REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Lygiai prieš metus savo veiklą pradėjo ir šiemet duris atvėrė socialinis randarbių portalas crafts-world.com („Amatų pasaulis“ – angl.). Šios idėjos autoriai ir pradininkai džiūgauja, kad iš pradžių nuo saujelės kūrėjų prasidėjusi bendruomenė šiandien turi daugiau nei 80 įvairiausių sričių menininkų ir amatininkų, siūlančių virš 1000 unikalių, savo rankomis sumeistrautų kūrinių, pateikiamų elektroninėje erdvėje. Crafts World įkūrėjai pripažįsta, jog ne viskas ėjosi, kaip sviestu patepta. Visų pirma pasikeitė tikslai ir rankdarbių rinkos suvokimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Veiklos pradžioje išsikelti tikslai nebuvo pasiekti, kadangi patys tikslai pasikeitė nuo pradžioje turėtų. Per laiką išsigryninus pagrindinę mūsų judėjimo kryptį – ekosistemos menininkams ir amatininkams kūrimą – ir iškėlus naujus tikslus, manau, jie bus pasiekti, - kalbėjo vienas iš portalo įkūrėjų, Vytenis Pakėnas.

REKLAMA

Prieš gerus metus susitikęs su kūrėjais vaikinas svarstė, jog lietuviai neįvertina rankų darbo taip, kaip užsieniečiai. Todėl iš pradžių svetainė tarsi buvo orientuota į užsienio rinką.

Tačiau jos įkūrėjai Andželika ir Vytenis po pirmųjų metų yra maloniai nustebinti – rankų darbo kūrinius svetainėje dažniausiai įsigyja būtent lietuviai ar Lietuvos išeiviai.

„Pasirodo, lietuviai taip pat vertina tą šilumą, kūrybiškumą, daikto vertę. Jie negalvoja, kad duok kuo pigiau ir griebs“, - svarstė „Crafts world“ bendruomenės įkūrėja Andželika Rusteikienė.

REKLAMA
REKLAMA

Vytenis ir Andželika rinkosi vystyti socialinį verslą – į jų sukurtą kūrėjų bei amatininkų bendruomenę išskėstomis rankomis priimami ir neįgalieji, paaugliai, pensinio amžiaus ir socialiai remtini žmonės. Vieniems rankdarbiai yra tiesiog malonumas, kitiems – būdas pagerinti skurdžią savo buitį. Portale jie nėra kaip nors išskiriami – visi kūrėjai šioje erdvėje yra vienodi, kiekvienas sulaukia asmeninio dėmesio.

Tačiau socialinio verslo modelis verslo pasaulyje nėra itin populiarus. Todėl atsiranda įvairių tokios veiklos interpretacijų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Geraja prasme mus nustebino bendruomenės palaikymas, įsitraukimas, noras padėti. Blogaja - socialinio verslo koncepcijos nesupratimas bei iškraipymas visuomenėje“, - gimtadienio proga praėjusius metus ant svarstyklių dėlioja V. Pakėnas.

Vaikino teigimu, jaunesni kūrėjai idėją dažniausiai vertino teigiamai, vidutinio amžiaus -skeptiškai, vyresnio amžiaus - iš pradžių baugščiai, tačiau vėliau aktyviai įsitraukdavo į bendruomenės veiklą.

„Galbūt iki šiol rinkoje buvo populiari perpardavinėjimo veikla. Mūsų verslo modelis toks, kad kuriame bendruomenę, kur kiekvienas yra svarbi dalis.Pristatant darbus iš kūrėjo paprašome tik kūrinio aprašymo. Jis pats pristato save ir savo gaminius bendroje aplinkoje, drąsiai gali rekomenduoti ne tik savo darbus, bet ir portalą, kuriame jie siūlomi. Kai kurie tradiciškai nori atiduoti savo kūrinius, kad juos kažkur vežtumėmės. Ne, mūsų tikslas kiek kitoks. Pasitaiko kūrėjų, kurie prisibijo interneto erdvės, yra pripratę su užsakovais bendrauti akis į akį“, - svarstė Andželika Rusteikienė.

REKLAMA

Ji užsiminė, jog pirmieji metai buvo skirti kūrėjų paieškoms. Rodos, jos buvo sėkmingos. Portale savo darbus siūlo platus kūrėjų ratas – Baltijos šalių, Serbijos, Ispanijos, Slovėnijos amatininkai bei rankdarbių kūrėjai.

Tad ko dar trūksta smagiai į viršų riedančiam verslui?

„Vyriškų papuošalų, aksesuarų, įvairesnių, įdomesnių interjero detalių, pavyzdžiui, laikrodžių“, - konkrečiai vardija V. Pakėnas.

„Žmonės šiandien ieško praktiškų daiktų. O kūrėjai mėgsta gaminti kažką tiesiog mielo ir gražaus. Na, nežinia, ar pirkėjams taip įtiksi. Galbūt ta praūžusi krizė taip išmokė, kad daiktas turi būti ir praktiškas, ne tik gražus“, - kalbėjo „Crafts-world“ bendruomenės koordinatorė Andželika Rusteikinė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų