REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laisvos rinkos ekonomikos sąlygomis klientams siūlomos visos įmanomos prekės ir paslaugos, jei tik jos turi nors menkiausią paklausą. Visgi tam, kad kainos ir įsigijimo sąlygos būtų patrauklios bei palankios pirkėjui produktas turi būti perkamas masiškai. Situacija dar sudėtingesnė draudimo paslaugų sektoriuje, kur kiekvieną paslaugą kompanijos vertina pagal potencialią riziką. Būtent maža paslauga ir didelis rizikingumas lemia tai, kad Lietuvoje motociklų kasko draudimas kol kas yra egzotiška paslauga.

REKLAMA
REKLAMA

Paslauga populiarumo nesulaukė

Viena iš didžiausių draudimo kompanijų šalyje „Lietuvos draudimas“ prieš pora metų pasiūliusi klientams motociklų kasko draudimą šiais metais tokią paslaugą nusprendė sustabdyti. Anot bendrovės gyventojų draudimo skyriaus vadovo Andriaus Gimbicko, nors iš pradžių susidomėjimas buvo gana didelis, bet apsidraudusiųjų sulaukta visai nedaug. Buvo bandoma koreguoti draudimo sąlygas, tačiau situacija nesikeitė ir galiausiai šiais metais paslauga buvo sustabdyta. Visi tie, kurie buvo anksčiau apdraudę savo motociklus kasko draudimu „Lietuvos draudime“ galės atnaujinti savo sutartis, tačiau naujos sutartys šiemet nebus sudaromos.

REKLAMA

„Motociklų kultūra Lietuvoje kol kas neturi gilių tradicijų ‒ daugeliui tai daugiau hobis, nei kasdienė susisiekimo priemonė. Be to, aktyvaus važinėjimo laikotarpis šalyje dėl klimato ypatybių nėra ilgas. Kuomet siūlėme draudimą, jį galėjo įsigyti visų motociklų, išskyrus sportinius, savininkai. Motociklai buvo pagaminti nuo 2001 m. ir kurių vertė yra ne mažesnė kaip 10 tūkst. litų“, ‒ komentavo A. Gimbickas.

Skandinavijos draudimo bendrovė „If“ tokią paslaugą teikia klientams, kurie draudžiasi kompleksiškai kartu su kitomis draudimo rūšimis. Anot kompanijos transporto priemonių draudimo produkto vadovo Dano Dilio, motociklų kasko draudimo sąlygos šioje bendrovėje yra panašios į automobilių, tačiau draudžiant motociklus atidžiau vertinamas vairuotojo drausmingumas, pasitikslinamas motociklo naudojimo intensyvumas ir paskirtis, nedraudžiami itin galingi ar sportiniai motociklai.

REKLAMA
REKLAMA

„Yra galimybių apdrausti ir pigesnius motociklus, tačiau dėl palyginti didelių draudimo įmokų ir išskaitų, drausti pigesnius motociklus ne visada ekonomiškai naudinga“, ‒ kalbėjo „If“ atstovas.

Pernelyg didelė rizika

Bendrovės „PZU Lietuva“ komunikacijos vadovės Jovitos Aukštuolytės – Minderienės teigimu, draudimo paketus formuojantys specialistai nemato didelio poreikio ir galimo atsiperkamumo tokiai paslaugai. „Tai yra labai rizikinga draudimo rūšis, todėl kol kas mes jos neteikiame. Rizika yra labai didelė, o paslaugos poreikis ar masiškumas nėra toks ryškus“, ‒ kalbėjo draudimo kompanijos atstovė. Anot pašnekovės, kadangi paisoma kiekvieno kliento lūkesčių, galimi individualūs pasiūlymai. Teikiamos įvairiausios paslaugos, pavyzdžiui, galimas ir vestuvių draudimas, tačiau natūralu, kad jei tai vienetinė sutartis, įkainiai bus gerokai didesni.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas galimų variantų – pirkti naują „Honda“ motociklą pavasarį sostinėje duris atvėrusiame naujame „Nippon Auto“ salone. Ši kompanija siūlo kasko draudimo paslaugas visiems naujiems motociklams, nepriklausomai nuo jo galios. Pardavimų vadovo Igno Dauglio teigimu, su „Lietuvos Draudimu“ ir „Honda“ draudimu“ pasiekti susitarimai leidžia siūlyti labai geras sąlygas klientams. Įkainiai, anot pašnekovo, labai skirtingi ir priklauso nuo motociklo rizikingumo kategorijos.

Nenaują, tačiau brangų motociklą turintis asmuo gali kreiptis į draudimo bendroves tikėdamasis individualaus pasiūlymo ir priklausomai nuo to, kiek jis pasiruošęs mokėti, bendrą sutarimą rasti greičiausiai pavyks.

REKLAMA

Metinė įmoka gali sudaryti trečdalį motociklo vertės

„Metinė kasko draudimo įmokos suma prasideda nuo 6 proc. motociklo vertės. Jei vairuotojas priklauso mažai rizikos kategorijai, tai ir pirkdamas sportinį motociklą gali tikėtis tokio paties tarifo, jei jis patenka į didesnės rizikos kategoriją ir perka naują didelio rizikingumo modelį tas tarifas bus gerokai didesnis, ‒ kalbėjo „Nippon Auto“ pardavimų vadovas I. Dauglys pridurdamas, tačiau maksimalus tarifas gali siekti ir 30 proc. ‒ Mes kaip pardavėjai tokių sandėrių stengsimės nesudarinėti, paaiškinsime pirkėjui, kokia yra situacija stengdamiesi įtikinti iš pradžių rinktis mažesnės galios motociklą.“

Tai, kad motociklininkams kasko draudimo paslaugos sunkiai prieinamos, stabdo ir naujų motociklų rinkos augimą šalyje. „Formuojasi tokia kultūra, kai motociklas yra perkamas kaip žaislas. Natūralu, kad tuomet juo yra nesirūpinama, taigi kyla pavojus ir vairuotojo saugumui. Būtent tokia situacija šiuo metu yra Lietuvoje ir mes tikimės, kad ateis nauji, vakarietiški įpročiai rūpintis savo saugumu, draudžia turtą“, ‒ kalbėjo I. Dauglys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų