REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusiais metais Lietuvoje pradėti diegti išmanieji elektros skaitikliai. Jie patys ne tik fiksuoja energijos suvartojimą, bet ir automatiškai perduoda duomenis bendrovei „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Tačiau kartais šie duomenys yra tiesiog neįtikėtini.

Praėjusiais metais Lietuvoje pradėti diegti išmanieji elektros skaitikliai. Jie patys ne tik fiksuoja energijos suvartojimą, bet ir automatiškai perduoda duomenis bendrovei „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Tačiau kartais šie duomenys yra tiesiog neįtikėtini.

REKLAMA

Tuo galėjo įsitikinti vienos privačios Kauno klinikos darbuotojai. Pastate, kurioje yra įsikūrusi įstaiga, neseniai buvo pakeistas elektros skaitiklis – vietoje įprastinio įdiegtas išmanusis.

Nedirbant suvartojama daugiau elektros nei dirbant

„Štai tokį „grybų karą“ stumia ESO. Įveda be mūsų žinios mūsų pastate išmanųjį skaitiklį, klinika nedirba ir baaaam! Nedarbo dienomis didžiuliai skaičiai suvartotos elektros energijos“, – vienoje socialinio tinklo paskyroje pasakojo klinikos darbuoja (vardas ir pavardė redakcijai žinoma).

Ji pasidalijo ir kiekvienos mėnesio dienos ir valandos suvartotos energijos duomenų išklotine, kurią gavo iš elektros tiekėjo. Jeigu duomenys teisingi, išeitų, kad sekmadienį, kai niekas nedirba, klinika vidutiniškai suvartoja po 7 kW elektros energijos kiekvieną valandą (per mėnesį išeitų virš 5 tūkst.).

REKLAMA
REKLAMA

Tai yra daugiau nei kai kuriomis įprastomis darbo dienomis, kai veikia elektrą vartojanti įranga. Esą lapkritį dirbant suvartota dvigubai mažiau energijos negu nedirbant.

REKLAMA

Pasak moters, paskambinus į ESO pasiaiškinti, jos konsultantai vieną kartą teigia, kad arba skaitiklis neišmanus ir nekeistas, arba jis sugedo. Tuo metu kitas tikina, kad jis išmanus, todėl nebegalima deklaruoti rodmenų.

„Štai taip iš mūsų visų skaičiuojama atviru tekstu. Kaip galvojat, koks bus finalas? Nes man nė vieno atsakymo nepateikė telefonu, per 5 min. pokalbio, 4,5 min. stojo tyla... „palaukite, palaukite, palaukite“, – stebėjosi moteris.

Sprendžiant iš jos publikuotos ataskaitos, už per mėnesį suvartotą elektrą jos įmonei teks sumokėti per 1800 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Gali būti sugedusių prietaisų

ESO ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas pripažino, kad gali pasitaikyti atvejų, kuomet įrengus išmanųjį elektros apskaitos prietaisą, vartotojai pirmąją sąskaitą už elektros energiją gauna didesnę, nei moka įprastai.

Įmonės atstovo teigimu, galimam sąskaitos už elektrą padidėjimui galimos kelios priežastys.

„Keičiant skaitiklį, senojo skaitiklio rodmenys užfiksuojami inžinieriaus. Jeigu vartotojas už elektrą atsiskaitydavo pagal vidutinį suvartojimą, kuris apskaičiuojamas padalinus metinį vartotojo suvartojimą iš 12 mėnesių, ir po skaitiklio keitimo pasimatė, kad metinis suvartojimas yra didesnis, todėl pirma sąskaita gali būti didesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasitaiko nemažai atvejų, kai išaugusiam elektros energijos suvartojimui įtakos turi klientų vidaus tinkle sutrikusių šildymo sistemos ir vandens šildymo prietaisų sutrikimai dėl ilgos jų eksploatacijos“, – komentavo P. Kalmantas.

Pavyzdžiui, tai galėtų būti užkalkėjęs tūrinio vandens šildytuvo šilumokaitis ir prietaisas nepertraukiamai šildo vandenį taip gerokai padidindamas elektros energijos suvartojimą.

Pasikeitė apskaitos dienos

P. Kalmantas taip pat priminė, kad pakeitus skaitiklį į išmanųjį, viena iš pagrindinių jo naudų – vartotojams nebereikia deklaruoti rodmenų. Rodmenys tiekėjui perduodami 15 minučių tikslumu, tai yra nuo pirmos mėnesio minutės iki paskutinės.

REKLAMA

Pavyzdžiui, jeigu anksčiau rodmenys buvo deklaruojami mėnesio 20 dieną, įrengus išmanųjį skaitiklį, rodmenys tiekėjui bus pateikiami už paskutinę einamojo mėnesio minutę. 

„Tad jei anksčiau mokėdavote nuo praėjusio mėnesio 20 d. iki einamojo mėnesio 20 d., įrengus išmanųjį skaitiklį laiko tarpas prailgės iki paskutinės mėnesio dienos. Šiuo atveju rodmenys būtų perduodami 10 d. vėliau, o per šias dienas suvartotas elektros kiekis gali būti pastebimas.

Atkreipiame dėmesį, kad įrengus išmanųjį skaitiklį prasidėjus naujam mėnesiui rodmenys tiekėjui bus perduodami už visą kalendorinį mėnesį, t. y. nuo pirmos iki paskutinės mėnesio minutės“, – aiškino ESO projektų vadovas.

REKLAMA

Pasak jo, taip pat, nutinka, kad vartotojai visai arba ne kas mėnesį nedeklaruoja rodmenų, o atvykęs skaitiklio keisti inžinierius užfiksuoja rodmenų neatitikimą, kuris gali būti gana didelis.

„Pasitaiko atvejų, kuomet rodmenys nedeklaruojami kelerius metus ir susidaro didelis kiekis, už kurį nebuvo atsiskaityta“, – priminė pašnekovas.

Be to, anot jo, vertinant sąskaitą už elektrą reikėtų turėti omenyje ir sezoniškumą:

„Jei anksčiau už elektrą buvo mokama pagal suvartojimo vidurkį, tą pačią sumą kas mėnesį, šaltuoju metų laiku realus suvartotos energijos kiekis bus didesnis, o vasarą – mažesnis. Nuo to priklausys ir mokėjimo dydis.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

P. Kalmanto teigimu, ESO savo klientams siūlo suvartojimo pokytį vertinti, praėjus keliems mėnesiams po išmaniojo skaitiklio įrengimo.

„Suprantame, kad bet kokia pokytis ir naujovė gali sukelti klausimų, todėl dedame visas pastangas atvirai informuoti klientus apie įvairias su skaitiklių keitimu susijusias situacijas“, – tikino projektų vadovas.

Vietoje vagystės – įjungti šildytuvai

P. Kalmantas taip pat informavo, kad išmaniųjų skaitiklių keitimo projektas įsibėgėja, kasdien sutinkama apie 2 tūkst. klientų, atsižvelgiama į išsakytus pastebėjimus, pasiūlymus, poreikius, kurie esą leidžia tobulinti išmaniųjų elektros skaitiklių diegimo mechanizmą.

REKLAMA

„Kai į mus kreipiasi klientai dėl jiems įrengtų išmaniųjų skaitiklių veikimo, mes reaguojame, išanalizuojame kiekvieną situaciją individualiai ir bendradarbiaudami su klientu priimame sprendimus, kurie išspręstų susiklosčiusią situaciją“, – patikino ESO atstovas.

Pasak jo, į situaciją buvo reaguota ir šiuo atveju – su kliente situaciją aiškinasi kolegos.

„Suprantame, kad kaip ir bet koks prietaisas – skaitiklis gali sugesti ar sistema – joje gali įsivelti klaidų. Tačiau turime ilgametę patirtį ir absoliučiai daugumoje atvejų matome, kad išaugusiam vartojimui yra objektyvios priežastys nesusijusios su skaitikliu, bet jas labiau galbūt pastebi „po keitimo“, – komentavo ESO darbuotojas.

REKLAMA

„Turime kitos dienos pavyzdį, kai kreipėsi moteris su įtarimu, kad iš jos vagia elektrą (mato, po pakeisto skaitiklio), nes, anot jos, „elektros beveik nevartoja“ – skubiai patikrinome ir nieko panašaus. Kiekviename kambaryje po šildytuvą.

Kita klientė kreipėsi, kad kas mėnesį moka sąžiningai, bet pasirodo – pagal vidutinį suvartojimą, kuris nėra toks pastovus. Pastarąjį kartą rodmenis sulygino prieš 2 metus, pakeitus skaitiklį susidarė didelė nepriemoka, nors ir sąžiningai mokėdavo už vidurkį“, – pavyzdžius vardijo P. Kalmantas.

Tai taip ir neatsake, kodel klinikai nedirbant, elektros sunaudojimas dideja.
Apgaus būtinai. Reikia deti savo skaitikli po eso. Aš jau pasistačiau ir laukiu kada priverstinai pakeis sena. Matysiu kad aogauna iškarto surašau skunda teismui ir sumoku zymini mokesti ir reikalauju atlyginti moraline ir patirta žalą +
advokato išlaidas po skaituklio patikros. Taip jau laimejau keleta bylų su telekomunikaciju bendrovemis ir nereikia tartis eiti su jomis tartis geranoriškai kaip ju advokatai siulo nes tai melas. Pasimoko tik po bylų kaip reikia apmoketi mano išlaidas ir zyminius mokescius grazinti.
Gerai gerai, kai žmonės ėjo mitinguoti tai šaipėsi maršistais homofobais ir t.t. vadino :D o dabar lai moką :D
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų