REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvai siekiant sumažinti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo kaštus, norima anksčiau laiko iš Norvegijos „Hoegh“ išpirkti SGD terminalo laivą-saugyklą ir tam bus prašoma Europos Sąjungos (ES) pagalbos, sako energetikos ministras Rokas Masiulis.

Lietuvai siekiant sumažinti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo kaštus, norima anksčiau laiko iš Norvegijos „Hoegh“ išpirkti SGD terminalo laivą-saugyklą ir tam bus prašoma Europos Sąjungos (ES) pagalbos, sako energetikos ministras Rokas Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vienas iš Lietuvos interesų yra, kad Lietuva norėtų terminalą išpirkti (anksčiau laiko - BNS) (....) Tai leistų mums dar atpiginti dujų kainą dėl to, kad išpirkus terminalą mes galėtume jo kaštus išdėlioti per ilgesnį laikotarpį, tikimės, kad terminalo savikaina galėtų nukristi dar 20 procentu. Tam mes jau kalbamės su Marošu Šefčovičiumi (Europos Komisijos pirmininko pavaduotoju - BNS), kad galėtų būti skiriama ir Europos pagalba“, - antradienį Klaipėdoje po susitikimo su už energetikos sąjungą atsakingu M.Šefčovičiumi žurnalistams sakė R.Masiulis.

REKLAMA

„Reikia ieškoti resursų, reikia ieškoti būdų, ar tai paskolos, ar kiti instrumentai, bet mes tas diskusijas pradedam, nes siekiame, kad dujų kaina Lietuvoje nuosekliai mažėtų“, - pridūrė energetikos ministras.

Jis teigė kol kas negalintis pasakyti kiek reikėtų lėšų SGD laivo išpirkimui ir kiek šiam tikslui galėtų skirti EK.

„Šiame etape kalbama tik apie patį principą, dar reikėtų detaliau diskutuoti. Čia yra pirminiai pokalbiai, mes kreipėmės į Europos Komisiją, kad toks mūsų noras bus, bet dar anksti kalbėti apie lėšas, apie lėšų pobūdį, kol kas tai yra principinės diskusijos“, - sakė R.Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA

170 tūkst. kubų SGD talpos laivą-saugyklą „Independence“ „Klaipėdos nafta“ nuomojasi nuo 2014 metų pabaigos iki 2024-ųjų gruodžio. SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ siekia iš tarptautinių bankų pasiskolinti 300 mln. eurų, kuriuos ketina skirti SGD laivo nuomai ir išpirkimui.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su Norvegijos „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sutartyje numatyta, kad laivas galės būtų išpirktas po 10 metų nuo jo atplaukimo į Klaipėdą - 2024 metų pabaigoje. Pernai Lietuva jau kreipėsi į „Hoegh LNG“ dėl laivo išpirkimo anksčiau nei po 10 metų, tačiau Norvegijos bendrovės atsakymas tuomet buvo neigiamas. Kokia laivo išpirkimo kaina, oficialiai neskelbiama.

Praėjusią savaitę Lietuvos dujų prekybos įmonė „Litgas“ pasirašė susitarimą su Norvegijos „Statoil“ dėl ilgalaikės dujų pirkimo sutarties pakeitimo, pagal kurį SGD terminalo išlaikymo kaštai mažėja 25,5 mln. eurų - nuo 109,47 mln. iki 83,97 mln. eurų per metus.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų