REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvą užklupus ypatingai šaltiems orams, nuo jų gelbėjamės kaip kas išmanome. Vieni rausiasi spintose ieškodami ankstesniais metais dėvėtų šiltesnių drabužių, kiti skuba į parduotuves, treti stengiasi be būtino reikalo net nosies į lauką nekišti.

REKLAMA
REKLAMA

Pirkėjų įpročiai akivaizdžiai pakito

„Užklupus didiesiems šalčiams prekybos centrai, turintys požemines stovėjimo aikšteles, sulaukia rekordinių lankytojų skaičiaus. Palyginus šios savaitės pirmąsias dienas su tuo pačiu laikotarpiu pernai, prekybos centre „Panorama“ pirkėjų srautas išaugo net iki 30 proc.“, – Balsas.lt sakė šio prekybos centro rinkodaros vadovė Laura Panovienė.

REKLAMA

Jos ir UAB „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės teigimu, akivaizdūs ir kiti pirkėjų elgesio pokyčiai. Pavyzdžiui, tuose prekybos centruose, kur yra požeminės  automobilių stovėjimo aikštelės, pasunkėjo ir pirkėjo krepšelis.

„Prasidėjus šalčiams vadinamieji „savaitgaliniai pirkimai“, kai žmonės perka didesniais kiekiais, prasidėjo jau pirmadienį, – Balsas.lt sakė R. Stanaitytė-Česnulienė. – Gal šiomis dienomis padidėjęs pirkėjo krepšelis reiškia, kad išgąsdinti savaitgalio prognozių, žmonės stengiasi apsirūpinti maisto atsargomis iš anksto ir ruošiasi kelias dienas nekišti nosies iš namų“?

REKLAMA
REKLAMA

R. Stanaitytės-Česnulienės prielaidas, kad spaudžiant šalčiui žmonės stengiasi išvengti kelionės į parduotuvę, patvirtina ir „Maxima“ prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė.

„Atšalus orams sulaukiame daugiau užsakymų mūsų interneto parduotuvėje“, – sakė ji.

Prekybos tinklų atstovai  Balsas.lt teigė pastebintys, jog pastaruoju metu išaugo ir žieminių drabužių paklausa.

„Pirkėjai aktyviau domisi pirštinėmis, žiemine avalyne bei kepurėmis. Pastarosiomis savaitėmis šių prekių parduodame ženkliai daugiau nei metų pradžioje“, – sakė prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai D. Ryliškis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O. Malaškevičienė taip pat pastebi, kad pastaruoju metu išaugo žieminių drabužių, šalikų, pirštinių, kepurių paklausa. Tačiau tai ji sieja ne tik su itin šaltais orais, bet ir su akcijomis, kurių laikas sutapo su atšalimu.

Tad atrodo, jog prekybininkai, pirmojoje žiemos pusėje guodęsi, kad žmonės neskuba pirkti šiltų drabužių ir avalynės, netrukus galės džiaugtis išaugusia šių prekių paklausa.  Bent jau pirmosios vasario dienos leidžia daryti tokias prielaidas.

Šildytuvus baigia išpirkti

Žmonės perka ne tik kasdienius produktus Paklausiausios sezoninės prekės – šilti drabužiai, slidinėjimui skirti rūbai, žiemos pramogų inventorius ir šildytuvai. Balsas.lt pašnekovų teigimu, jeigu kas nors pabandytų sudaryti populiariausių pastarųjų dienų prekių penketuką, jie tikrai atsidurtų pirmosiose pozicijose.

REKLAMA

Nors palyginti šiltą rudenį sąskaitos už šildymą ne vieną įbaugino, užuot šalę ar vyniojęsi storesnes antklodes, dalis gyventojų nusprendė verčiau „sudeginti“ šiek tiek daugiau elektros.

„Šildytuvus baigia išpirkti. Per vakar dieną (trečiadienį – red. past.) juos praktiškai išpirko. Šiuo metu pildome ištuštėjusias lentynas“, – Balsas.lt sakė R. Stanaitytė-Česnulienė.

Jos teigimu, šildytuvų paklausa šoktelėjo iš karto, temperatūrai nukritus žemiau vidutinės. O ypač aktyviai pirkti šildytuvus žmonės pradėjo nuo šios savaitės pirmadienio.

REKLAMA

„Pirkėjai renkasi ne pačius pigiausius šildytuvus. Greičiausiai galvodami ne apie vieną sezoną, dairosi kokybiškų šildytuvų“, – atskleidė ji pirkėjų elgesio ypatumus.

„Sausį, palyginus su 2011 m. gruodžiu šildymo prietaisų pardavėme dvigubai daugiau. Akivaizdu, kad tokių prekių paklausa padidėjo sausio pabaigoje, kai prasidėjo šalčiai“, – Balsas.lt sakė O. Malaškevičienė. Anot jos, pirkėjai, įvertindami savo finansines galimybes, renkasi ir termoventiliatorius, kainuojančius  nuo 20 litų, ir gerokai daugiau kainuojančius tepalinius radiatorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokias pačias tendencijas pastebi ir kitų prekybos tinklų atstovai. Anot jų, nors šildytuvai iš esmės yra sezoninė prekė, kurios paklausa visuomet padidėja vėsiojo sezono metu, tačiau šiemet neįprasti staigiai užklupę dideli šalčiai verčia pirkėjus skubiai rūpintis papildomais šilumos prietaisais.

„Tendenciją, kad šalčiai augina šildytuvų pardavimą, stebime praktiškai nuo tos dienos, kai tik jie prasidėjo. Nuo tada ir pradėjo kilti tiek elektrinių, tiek tepalinių šildytuvų bei radiatorių paklausa“, – Balsas.lt sakė UAB „Topo grupė“ komunikacijos projektų vadovas Erikas Kundreckas.

REKLAMA

Jo teigimu, palyginti su pirmosiomis šių metų savaitėmis, kai dar nebuvo taip šalta, dabar šildytuvų parduodama du kartus daugiau.

„Kasdien jų parduodama vis daugiau, tad jei šalčiai išsilaikys, gali būti, kad pardavimas išaugs net 3-4 kartus“, – svarstė E. Kundreckas.

„Stipriai atšalus orams gyventojai suskubo rūpintis žiemos prekėmis. Šią savaitę mūsų prekybos tinkle parduota kelis kartus daugiau šildytuvų, negu praėjusią savaitę“, – pastaruoju metu vyraujančias tendencijas patvirtino ir D. Ryliškis.

Pirkėjams prireikė kastuvų ir sporto inventoriaus

„Ne tik žieminių rūbų, bet ir kastuvų  pastaruoju metu parduodame dvigubai daugiau, negu pernai tuo pačiu laikotarpiu, – teigia R. Stanaitytė-Česnulienė. Tačiau jos teigimu, tai priklauso ne tik nuo pastarųjų dienų oro. – Pernai snieguota ir speiguota žiema atėjo anksčiau, todėl  pagrindinis pirkimo bumas buvo gruodį–sausį. O šiemet žiemos prekes aktyviausiai pradėjo pirkti prieš kelias savaites, kai iškrito daugiau sniego“.

REKLAMA

Žiemos sportui skirtų prekių Lietuvos gyventojai taip pat paprastai neskuba įsigyti iš anksto – jas perka tuomet, kai palankūs orai. Tokia tendencija, prekybininkų teigimu, išliko ir šiemet.

„Šių metų sausio mėnesį, kai iškrito sniegas, lietuviai suskubo pirkti rogutes, slides, pačiūžas ir kitas žiemos sporto prekes. Sausio mėnesį šių prekių pardavėme 4 kartus daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai  ir 2011 metų gruodį“, – teigė O. Malaškevičienė. Tačiau daugelis žiemos sporto mėgėjų išlaidauti neskubėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Labiausiai sausį buvo perkamos čiuožynės, kainuojančios vos kelis litus. Iškritus ilgai lauktam sniegui, jų per dieną parduodavome šimtais“, – sakė ji.

„Yra ir tokių pirkėjų, kuriems šaltis ir ledas asocijuojasi su laisvalaikiu gryname lauke. Pavyzdžiui, atšalus orams poledinės žūklės išsiilgę žvejai daug dažniau užsuka į prekybos centrus ieškodami žieminės žūklės prekių“, – dar vieną žiemos tendenciją priminė D. Ryliškis.

Tačiau Lietuvą surakinę šalčiai atskleidė ir netikėtų dalykų.

„Per šalčius žmonės labiau rūpinasi ir savo sveikata. Parduodama daugiau citrinių  ir imbiero šaknų“, – pastebi O. Malaškevičienė.

O anot E. Kundrecko, „pirkėjai ne taip greitai skuba palikti šiltas parduotuves“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų