REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Klaipėdos uoste užstrigo beveik tūkstantis amerikietiškų automobilių. Aplinkosaugininkai jų nepraleidžia, nes mano, kad dauguma šių mašinų - sudaužytos ar sugadinto nepataisomai ir tinkamos tik į metalo laužą, o ne remontui ir Lietuvos keliams. Tuo metu daužtus automobilius remontuojantys ir lietuviams parduodantys verslininkai jau skaičiuoja milijoninius nuostolius. Jų manymu, šios mašinos dar gali važinėti šalies keliuose. 

 Klaipėdos uoste užstrigo beveik tūkstantis amerikietiškų automobilių. Aplinkosaugininkai jų nepraleidžia, nes mano, kad dauguma šių mašinų - sudaužytos ar sugadinto nepataisomai ir tinkamos tik į metalo laužą, o ne remontui ir Lietuvos keliams. Tuo metu daužtus automobilius remontuojantys ir lietuviams parduodantys verslininkai jau skaičiuoja milijoninius nuostolius. Jų manymu, šios mašinos dar gali važinėti šalies keliuose. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdos uoste tikras automobilių kapinynas. Per šimtą iš Jungtinių Amerikos Valstijų atplukdytų štai čia stovinčių ir per pusę tūkstančio vis dar tūnančių konteineriuose mašinų pro vartus nepraleidžia Muitinės departamentas. Esą dauguma transporto priemonių netinkamos eismui ir turėtų būti naikinamos kaip atliekos.

REKLAMA

Lietuvos verslininkai ir importuotojai su tuo nesutinka, mano, kad jos dar gali būti suremontuotos, ir skundžiasi, jog mašinos čia užstrigusios jau beveik dvi savaites, o nuostoliai vien už prastovą jau siekia 200 tūkstančių eurų.  

„Dar trys tūkstančiai automobilių yra pakeliui ir susidurs su ta pačia neadekvačia situacija, kai automobiliai bus pripažinta atliekomis“, - sako importuotojų atstovas Aurimas Jurčius.

Verslininkai įtaria, jog tai buvusios Aplinkos apsaugos ministerijos ir konkurentų, prekiaujančių naujais automobiliais, suokalbis. Esą griežtos taisyklės buvo sugalvotos sužlugdyti importui.

REKLAMA
REKLAMA

Ministerijos atstovai tikina, kad Lietuva tiesiog pritaikė rizikos vertinimo modelį, kuriam ruošėsi dar nuo 2011 metų, tad laiko pasiruošti buvo. Daugumoje Europos valstybių taikoma praktika, jog iš trečiųjų šalių atvežamos mašinos turi atitikti dokumentuose nurodytą statusą – arba tai tvarkingas automobilis, arba toks, kurį dar galima suremontuoti, ar atlieka, tinkama tik išardyti.

Automobilių ekspertai, gavę muitinės leidimą, tikrina kiekvieną mašiną ir nustato, ar dabartinė jos rinkos kaina neviršija remonto išlaidų. Taigi jei remontas atsieina brangiau nei pati transporto priemonė, ji turi būti išardyta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu iš 1300 patikrintų automobilių, pusantro šimto pripažinta netinkamais eismui. Ši tvarka, pasak valdininkų, skirta ir saugumui keliuose užtikrinti, ir aplinkosaugai, mat automobiliai yra pavojingos atliekos, o ir piktnaudžiaujama dažnai, kuomet avarijose žiauriai suknežintos mašinos suremontuojamos tik kosmetiškai ir siūlomos kaip beveik naujos.  

„Vien per pirmą pusmetį buvo sustabdyti penki tralai su automobiliais iš Lietuvos. Ir jie buvo kitų valstybių pripažinti nelegaliais. Mes jau gavome signalą kaip valstybė“, - aiškina Atliekų departamento direktorius Dalius Krinickas.

REKLAMA

Tuo metu verslininkai sako, jog tokios priekabės gali kainuoti tūkstančius darbo vietų, mat iš mašinų importo duoną valgančių žmonių  Lietuvoje – per 50 tūkstančių, o ir valstybei tai naudinga – esą per metus į biudžetą įplaukia apie 200-ai milijonų eurų.  

Vairuotojai dalijasi įvairiomis istorijomis apie automobilius, atkeliavusius iš už Atlanto. Kol vieni džiaugiasi pigiai atsiplukdę ir susiremontavę gerą mašiną, kitiems gi yra tekę susidurti ir su iš kelių mašinų suvirintu, gražiai nudažytu metalo laužu.

Plačiau apie tai – TV3 reportaže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų