REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos atstatydinimas iš išorės atrodo kaip atpirkimo ožio paieška apsaugant užsienio reikalų ministrą Gabrielių Landsbergį ir susisiekimo ministrą Marių Skuodį, bet valdantieji aiškiai transliuoja nepasitikėjimą „Lietuvos geležinkelių“ vadovu dėl trijų dalykų: nepakankamo susisiekimo ministro informavimo apie procesus, ministro „pardavimo“ žiniasklaidai ir „apsimelavimo“ dėl avansų.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos atstatydinimas iš išorės atrodo kaip atpirkimo ožio paieška apsaugant užsienio reikalų ministrą Gabrielių Landsbergį ir susisiekimo ministrą Marių Skuodį, bet valdantieji aiškiai transliuoja nepasitikėjimą „Lietuvos geležinkelių“ vadovu dėl trijų dalykų: nepakankamo susisiekimo ministro informavimo apie procesus, ministro „pardavimo“ žiniasklaidai ir „apsimelavimo“ dėl avansų.

REKLAMA

Šaltinių teigimu, dabar pradeda aiškėti, kad M. Bartuškos vadinti 4 netipiniai „Belaruskalij“ avansiniai mokėjimai buvo visai tipiniai. Tai yra sumokėti paprašius „Lietuvos geležinkeliams“.

Pirmas avansas sumokėtas 2021 m. spalio 21 d. ir siekė apie 7 mln. eurų. Antrasis pervestas lapkričio 11 d. ir suma taip pat sudarė apie 7 mln. eurų. Lapkričio 24 d. įkrito trečiasis avansas – apie 4 mln. eurų. O lapkričio 30 d. „Belaruskalij“ sumokėjo ketvirtąjį avansą – apie 7 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Šių avansų pakanka vežti baltarusiškas trąšas iki kovo mėnesio pabaigos.

Avansai buvo padaryti pagal 2021 m. spalio 21 d. sudarytą susitarimą dėl sutarties pakeitimo. Valdantieji mano, jog papildomas susitarimas prie sutarties turėjo atsidurti ant vyriausybinės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos stalo. Ši komisija visus sandorius vertina per nacionalinio saugumo prizmę ir Vyriausybė, remdamasi komisijos rekomendacija, priima privalomus sprendimus.

REKLAMA

„Šitoje situacijoje kaltų yra labai daug. Problemų ir neatsakytų klausimų dar tikrai yra labai daug. Kalbant dėl pačios sutarties pakeitimų, kurie turėjo būti pateikti už nacionalinį saugumą atsakingoms institucijoms, baigiant avansais, kurie buvo priimti, buvo priimtas sprendimas priimti avansus, jie neįkrito“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.

Sako, kad Bartuška „pardavė“ ministrą

Viena paskutinių vinių į M. Bartuškos karjerą greičiausiai tapo tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ bandė kautis viešojoje erdvėje ir į viešumą nutekino M. Bartuškos elektroninį laišką susisiekimo ministrui M. Skuodžiui bei viceministrei Loretai Maskaliovienei, kuriame buvo persiųstas komercinis fintech pasiūlymas dėl apmokėjimų už baltarusiškų trąšų tranzitą po gruodžio 8 d., kai įsigaliojo JAV sankcijos „Belaruskalij“.

REKLAMA
REKLAMA

Informacija apie tai pasirodė tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ medžiagoje. Straipsnyje buvo rašoma, kad susisiekimo ministras M. Skuodis nuslėpė žinojęs apie „Lietuvos geležinkelių“ veiksmus dėl „Belaruskalij“.

„Sienos“ žurnalistai savo akimis matė susirašinėjimą tarp LTG vadovo M. Bartuškos, susisiekimo ministro M. Skuodžio ir viceministrės L. Maskaliovienės. M. Bartuška ministrui ir viceministrei persiuntė detalų vienos fintech įmonės pasiūlymą, kaip po gruodžio 8-osios aptarnauti „Belaruskalij“ mokėjimus už kalio trąšų gabenimą“, – buvo rašoma Miglės Krancevičiūtės ir Šarūno Černiausko straipsnyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Portalo tv3.lt šaltinių duomenimis, M. Bartuška ministrui ir viceministrei atsiuntė Office 365 Message Encryption programa šifruotą laišką, kurio M. Skuodis negalėjo atsidaryti, o vėliau užmiršo. Tai vėliau portalui tv3.lt patvirtino ir pats M. Skuodis.

Tad pasiūlymą M. Bartuška ministrui iš tiesų pristatė papasakodamas telefonu. Į elektroninį laišką M. Skuodis atsakė taip: „Kažkaip bent jau man niekaip neatidaro..., bet esmę pasakei“.

„Juokinga, bet taip. Kiek po „Sienos“ teksto pats radau, kažkoks užkoduotas. Net atrašiau M. Bartuškai, kas čia. Žodžiu, vėliau (nepamenu, ar iškart, ar kažkada) bendrai informavo, kad yra vienas bankas, kuris gal svarstytų mokėjimus, bet po konsultacijų su JAV ar panašiai. Tik jau nepamenu, ar kalba buvo apie tą patį laišką, ar čia kas kitkas“, – į klausimą apie laišką su fintech pasiūlymu atsakė M. Skuodis.

REKLAMA

Ministras pasiskundė, kad per dieną gauna be proto daug laiškų, todėl konkretaus laiško nedešifravo ir pasiūlymo turinio neperžiūrėjo – pasikliovė „Lietuvos geležinkelių“ vadovo pasakojimu.

„Youtube“ platformoje pilna vaizdo informacijos, kaip naudotis Office 365 Message Encryption programa. Paspaudus mygtuką „Read the Message“, reikia patvirtinti savo tapatybę ir tuomet jau galima skaityti laiško turinį.  

Užšifruotą laišką turi ir portalas tv3.lt su ministro atsakymu. Žurnalistas Š. Černiauskas sako, kad laiškas, kurį regėjo jis pats buvo su detaliu fintech įmonės pasiūlymu ir jis nebuvo šifruotas.

„Laiškas, kurį mačiau, buvo su detaliu vienos fintech įmonės pasiūlymu, kaip aptarnauti „Belaruskalij" mokėjimus po gruodžio 8 dienos. Mačiau laiško turinį ir prisegtuką, kuriame tas pasiūlymas buvo detalizuotas iki smulkmenų. Ar laiškas buvo šifruotas – garantuotai pasakyti negaliu. Pats naudoju šifruoto susirašinėjimo technologijas, kurios paprastai turi aiškius skiriamuosius bruožus – tokių bruožų (bent jau primenančių mano paties naudojamas šifravimo technologijas) laiške nemačiau“, – teigia žurnalistas.

REKLAMA

Dabar aiškėja, kad valdantieji mano, jog  „Lietuvos geležinkeliai“ nutekino M. Bartuškos laišką susisiekimo ministrui M. Skuodžiui ir taip „pardavė“ jį žiniasklaidai.

Ministrus išsaugojo, Bartušką ir Pavilionį aukoja

Portalas tv3.lt primena, kad premjerė Ingrida Šimonytė antradienį nusprendė išsaugoti užsienio reikalų ministrą G. Landsbergį ir susisiekimo ministrą M. Skuodį, nors šie ministrai buvo atsakingi už tai, kad JAV įvestos sankcijos „Belaruskalij“ smogtų kaip įmanoma stipriau.

JAV įvestos sankcijos nėra privalomos Lietuvos subjektams, tačiau valdantieji siekia nubausti neteisėtu vadinamą Aleksandro Lukašenkos režimą, todėl viešai kalbėjo, jog baltarusiškų trąšų tranzitas privalo būti sustabdytas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Europos Sąjungos sankcijos Baltarusijos trąšų prekybai nėra itin reikšmingos.

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba trečiadienį nusprendė, kad įmonės vadovas M. Bartuška pasitrauks iš pareigų. Politiniame lygyje iš Užsienio reikalų komiteto pirmininko pareigų konservatoriai siekia pašalinti bendražygį Žygimantą Pavilionį, kuris konservatorių viduje ėmė dramatizuoti situaciją, pasipiktinęs, jog Lietuva nuo gruodžio 8 d. nesielgia solidariai su JAV ir nesugeba uždrausti trąšų tranzito.

Labai patriotiškas geležinkelininkų siekis nežlugdyti Lietuvos valstybės, kaip to siekia PIŠ ir jos sušikti komsomolcai-chunveibinai-parsidavėliai
Aukojimo nėra. Prisidirbo
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų