REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakarų Europoje automobilių pardavimai mažėja, o augimas eksporto rinkose nėra didelis: greičiausiai ne visi automobilių gamintojai metus išgyvens puikiai. Ekspertai susiklosčiusią padėtį vadina „karmagedonu“, rašo welt.de.

REKLAMA
REKLAMA

Padėtis Italijoje ir Ispanijoje šiandien tikrai dramatiška, vargu ar geresnių vilčių gali turėti Prancūzijos automobilių gamintojai. Ir netgi Vokietijoje, kur su euro zonos krize iki šiol buvo dorojamasi puikiai, rizika auga: žvelgdami į automobilių pramonės žemėlapį Europoje vadybininkai jaučia baimę ir nervinasi.

REKLAMA

„Europos automobilių pramonė – ypač Pietų Europos – patiria sunkiausią egzaminą nuo pat Antrojo pasaulinio karo laikų“, – mano automobilių rinkos ekspertas Ferdinandas Dudenhofferis. Priežastis? Europa neišlipa iš recesijos ir 2013-aisiais sulėtėjusiai automobilių rinkai bus tik dar sunkiau.

Automobilių bumas, trukęs kone trejus metus po „Lehman-Brothers“ bankroto, galiausiai baigiasi ir ateina metai, kai iki šiol tvaria buvusi automobilių pramonė ims keistis ir atotrūkis tarp laimėtojų ir pralaimėjusių bus gana menkas.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, „Volkswagen“ paskelbė, kad koncernas iki 2015-ųjų metų investuos daugiau nei 50 mlrd. eurų (apie 170 mlrd. litų) į naujų transporto priemonių kūrimą ir plėtrą. Pusė šių investicijų liks Vokietijoje. „VW“ antrinė įmonė „Audi“ pranešė apie 13 mlrd. eurų (apie 44 mlrd. litų) investicijas, kurios greičiausiai pagaliau kompanijai leis aplenkti „BMW“.

Apie panašias investicijas kiti koncernai gali tik pasvajoti, nes šiandien dažniau kalbama apie fabrikų uždarymus, darbo vietų naikinimą, valstybinę pagalbą ir gebėjimą išlikti virš vandens. Taip nutiko su amerikietiškuoju „Ford“, su „Peugoet Citroen“ aljansu, uždariusiu gamyklą, su „General Motors“, galvojančiu, ką daryti su „Opel“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Karmagedonu“ (angl. Carmageddon) situaciją Europos automobilių rinkoje pavadino „JP Morgan“ analitikai. „Nemanome, kad pasiūla atitiks paklausą artimiausius trejus metus“, – sako jie pabrėždami, kad Europoje automobilių pagaminama per daug ir, greičiausiai, čia galima tikėtis itin didelio kainų mūšio. Anot jų, automobilių gamybos pajėgumai Vakarų Europoje turėtų būti sumažinti bent 15 proc., Italijoje net trečdaliu, Ispanijoje ir Prancūzijoje – penktadaliu.

Kova dėl išlikimo automobilių gamintojams kainuos labai daug. Jie investuoja į naujas automobilių serijas, tinklų plėtrą, automobilių išvaizdą net už Europos ribų. Visgi to negana, nes Europos automobilių gamintojų asociacija kas mėnesį skelbia, kad pardavimai mažėja. Nuo praėjusių metų sausio iki lapkričio naujų automobilių registracijų sumažėjo 7,6 proc.

REKLAMA

Analitikai prognozuoja, kad šiais metais Europoje naujų automobilių bus parduoda 3,5 mln. mažiau nei 2005 metais. Kas susigriebė per vėlai, dabar turės sumokėti labai didelę kainą.

Pavyzdžiu Europai galėtų būti Amerika, kurios automobilių pramonė 2008-2009 m. patyrė krizę. Tuomet kardinaliai buvo sumažinta naujų automobilių gamyba, o šiandien JAV automobilių gamintojai pasiekę apie 90 proc. užimtumo, apie ką daugelis europiečių gali tik pasvajoti. Rinkos ekspertai ateinančius keletą metų kaip itin sunkius žada „Fiat“, „Peugoet“, „Citroen“, „Renault“, „Opel“, „Seat“ automobilių gamintojams.

Ateinančių metų lenktynėse išgyvens tikrai ne visi – specialistų nuomone, sunkiausia bus tiems gamintojams, kurie neturėjo jokių finansinių pajėgumų, kas galėtų užtikrinti galimybę egzistuoti rinkoje arba išlaikyti savo nepriklausomybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų