iki 25% mažesnės. Varant sunkvežimį biodujomis, anglies dvideginio išmetimas, lyginant su įprastu dyzeliniu varikliu, sumažėja iki 70%.

Pagrindas – dyzelinio variklio technologija

Techniniu požiūriu „Volvo FM MethaneDiesel“ variklis yra įprastas dyzelinis variklis, kuriame įrengti dujų purkštuvai, specialus termoizoliacinis degalų bakas suskystintoms dujoms (jos laikomos -140ºC temperatūroje) ir specialus katalizatorius. Naudojant suskystintas dujas į baką telpa daugiau degalų nei jas suslėgus, todėl metanu ir dyzelinu varomas sunkvežimis gali nuvažiuoti didesnį atstumą už įprastus dujinius-benzininius sunkvežimius. Bake esančių dujų pakanka įveikti iki 500 km atstumą įprastomis važiavimo sąlygomis, kai bendra autotraukinio masė yra 40 tonų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sunkvežimio dujų bakas. Gamintojų nuotr.Sunkvežimio dujų bakas. Gamintojų nuotr.

Atliekant bandymus nustatyta, kad „Volvo Trucks“ metano-dyzelino technologijos eksploatacinis patikimumas ir važiavimo savybės iš esmės nesiskiria nuo įprasto sunkvežimio, varomo dyzeliniu varikliu. Jei baigiasi dujos, sistema automatiškai įjungia dyzelinį režimą. Vairuotojui apie tai praneša įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje.

„Jei viskas klostysis sėkmingai, per kelerius artimiausius metus kasmet tikimės parduoti apie 400 metano dujomis ir dyzelinu varomų sunkvežimių. Per tą laiką turėtume pradėti juos pardavinėti šešiose ar aštuoniose Europos rinkose. Šių sunkvežimių pardavimas ateityje, žinoma, labai priklausys nuo to, kaip Europoje bus plečiamas sunkvežimiams skirtų suskystintų dujų degalinių tinklas,“ – sako Claes Nilsson.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų