REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
43
kraupi avarija (Paulius Peleckis/ BNS nuotr.)

Svarbu vairuotojams: valdžia pažeidėjams ruošia griežtus draudimus – tarp jų ir baudos taškai ar kalėjimas

9 kartus teistas, 29 nuobaudos – toks avarijos kaltininko Kauno rajone portretas

Tragiška avarija Maišiagaloje nusinešė 5 žmonių gyvybes, o savaitgalį per avariją Kauno rajone žuvo dar 3 žmonės. Vėliau paaiškėjo, kad nekaltus žmones pražudę vairuotojai jau buvo bausti ne kartą. Po ilgų diskusijų į šias avarijas sureagavo ir valdžios atstovai, ėmėsi griežtinimų. Ketvirtadienio rytą po pasitarimo vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigė, kad laikas grįžti prie nulinio pažeidimų toleravimo ir pristatė, ką planuoja daryti.

43

Tragiška avarija Maišiagaloje nusinešė 5 žmonių gyvybes, o savaitgalį per avariją Kauno rajone žuvo dar 3 žmonės. Vėliau paaiškėjo, kad nekaltus žmones pražudę vairuotojai jau buvo bausti ne kartą. Po ilgų diskusijų į šias avarijas sureagavo ir valdžios atstovai, ėmėsi griežtinimų. Ketvirtadienio rytą po pasitarimo vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigė, kad laikas grįžti prie nulinio pažeidimų toleravimo ir pristatė, ką planuoja daryti.

REKLAMA

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla atskleidė naujų detalių apie įvykusias avarijas. Komisaras teigia, kad tiek Kauno rajone, tiek Vilniuje Maišiagaloje įvykusių avarijų kaltininkai buvo žinomi policijos „klientai“.

„Kauno rajono eismo įvykis, kaip žinia, kuriame be vairuotojo žuvo dar du asmenys, jis įvyko atkarpoje, kurioje greitis buvo ribotas 90 [km/h] ir kuriame veikė įrengta greičio matuoklio stacionari sistema, kuri fiksuoja vidutinį transporto priemonių greitį. Kaip žinome, šitas eismo įvyko dėl kaltojo vairuotojo išvažiavimo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrimo kaktomuša. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasižiūrėjus į potencialaus kaltininko biografiją – 9 teistumai, 29 administracinės baudos, kurių dalis už kelių eismo pažeidimą. Šis asmuo buvo policijos klientas, ne tik dėl taisyklių pažeidimo, bet ir pagal kitas linijas.

REKLAMA

Paskutinis tragiškas įvykis, 26 metų jaunuolis, 13 administracinių nusižengimų, iš kurių – 8 už vairavimą neturint teisės vairuoti. Tai vėlgi rodo, kad tai buvo policijos klientas. Šalia tų 8 atvejų, dar buvo nustatyta, kad jis vairavo automobilį be techninės apžiūros neįregistruota nustatyta tvarka. Šitas asmuo išėjo į anapilį palikęs skolų valstybei 3 200 eurų“, – sako R. Požėla. 

Anot R. Požėlos, šiai dienai asmenų, žuvusių eismo įvykiuose, padaugėjo, o patys autoįvykiai yra kur kas žiauresni savo pasekmėmis.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu situaciją turime tokią, kad avaringumas yra tapatus praėjusių metų avaringumui. Aš kalbu apie įskaitinį įvykių skaičių, jis yra padidėjęs 3 proc., sužeistieji eismo įvykiuose irgi sudaro 3 proc. Tačiau žuvusių keliuose padidėjo 70 proc. Praėjusiais metais, šiai dienai turėjome 28 žuvusius, šiandienai – 48.

Šiais metais įvyko 5 labai skaudūs eismo įvykiai, kuriuose žuvo 2 ir daugiau eismo dalyvių. Tai yra 3 eismo įvykiai, kuriuose žuvo po du asmenis. Kaip žinome, vienas eismo įvykis kuriame žuvo trys ir paskutinis tragiškas įvykis, kuriame žuvo penki. Per šiuos 5 eismo įvykius, mes netekome 14 asmenų. Tai iliustruoja, kad šiais metais įvykę eismo įvykiai savo pasekmėmis yra tragiškesni“, – vardija policijos generalinis komisaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Bilotaitė prakalbo apie griežtinimus

Po įvykusio pasitarimo vidaus reikalų ministrė A. Bilotaitė žurnalistams pasakojo, kad šiuo metu dėmesys yra sutelktas į infrastruktūros diegimą Lietuvos keliuose, socialines reklamas ir švietimo svarbą.

„Galvojant apie papildomas saugumo priemones, kurios galėtų atsirasti mūsų keliuose, žinoma, jos yra brangios, matyt, reikėtų susidėlioti etapais, kaip mes tą saugumo infrastruktūrą galėtume diegti keliuose. Tai yra mūsų  ateities susitarimas ir kelias. 

Antras aspektas – tai yra socialinė reklama. Lietuvoje yra buvusių sėkmingų pavyzdžių, kai socialinė reklama davė labai gerą rezultatą, tai koreliavo su žuvusių keliuose skaičiaus mažėjimu. 

REKLAMA

Socialinė reklama yra organizuojama, bet šiandien taip pat aptarėme, kad būtų galima peržiūrėti ir intensyvinti galbūt turinį ir pobūdį tos pačios socialinės reklamos.

Kalbant apie visuomenės informatyvumą, žinojimą, tai yra labai svarbus edukacinis procesas mūsų švietimo įstaigose. Aptarėme, kad tikrai būtina su švietimo ir mokslo ministerija ieškoti sprendimų, kaip šita edukacijos dalis galėtų būti veiksmingesnė mūsų ugdymo įstaigose“, – sako ji.

Vidaus reikalų ministrė pabrėžia, kad galima išskirti dvi asmenų grupes – vieni laikosi kelių eismo taisyklių, o kiti nepaiso greičio ir kelio ženklų. A. Bilotaitės teigimu, reiktų grįžti prie paslaugų paketo kontroliavimo, o tai reikštų, kad sisteminiai pažeidėjai negalėtų naudotis tam tikromis paslaugomis. 

REKLAMA

„Buvo įvardinta, kad turime dvi grupes asmenų: asmenys, kurie vienaip ar kitaip laikosi taisyklių ir yra kita grupė, kuri nepaiso nieko. Nesvarbu, ar tai bus dar didesnės baudos, ar tai bus konfiskavimas, šitiems asmenims neveikia niekas. 

Kalbant apie tai, kokios teisėkūrinės priemonės galėtų būti paveikios šitiems asmenis, matyt, yra pasiūlymas grįžti prie svarstymo, to, kas kažkada buvo diskutuota. Apie tai, kad jeigu asmuo yra pažeidėjas, sisteminis pažeidėjas, kalbėti apie paketą paslaugų, kurių jis negalėtų gauti, kol nebūtų išspręstos problemos – transporto priemonių registravimo ar kitos paslaugos“, – sako vidaus reikalų ministrė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Bilotaitė teigia, kad naujai priimti įstatymų pakeitimai leis geriau įvertinti situaciją.

„Kitas elementas susijęs su teisėkūra. Visai neseniai buvo priimti įstatymų pakeitimai, kuriais mes įtvirtinome pakeitimus griežtinti atsakomybę, didesnes baudas, taip pat atsirado transporto priemonių konfiskavimas. 

Tos įstatymo nuostatos įsigaliojo lapkričio mėnesį ir jos tikrai yra svarbus įrankis, mūsų pareigūnams ir institucijoms, kurios kovoja su šita problema. Bet vertinti, ar tai duoda didelę naudą, kokią naudą dar negalime, nes dar yra per anksti“, – tikina ji.

Portalas tv3.lt primena, kad eismo įvykio metu žuvo automobilio Audi A4 vairuotojas, šiuo automobiliu važiavusi moteris (gim. 1980 m.), paauglys (gim. 2005 m.) bei 2015 m. gimęs berniukas. Tuo pačiu automobiliu važiavusi 2016 m. gimusi mergaitė buvo pristatyta į gydymo įstaigą, kurioje po kelių valandų nuo patirtų sužalojimų mirė. 

REKLAMA

Pirminiais tyrimo duomenimis, avarijoje žuvo motina ir trys jos vaikai. Krovininio automobilio vairuotojas buvo sužalotas. 

Šiuo metu jau surinkti ikiteisminio tyrimo duomenys leidžia pagrįstai manyti, kad Audi A4 vairavęs vyras neturėjo teisės vairuoti šios kategorijos transporto priemonę. 

Praeityje jis ne kartą buvo baustas administracine tvarka už transporto priemonės vairavimą neturint tam teisės. Remiantis pradine informacija, kuri šiuo metu yra tikslinama, avarija įvyko automobilio Audi A4 vairuotojui išvažiavus į priešpriešinę eismo juostą. 

Vilniaus apylinkės prokuratūros prokuroras vadovauja ikiteisminiam tyrimui dėl š. m. balandžio 17-sios rytą Vilniaus rajone, Maišiagaloje, įvykusios avarijos, kurios metu žuvo 5 žmonės. Ikiteisminis tyrimas atliekamas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo, jeigu dėl jo įvykio eismo įvykis, kurio metu žuvo žmonės (pagal Baudžiamojo kodekso 281 str. 5 d.). Tyrimą atlieka Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai.

Debilė,uždrauskit išvis vairuot. Va pagaliau ir sulaukėme pasekmių kai snargliams mokykloj nebeliko jokių pareigų,tik teisės,tai ir jaučiasi jaunimėlis nebaudžiamas,sugrąžinkit griežtas taisykles ,discipliną į mokyklas.
Baudos, kalėjimas ir taip toliau? O kodėl negražinus saugaus eismo pamokų į pradines mokyklas? Ai, tiesa, taigi tai sovietinis palikimas....
Kaip išsivaduoti nuo kvailių valdžios? Argi baudom užsitarnausit visuomenės pagarbą idiotai jūs. Jakilaitis tapinas valdžios favoritai
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų