REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
7
„Lidl“ parduotuvės (nuotr. Organizatorių)

Nebe paslaptis, kad Lenkijoje ne maža dalis prekių yra pigesnės nei Lietuvoje. Tai įrodo ir kartas nuo karto vis ten vykstantys apsipirkti lietuvaičiai. Visgi, kiek išties tos kainos skiriasi?

7

Nebe paslaptis, kad Lenkijoje ne maža dalis prekių yra pigesnės nei Lietuvoje. Tai įrodo ir kartas nuo karto vis ten vykstantys apsipirkti lietuvaičiai. Visgi, kiek išties tos kainos skiriasi?

REKLAMA

Skaitytojas naujienų portalui tv3.lt pateikė du apsipirkimo čekius. Vienas iš Suvalkuose esančios parduotuvės „Lidl“, kitas – Vilniaus. Kadangi „Lidl Lietuva“ turi šūkį „Viena šalis, viena kaina“, galima manyti, kad tokios pat kainos būtų ir kitų Lietuvos miestų „Lidl“ parduotuvėse.

Tad kaip gi viskas skiriasi. Na, pirmiausia, kiekviena prekė čekyje yra pigesnė Suvalkuose. Pavyzdžiui, rapsų aliejus čia kainuoja 1,19 Eur, o Lenkijoje – 0,78 Eur, rūkyta kiaulienos dešra čia – 2,29 Eur, ten – 1,76 Eur. Centas prie cento ir skaičiuojant galutinę sumą, už tą patį pirkinių krepšelį pirkėjas Suvalkuose sumokėjo 7,71 Eur pigiau.

Daugiau kainų palyginimų rasite lentelėje.

Tačiau nors prekė ir tokia pati, šalies ekonominė aplinka, kaip matome, turi didžiulę įtaką. Lenkijoje taikomas 5 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas žemės ūkio produkcijai: duonai, grūdų produktams (miltams, kruopoms, makaronams), pieno produktams, mėsai.

REKLAMA
REKLAMA

„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė teigia, kad atstovaudami bendrovei „Lidl Lietuva", gali komentuoti tik šios įmonės kainodarą, asortimentą ir kitus veiklos aspektus.

REKLAMA

„Nors „Lidl“ prekybos tinklas veikia daugelyje šalių, sulyginti jų rinkų ir kainų negalėtume, nes kiekvienoje valstybėje mokestinė bei konkurencinė aplinka, daranti įtaką kainoms, yra skirtinga. Be to, kiekvienoje iš šių įmonių veikia savarankiškas pirkimų padalinys, kuriame dirbantys profesionalai formuoja asortimentą, derasi su tiekėjais ir stebi rinką. Mūsų įmonė deda visas pastangas, kad „Lidl“ siūlomas populiariausių pirkinių krepšelis šalies kontekste išsiskirtų savo patrauklumu – galime patikinti, kad siūlome geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje“, – naujienų portalui tv3.lt teigė ji.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, kainą paveikia ir logistikos kaštai bei valiutų skirtumai.

Lenkiškų kainų žadėjimas. Ar įmanoma?

Justas Gavėnas, mažmeninės prekybos ekspertas, paantrina, kad kainų skirtumas tarp šalių visiškai normalu ir jis turi būti – skiriasi rinkos dydžiai, gamintojų konkurencija, PVM. „Tarp Lietuvos ir Lenkijos tikrai turi būti skirtumas turint omeny, kokio dydžio šalis yra Lenkija“, – prideda jis.

Kaip pavyzdį jis pateikia Vokietiją ir Šveicariją.

„Jei tu gyveni tokiam Vokietijos miestely kaip Suvalkuose, persikeli 3 km į Šveicarijos pusę ir tau 5 kartus kai kurių produktų kainos išauga. Taip visoje Europoje yra ir mes nepabėgsime nuo to. Ir, pavyzdžiui, Vokietijos miesteliai pasienyje kiekvieną savaitgalį būna užplūsti šveicarų, kurie važiuoja tik apsipirkti, o ne šiaip turistauti“, – komentuoja J. Gavėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, neseniai prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė, kad nepaisant skirtingų PVM bei valiutos kurso, kai kurias prekes siūlys tokiomis pačiomis kainomis kaip siūlo Lenkijoje esantys prekybos centrai. Ar tai reiškia, kad visgi prekybininkams įmanoma pasiūlyti mažesnę kainą, nepaisant skirtingų rinkų?

J. Gavėno teigimu, tokią akciją iš vis sunku suprasti.

„Švelniai tariant ji man keista pasirodė, klausimas, kiek ilgai ji išbus. Pasirodė lyg į tokius desperatiškus veiksmus.  Savikainų realių vis tiek nežinome. Gali būti, kad taikant tokią akciją bus einama į nuostolius siekiant išlaikyti tą patį vartotoją arba traktuoti tai, kaip marketinginę akciją.

REKLAMA

Man sunku pasakyti koks toks akcijos esmė, nes labai nedidelis kiekis lietuvių važiuoja. Iš tokio didelio tinklo keista matyti tokią komunikaciją. Suprasčiau, jei būtų nusitaikyta į lietuviško „Lidl“ klientus, o čia taikomasi į tuos, kurie į Lenkiją bando važiuoti“, – svarsto mažmeninės prekybos ekspertas.

Be visa to, neseniai ir gamintojai, o tiksliau „Krekenavos agrofirma“ pranešė, kad ruošiasi nuomuotis patalpas Suvalkuose ir ten pardavinėti tą pačią produkciją kaip Lietuvoje, tik 20–30 proc. pigiau.

Pasak J. Gavėno, keista, kad tiek kai kurie prekybininkai, tiek gamintojai orientuojasi į tą mažą nuošimti žmonių, kurie važiuoja į Lenkiją. Visgi toks gamintojų kėlimasis į Suvalkus, važiuojančiųjų apsipirkti lietuvių skaičiaus taip pat neturėtų padidinti, mano jis.

REKLAMA

„Važiuoja pagrinde tie, kurie gyvena pasienio zonoje. O, kad didžiųjų miestų žmonės pradėtų važiuoti apsipirkinėti į Lenkiją man būtų sunku suvokti tokį bruožą.

Matyt, gamintojai skaičiuoja, jog Lenkijoje esanti mokestinė aplinka sudaro galimybes piginti produktus. Bet kodėl mes orientuojamės į tą mažą nuošimtį žmonių, kurie važiuoja į Lenkiją, sunku pasakyti. Bet gamintojai ieško bet kokių galimybių mažinti sąnaudas ir, akivaizdu, kad kitoje šalyje tos sąnaudos bus mažesnės“, – teigia jis.

Taip pat prideda, kad Lietuvos gyventojams reikėtų keisti įpročius. Tai – lengviausias kelias į sutaupymą.

„Geriau tegu žmonės mokosi pirkti mažiau ir vartoti mažiau. Protingai taupyti. Kam pirkti 10 kg broilerių filės, kurią per prievartą suvalgai, nes pigiau, o ne susiplanuoti savaitės maistą.

Manau, kad tas pirkimas labai chaotiškas. Šeimos viduje gerai sudėjus savaitės meniu, galima rasti labai daug galimybių sutaupyti 30 proc. savo krepšelio kasdieninėmis kainoms“, – naujienų portalui tv3.lt komentavo J. Gavėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų